AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Jeg er glad vi er 2 om omsorgsoppgaven fordi det ikke hadde gått like bra med bare meg som mamma med depresjon. Anonymkode: 5ac81...27d 0 Siter
Glitter Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Blir mindre engasjert og interessert dessverre. Prøver å skjule det for de da. Og de ver av ingenting er deres feil 0 Siter
Sokk Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Det er depresjon som er aktuelt hos meg også. Omsorgsevnen er redusert, men ikke borte. Jeg har mye mindre energi og initiativ, så da forsøker jeg å gjøre ting enklest mulig, så jeg kan bruke energien min på å være litt emosjonelt tilstede for dem (selv om jeg må fake). Jeg har små barn, så jeg må kommunisere enkelt med dem om hva som skjer. Jeg synes min eldste oppsummerte det fint: «Når du er ordentlig syk så får vi spise middag hos mormor og morfar og når du er litt syk så får vi spise McDonald’s foran TV-en». Før samlivsbrudd tillot jeg meg i mye større grad å trekke meg tilbake og holde senga, men nå som jeg er alene er det helt utelukket. Heldigvis er depresjonene mine begrenset i tid, så barna får erfare en bedre og mer sprudlende utgave av meg også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Sokk skrev (20 minutter siden): Det er depresjon som er aktuelt hos meg også. Omsorgsevnen er redusert, men ikke borte. Jeg har mye mindre energi og initiativ, så da forsøker jeg å gjøre ting enklest mulig, så jeg kan bruke energien min på å være litt emosjonelt tilstede for dem (selv om jeg må fake). Jeg har små barn, så jeg må kommunisere enkelt med dem om hva som skjer. Jeg synes min eldste oppsummerte det fint: «Når du er ordentlig syk så får vi spise middag hos mormor og morfar og når du er litt syk så får vi spise McDonald’s foran TV-en». Før samlivsbrudd tillot jeg meg i mye større grad å trekke meg tilbake og holde senga, men nå som jeg er alene er det helt utelukket. Heldigvis er depresjonene mine begrenset i tid, så barna får erfare en bedre og mer sprudlende utgave av meg også. Har du bipolar? Ikke jeg, men langvarig depresjon. Anonymkode: 5ac81...27d 0 Siter
Sokk Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du bipolar? Ikke jeg, men langvarig depresjon. Anonymkode: 5ac81...27d Ja, noen har satt diagnosen bipolar 2 på meg. Jeg er heldig på den måten at jeg kan fortsatt huske at ting har vært annerledes og bedre, at jeg ikke alltid har vært sånn som jeg er når jeg er deprimert (selv om det føles sånn). Det må være veldig tøft å ha en langvarig sammenhengende depresjon. Får du hjelp? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sokk skrev (1 time siden): Ja, noen har satt diagnosen bipolar 2 på meg. Jeg er heldig på den måten at jeg kan fortsatt huske at ting har vært annerledes og bedre, at jeg ikke alltid har vært sånn som jeg er når jeg er deprimert (selv om det føles sånn). Det må være veldig tøft å ha en langvarig sammenhengende depresjon. Får du hjelp? Så bra at du ennå kan huske bedre tider! Jeg er avsluttet på DPS nå, tidligere i år. Er ikke i mål med Litium så fastlegen hjelper meg med det nå. Anonymkode: 5ac81...27d 0 Siter
Sokk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra at du ennå kan huske bedre tider! Jeg er avsluttet på DPS nå, tidligere i år. Er ikke i mål med Litium så fastlegen hjelper meg med det nå. Anonymkode: 5ac81...27d Jeg har gått på litium siden november. Fikk en liten boost i humøret etter at jeg kom innenfor anbefalt doseintervall, også gikk det langsomt fremover etter det. Så langt er jeg fornøyd. Håper det fungerer for deg også! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sokk skrev (4 minutter siden): Jeg har gått på litium siden november. Fikk en liten boost i humøret etter at jeg kom innenfor anbefalt doseintervall, også gikk det langsomt fremover etter det. Så langt er jeg fornøyd. Håper det fungerer for deg også! Så bra! Takk:)) Anonymkode: 5ac81...27d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.