Gå til innhold

Kan man gå i terapi først hos en behandler ved et gitt psykologkontor for så å gå til en annen ved en senere anledning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du?

Anonymkode: 25378...bf3

Skrevet

Min første har ikke ledig kapasitet nå, derfor spør jeg. Må presisere at det er helprivat praksis.

Skrevet

Noen som har en mening?

Skrevet

Hvem skulle nekte deg mener du?

Anonymkode: d9476...201

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvem skulle nekte deg mener du?

Jeg vil ikke bli sett på som rar, bare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vil ikke bli sett på som rar, bare.

Gjør det noe da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjør det noe da?

Jeg er litt redd for det.

Skrevet

Jeg har byttet behandler på samme klinikk. Hun sa at dette var de vant til. Ikke noe problem. 

Anonymkode: dec6e...d63

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har byttet behandler på samme klinikk. Hun sa at dette var de vant til. Ikke noe problem. 

Å, akkurat. Takk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 12.02):

Kan jeg spørre hvorfor du byttet?

AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra det jeg hadde lest og sett på nettet, tenkte jeg at hen ville passe meg bedre. Det stemte:) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ut i fra det jeg hadde lest og sett på nettet, tenkte jeg at hen ville passe meg bedre. Det stemte:) 

Bra! Hva sa du til "gammel" behandler om saken?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bra! Hva sa du til "gammel" behandler om saken?

Jeg sa til ny behandler at jeg syntes det var ubehagelig å sitte på venterommet når «gamle» behandler var der, og hentet inn andre pasienter. Fikk til svar at dette var de vant til, og ikke noe jeg trengte å bekymre meg for. Det er jo helt avgjørende at kjemien er bra når man skal til behandling:) sa ingenting til «gammel» behandler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg sa til ny behandler at jeg syntes det var ubehagelig å sitte på venterommet når «gamle» behandler var der, og hentet inn andre pasienter. Fikk til svar at dette var de vant til, og ikke noe jeg trengte å bekymre meg for. Det er jo helt avgjørende at kjemien er bra når man skal til behandling:) sa ingenting til «gammel» behandler. 

Men du sa noe til gammel behandler da du bestemte det for å avslutte der? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men du sa noe til gammel behandler da du bestemte det for å avslutte der? 

Nei….det er jo ikke som et kjæresteforhold som avsluttes. Du ringer jo ikke tannlegen for å si at du bytter tannlege heller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei….det er jo ikke som et kjæresteforhold som avsluttes. Du ringer jo ikke tannlegen for å si at du bytter tannlege heller?

Men du sluttet jo av en grunn. Hva sa du da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg tror jeg forstår nå. Du avsluttet behandlingen hos din terapeut uten å si noe om at du tenkte å bytte behandler.

FjellOgDalar
Skrevet

jeg kan ikke se at det er mer problematisk enn for eksempel å bytte behandler på Dps. Det er jo slettes ikke uvanlig med tanke på at folk slutter, går av med pensjon eller mann selv ber om ny behandler hvis det ikke klaffer med den man har fått. Det skjer jo også at man bytter til annen  fastlege ved samme kontor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...