Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i den situasjon at kvinnen i mitt liv er usikker på hvem som er biologisk far til barnet hun bærer. Hun hadde første dag av siste mens den 18. Hun hadde flere samleier med meg fra den 22. til den 27. Hun hadde samleie med en annen fra den 28. osv. Ultralydundersøkelser tilsier eggløsning fra den 28. til den 2. neste måned. Dette vil tilsi ca 50% sjanse for at jeg er faren.

Men det er flere faktorer som bør bli tatt med i beregningen. Den andre mannen har prøvd å få kvinnen gravid i nesten et år, med ubeskyttet samleie hele tiden. Han har benyttet Anabole Steroider og andre medikamenter i flere år. Også i den aktuelle perioden. Dette spørsmålet tok jeg opp med Professor Egil Haug på Hormonlabratoriet på Aker Sykehus og han fortalte at sædproduksjonen stoppet ved bruk av disse medikamentene og det tok lang tid før denne tok seg opp igjen, kanskje aldri.

Min fertilitet er god da jeg har 2 barn og 2 avbrutte svangerskap med denne kvinnen. Tror også at 2 personer som har hatt barn sammen har lettere for å bli gravid igjen, men det blir jo bare synsing. Det jeg lurer på er en bekreftelse på at det er mest sannsynlig at jeg er faren. Det viktigste er jo at hun som er gravid får mest mulig ro i svangerskapet og ikke blir utsatt for press fra den andre mannen som påstår at det er 100% sikkert at det er han som er faren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49260-far-til-barnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man regner med at graviditet kan skje i en periode på seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen. Det er størst sjanse på eggløsningsdagen og to dager før denne, i de tre dagene før disse er det mindre sjanse. Etter eggløsning er det liten eller ingen mulighet for graviditet.

Noen bekreftelse på hvem som kan være far, tror jeg ingen lege vil/kan gi deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49260-far-til-barnet/#findComment-191195
Del på andre sider

Man regner med at graviditet kan skje i en periode på seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen. Det er størst sjanse på eggløsningsdagen og to dager før denne, i de tre dagene før disse er det mindre sjanse. Etter eggløsning er det liten eller ingen mulighet for graviditet.

Noen bekreftelse på hvem som kan være far, tror jeg ingen lege vil/kan gi deg.

Ta rett og slett en DNA-test etter at barnet er født! Den kan fastslå hvem som er far, men som sagt ikke før barnet er født!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49260-far-til-barnet/#findComment-196225
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...