Gå til innhold

Kan jeg lære meg å like trening? Hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri likt gym eller trening, men har lyst til å lære å like det - er det mulig? Så fall hvordan?

Anonymkode: 7e060...68d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan, hvis du finner noe du liker å gjøre, hvis du setter pris på endorfinene du får etter trening og hvis du setter deg mål og får mestring av å se at du når mål og får progresjon i treningen.

Anonymkode: c1fd8...53e

Drømmeautomat
Skrevet

Du kan sannsynligvis det ved å gjøre det til en vane og trene på en måte/lenge nok til at du kjenner virkningen av endorfiner. Men spesielt i begynnelsen må du være åpen for at du finner det mer ubehagelig enn behagelig å gjennomføre trening. Det å presse seg selv gjennom et visst ubehag er en fin øvelse i å prioritere en bedre framtid framover øyeblikkelig behovstilfredsstillelse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan, hvis du finner noe du liker å gjøre, hvis du setter pris på endorfinene du får etter trening og hvis du setter deg mål og får mestring av å se at du når mål og får progresjon i treningen.

Anonymkode: c1fd8...53e

Godt poeng. Jeg tror jeg må sette meg ned å finne ut hva jeg kan like av trening, klatring kunne kanskje vert noe? Også sette ett par oppnåelige, bra mål.

Drømmeautomat skrev (49 minutter siden):

Du kan sannsynligvis det ved å gjøre det til en vane og trene på en måte/lenge nok til at du kjenner virkningen av endorfiner. Men spesielt i begynnelsen må du være åpen for at du finner det mer ubehagelig enn behagelig å gjennomføre trening. Det å presse seg selv gjennom et visst ubehag er en fin øvelse i å prioritere en bedre framtid framover øyeblikkelig behovstilfredsstillelse.

Godt poeng. I tillegg til endorfiner tenker jeg at kan nok bli motivert om/når jeg ser positive endringer på kroppen (jeg er overvektig og kan definitivt trenge å stramme opp, vet kosthold også spiller inn her da men muskler hadde vert fint). 

Skrevet

Jeg liker godt følelsen ETTER trening, ikke så glad i treningen som sådan. Med mindre treningen omfatter tur på ski, sykkel eller bena, det kan jeg like, så forsøker å få til mest mulig av dét. Men styrketrening på senter må også til, da gjelder det bare å ikke kjenne så veldig godt etter om det er morsomt eller behagelig. Helt greit blir det etter hvert, det er bare noe man gjør :) . Og som sagt - nydelig å slappe av etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
Ekstra skrev (23 minutter siden):

Jeg liker godt følelsen ETTER trening, ikke så glad i treningen som sådan. Med mindre treningen omfatter tur på ski, sykkel eller bena, det kan jeg like, så forsøker å få til mest mulig av dét. Men styrketrening på senter må også til, da gjelder det bare å ikke kjenne så veldig godt etter om det er morsomt eller behagelig. Helt greit blir det etter hvert, det er bare noe man gjør :) . Og som sagt - nydelig å slappe av etterpå.

Vil du si at du har gjort det til en vane og at du baserer deg på disiplin heller enn å like det?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil du si at du har gjort det til en vane og at du baserer deg på disiplin heller enn å like det?

Ja, det vil jeg si. Jeg misliker det ikke, men det er mer disiplin og vane enn fornøyelse. Noen ganger er det hardt å komme i gang, men helt ok når jeg først er i gang.

Endret av Ekstra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...