Gå til innhold

Klare seg uten Litium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg klare meg uten Litium selv om jeg har shizoaffektiv hvis jeg går på antipsykotisk? 

Føler det er usunt å gå på så mye medisiner.

@nachnoo ?

AnonymBruker
Skrevet

Det må du jo ta opp med behandleren din. Ingen her kan vel vite om akkurat du kan klare deg uten...

Anonymkode: 1a7c1...f10

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det må du jo ta opp med behandleren din. Ingen her kan vel vite om akkurat du kan klare deg uten...

Anonymkode: 1a7c1...f10

Har ikke behandler nå. Kun en sykepleier jeg møter sånn annenhver uke. 

Skrevet
Glitter skrev (40 minutter siden):

Kan jeg klare meg uten Litium selv om jeg har shizoaffektiv hvis jeg går på antipsykotisk? 

@nachnoo ?

Fastlegen kan be DPS om veiledning angående dette? 

Skrevet
munchin skrev (Akkurat nå):

Fastlegen kan be DPS om veiledning angående dette? 

Ok. Selv om de på DPS ikle kjenner meg? Eller kan jeg spørre psykoseteamet? Det er jo en psykiater der selv om det ikke er min behandler. Men man vet vel ikke før man prøver? 

Skrevet

Jeg kan ikke klare meg med uten Lamictal eller litium 

leponexen har bare manien, inne depresjon 

Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ok. Selv om de på DPS ikle kjenner meg? Eller kan jeg spørre psykoseteamet? Det er jo en psykiater der selv om det ikke er min behandler. Men man vet vel ikke før man prøver? 

Du kan absolutt spørre psykoseteamet om medisiner. Din behandler snakker med psykiater eller setter opp time med psykiater på teamet. 

Skrevet
Marye skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ikke klare meg med uten Lamictal eller litium 

leponexen har bare manien, inne depresjon 

Den tar ikke depresjonen? Det er ikke noe jeg vil risikere..

Sokk skrev (5 minutter siden):

Du kan absolutt spørre psykoseteamet om medisiner. Din behandler snakker med psykiater eller setter opp time med psykiater på teamet. 

Ok. Får spørre de. Har ikke time før den 22, men det er jo ingen hast sånn sett. 

Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ok. Får spørre de. Har ikke time før den 22, men det er jo ingen hast sånn sett. 

Riktig.. 

Skrevet (endret)
Glitter skrev (8 minutter siden):

Endret av Marye
Skrevet

Nei forresten jeg vet ikke! Var abilify jeg ikke klarte meg uten Lamictal/litium

Skrevet
Marye skrev (4 minutter siden):

Nei forresten jeg vet ikke! Var abilify jeg ikke klarte meg uten Lamictal/litium

Hva mener du? At du ikke klarte deg uten Abilify eller at du ikke klarte deg uten Litium?

Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

@nachnoo ?

Jeg mener du tar en meget stor risiko om du dropper litium.

Den der "Føler det er usunt å gå på så mye medisiner", er nok blant dem som har ødelagt helsen for flest personer.

Skrevet

Hvordan usunt kjennes det, Glitter? Jeg har vært deprimert i flere år. Kjenner jeg en bitteliten positiv endring vil jeg slutte med medisiner med det samme. Jeg har autoseponert flere ganger og gud så dårlig jeg blir hver eneste gang.

Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Jeg mener du tar en meget stor risiko om du dropper litium.

Den der "Føler det er usunt å gå på så mye medisiner", er nok blant dem som har ødelagt helsen for flest personer.

Okei. Vil selvfølgelig ikke gjøre meg selv syk av å slutte..

munchin skrev (1 minutt siden):

Hvordan usunt kjennes det, Glitter? Jeg har vært deprimert i flere år. Kjenner jeg en bitteliten positiv endring vil jeg slutte med medisiner med det samme. Jeg har autoseponert flere ganger og gud så dårlig jeg blir hver eneste gang.

Litium er hard mot nyrene og jeg er også redd for problemer med stoffskiftet. 

Men ja. Det at jeg føler meg så bra gjør kanskje at jeg rett og slett glemmer hvor ille det har vært? 

Skrevet
Glitter skrev (16 minutter siden):

Okei. Vil selvfølgelig ikke gjøre meg selv syk av å slutte..

Litium er hard mot nyrene og jeg er også redd for problemer med stoffskiftet. 

Men ja. Det at jeg føler meg så bra gjør kanskje at jeg rett og slett glemmer hvor ille det har vært? 

Jeg har dessverre fått lavt stoffskifte av Litium. Jeg tenker at det siste du skriver stemmer på en prikk.

Skrevet
Glitter skrev (44 minutter siden):

Hva mener du? At du ikke klarte deg uten Abilify eller at du ikke klarte deg uten Litium?

Klarte meg ikke uten litium

men idag tar jeg Lamictal som jeg ikke klarte meg med da jeg gikk på abilify 

Skrevet
munchin skrev (18 minutter siden):

Jeg har dessverre fått lavt stoffskifte av Litium. Jeg tenker at det siste du skriver stemmer på en prikk.

Uff så dumt. Det er jeg redd for. 

Hm ja. Det kan være at det stemmer ja. 

Marye skrev (9 minutter siden):

Klarte meg ikke uten litium

men idag tar jeg Lamictal som jeg ikke klarte meg med da jeg gikk på abilify 

Okei. 

Skrevet

Jeg "tør" iallefall ikke å slutte på Litium pga at jeg er redd for å få alvorlig depresjon igjen. (Jeg har ikke bp.)

Skrevet
munchin skrev (4 minutter siden):

Jeg "tør" iallefall ikke å slutte på Litium pga at jeg er redd for å få alvorlig depresjon igjen. (Jeg har ikke bp.)

Jeg er redd for de depresjonene ja. Men det var jo først ved AP at jeg ble bra fra depresjonen. Så har lurt på om Leponex og den lave dosen Fevarin er tilstrekkelig. Bruker Fevarin for å øke styrken på Leponex, men det er jo en antidepressiva. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...