Gå til innhold

Riktig at jeg skal betale 10.000 kr for noe tannlegen ikke klarte å fikse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rotfylte i dag hos en spesialist. Jeg ble henvist til han fordi min opprinnelige tannlege knakk en filter da hun rotfylte, så den skulle det fikses opp i dag hos en spesialist. Men han klarte ikke å komme til den. Noe som var grunnen til jeg ble henvist til han. Så han rotfylte bare ferdig. Så nå må jeg leve med den. Jeg har også fortsatt vondt når jeg tygger. Er det riktig at jeg skulle betale for det?

Anonymkode: eb6cf...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tannlegen jobbet og gjorde det han kunne. Du betaler for arbeidet  som gjøres.

Anonymkode: 889af...d97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 15.09):

Jeg rotfylte i dag hos en spesialist. Jeg ble henvist til han fordi min opprinnelige tannlege knakk en filter da hun rotfylte, så den skulle det fikses opp i dag hos en spesialist. Men han klarte ikke å komme til den. Noe som var grunnen til jeg ble henvist til han. Så han rotfylte bare ferdig. Så nå må jeg leve med den. Jeg har også fortsatt vondt når jeg tygger. Er det riktig at jeg skulle betale for det?

Nei, det er ikke det. Du betaler for en tjeneste du ikke har fått.

Anonymkode: 80fb6...449

Nicklusheletida
Skrevet

Du har fortsatt smerter, så da mener jeg du ikke skal betale. Du har ikke fått det du kom dit for, så da kunne pengene like gjerne vært kastet i søpla. 

https://www.tannlegeforeningen.no/jus-og-arbeidsliv/klage-fra-pasient/reklamasjoner.html

Skrevet

Dersom spesialisten gjorde en faglig forsvarlig jobb, så skal du betale. Du betaler for tjenesten, dvs arbeidet han har utført + bruk at utstyr og materiell. 

Nicklusheletida
Skrevet
frosken skrev (10 minutter siden):

Dersom spesialisten gjorde en faglig forsvarlig jobb, så skal du betale. Du betaler for tjenesten, dvs arbeidet han har utført + bruk at utstyr og materiell. 

Trådstarter ble henvist dit pga en skade. Spesialisten klart ikke å utføre det hen skulle utføre og pasienten har smerter, så da er jo ikke jobben gjort. Trådstarter må kanskje oppsøke en annen tannlege for å få jobben gjort på nytt.  

Jeg mener trådstarter har god grunn til å sende inn en klage. 

Skrevet (endret)
Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Trådstarter ble henvist dit pga en skade. Spesialisten klart ikke å utføre det hen skulle utføre og pasienten har smerter, så da er jo ikke jobben gjort. Trådstarter må kanskje oppsøke en annen tannlege for å få jobben gjort på nytt.  

Jeg mener trådstarter har god grunn til å sende inn en klage. 

Det kan godt hende det er grunnlag for å klage dersom smertene ikke forsvinner i løpet av noen dager, eller hvis det spesialisten ikke gjorde var faglig forsvarlig. Siden innlegget ble skrevet samme dag som rotfyllingen, så er det ikke uvanlig med noe smerter i etterkant. 

Endret av frosken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...