Gå til innhold

Hva er et must for deg på Tapasbordet ?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg er ute etter nye ideer. Gjerne noe som er litt mettende. 

AnonymBruker
Skrevet

Pastasalat, bacondadler, foccacia og aoili, melon og fetasalat, oliven.

Anonymkode: 7383e...d45

Skrevet

Små kjøttboller, reker i hvitløksolje, kyllingvinger, empanadas.

Skrevet (endret)

Jeg serverer alltid skinke, manchego (eller lignende), oliven, aioli og godt brød når jeg serverer tapas.

Ellers er mine gjengangere gambas pil-pil (kongereker med chili og hvitløk), albondigas (spanske kjøttboller), chèvre- og rødbetsalat + en eller annen form for avokadosalat.

Endret av Ekstra
påskelilje
Skrevet

Jeg elsker bacondadler og sånne store reker i hvitløkssaus (?). Liker egentlig det meste på et tapasbord 😅, unntatt peanøttsmør. Men bacondadler er best! 

Skrevet

Ikke akkurat ny ide, men elsker kyllingspyd på tapasbordet 😍

Skrevet
påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg elsker bacondadler og sånne store reker i hvitløkssaus (?). Liker egentlig det meste på et tapasbord 😅, unntatt peanøttsmør. Men bacondadler er best! 

Ikke hørt om peanøttsmør på tapasbord.

Skrevet (endret)

Saltkokte småpoteter. Så mye salt at vannet er mettet. Mener på det har vært 1 kg salt i en stor kasserolle. Men det er bare å google. 

Lefseruller med ruller laget av tortilla, cremost naturell eller med urter, ruccola salat, rødløk og røkt spekeskinke. 

Kjøttboller i sterk salsa.

Aspargers med spekeskinke rullet rundt stekt i ovnen. 

Tror ikke jeg husker mer. Bortsett fra kjøpt potetsalat. 

Også vet jeg mange liker baconsurrede dadler. Men det liker ikke jeg. 

Endret av Glitter
Nicklusheletida
Skrevet

Tusen takk dere:) Ser at det meste dere nevner er noe jeg allerede har med, bortsett fra peanøttsmør ( har jeg aldri hørt om) , kyllingspyd , pastasalat og empanadas og rødbetsalat. Det siste pleier jeg å lage til jul :)

Jeg skal ha noen jenter på overnatting ei hel helg, så Tapas blir middagen ene dagen . Hadde lyst til å finne på noe nytt og spennende de ikke har fått før. Kanskje empanadas @DortheDorthe :) Jeg får google litt. 

Som dere, jeg elsker også bacondadler :)

Skrevet

Skinke og ost (ala manchego), kjøttboller i paprika- og tomatsaus, bacondadler, gode oliven, aioli og focaccia er et must.

I tillegg til det andre har nevnt syns jeg ellers det er digg å finne lune, fylte sopp (med feks blåmugg), choritzo i paprika- eller rødvinssaus, tomat- og mozarellasalat og spansk omelett.

I tillegg til poteter kan en god ratatouille fylle litt ekstra, og det samme kan (posjons)stykker med pai (gjenrne med spinat og feta).

Det var det jeg kom på i farten - og nå ble jeg sulten :) 

Skrevet
Kayia skrev (32 minutter siden):

og nå ble jeg sulten :)

Jeg og! DOL-tapas-bordet hadde vært noe :)  Pluss en god vin. 

Skrevet
Ekstra skrev (6 timer siden):

Ikke hørt om peanøttsmør på tapasbord.

Antar hun mener sånn peanøttsaus/satay? 

Skrevet

Jeg synes det er veldig mye godt på oversikten her :) Viktigst for meg på tapasbordet er skinke, ost, bacondadler, focaccia, aioli, lefseruller, oliven, scampi, og det er også fint med grillede grønnsaker, en god salat, mozzarellasalat ol.  Av standard ting som «alle» liker, kan jeg faktisk styre meg for kjøttbollene, og da pga den sausen. Jeg er heller ikke så glad i chevre.

Men hvis du skal legge ekstra vekt på mettende, ville jeg satset (også) på slikt som småpoteter, omelett, kyllingspyd ol. 

Skrevet
Glitter skrev (15 timer siden):

Saltkokte småpoteter. Så mye salt at vannet er mettet. Mener på det har vært 1 kg salt i en stor kasserolle. Men det er bare å google. 

Akkurat det jeg skulle skrive! Gjerne med mojo-saus til (paprikabasert).

Generelt viktig å ha noe grønnsaker, brød å fylle magen med  så det ikke bli for tungt.

Jeg elsker manchego-ost og spekemat, men blir litt rar av å spise meg mett på det.

påskelilje
Skrevet

Det skulle være peanøttsaus 😅😅😅

påskelilje
Skrevet

Jeg spiste faktisk tapas i går kveld! Det beste var bacondadler, kongereker i chilikraft og oliven. Men det andre var også knallgodt. Foccaciaen var forresren litt skuffende, den var tykk og veldig kompakt, det er jeg ikke vant til.

AnonymBruker
Skrevet

På tapasbordet bør det stå noe som ikke er marinert i hvitløk og andre spisse saker. Jeg ble invitert på tapas og fant ikke en ting jeg likte. Det endte med at de stekte en frossenpizza til meg. Jeg synes hvitløk er så ekkelt at jeg brekker meg.

Anonymkode: 2f36a...e28

Skrevet

Caponata! Med aubergine, kapers, pinjekjerner, løk, selleri (valgfritt) og paprika. Et par varianter jeg har smakt, inkluderer også rosiner, men ikke min favoritt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 7.07):

På tapasbordet bør det stå noe som ikke er marinert i hvitløk og andre spisse saker. Jeg ble invitert på tapas og fant ikke en ting jeg likte. Det endte med at de stekte en frossenpizza til meg. Jeg synes hvitløk er så ekkelt at jeg brekker meg.

Anonymkode: 2f36a...e28

Men det er jo veldig vanlig at tapasbord har skinke, ost, focaccia og bacondadler – ingenting av dette bruker å være marinert med eller uten hvitløk 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...