Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen, og takk for svar!

Jeg skrev tidlignere at graviditeten satt i eggstokken, dette er feil. Den var i egglederen, men likevel ble eggstoken ogsaa operert bort.

Grunnen til at jeg lurer paa dette med aa bli gravid igjen, er at jeg hadde en aapen operasjon, ikke en kikkehullsoperasjon. Legen her sa jeg burde vente fra et halvt aar til ett aar for jeg ble gravid, da jeg kunne faa sterke smerter ved en graviditet pga denne operasjonen/operasjonssaaret.

Er det normalt at det foles omt i omraadet der den andre eggstokken er, den som jeg fortsatt har?

pile

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49317-gravid-utenfor-livmoren-operert-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Såret vil være ømt en stund etterpå, mange måneder. Ømheten kan sitte på begge sider. Det har intet å si for evt ny graviditet, det skulle ikke være grunn til å vente spesielt lenge. Det er norsk holdning i all fall. Igjen, det er viktig du får kopi av operasjonsbeskrivelsen og mikroskopi-svar av den eggstokk de fjernet. Men det er jo ikke sikkert at du skal tilbake til Norge? Ellers synes jeg du bør få en forklaring på hvorfor de fjernet eggstokken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...