Glitter Skrevet lørdag kl 09:16 Skrevet lørdag kl 09:16 Kan jeg klare meg uten Litium selv om jeg har shizoaffektiv hvis jeg går på antipsykotisk? Føler det er usunt å gå på så mye medisiner. @nachnoo ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:17 Skrevet lørdag kl 09:17 Det må du jo ta opp med behandleren din. Ingen her kan vel vite om akkurat du kan klare deg uten... Anonymkode: 1a7c1...f10 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 09:33 Forfatter Skrevet lørdag kl 09:33 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det må du jo ta opp med behandleren din. Ingen her kan vel vite om akkurat du kan klare deg uten... Anonymkode: 1a7c1...f10 Har ikke behandler nå. Kun en sykepleier jeg møter sånn annenhver uke. 0 Siter
munchin Skrevet lørdag kl 09:57 Skrevet lørdag kl 09:57 Glitter skrev (40 minutter siden): Kan jeg klare meg uten Litium selv om jeg har shizoaffektiv hvis jeg går på antipsykotisk? Føler det er usunt å gå på så mye medisiner. @nachnoo ? Fastlegen kan be DPS om veiledning angående dette? 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 09:59 Forfatter Skrevet lørdag kl 09:59 munchin skrev (Akkurat nå): Fastlegen kan be DPS om veiledning angående dette? Ok. Selv om de på DPS ikle kjenner meg? Eller kan jeg spørre psykoseteamet? Det er jo en psykiater der selv om det ikke er min behandler. Men man vet vel ikke før man prøver? 0 Siter
Marye Skrevet lørdag kl 10:00 Skrevet lørdag kl 10:00 Jeg kan ikke klare meg med uten Lamictal eller litium leponexen har bare manien, inne depresjon 0 Siter
Sokk Skrevet lørdag kl 10:00 Skrevet lørdag kl 10:00 Glitter skrev (Akkurat nå): Ok. Selv om de på DPS ikle kjenner meg? Eller kan jeg spørre psykoseteamet? Det er jo en psykiater der selv om det ikke er min behandler. Men man vet vel ikke før man prøver? Du kan absolutt spørre psykoseteamet om medisiner. Din behandler snakker med psykiater eller setter opp time med psykiater på teamet. 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 10:07 Forfatter Skrevet lørdag kl 10:07 Marye skrev (6 minutter siden): Jeg kan ikke klare meg med uten Lamictal eller litium leponexen har bare manien, inne depresjon Den tar ikke depresjonen? Det er ikke noe jeg vil risikere.. Sokk skrev (5 minutter siden): Du kan absolutt spørre psykoseteamet om medisiner. Din behandler snakker med psykiater eller setter opp time med psykiater på teamet. Ok. Får spørre de. Har ikke time før den 22, men det er jo ingen hast sånn sett. 0 Siter
Marye Skrevet lørdag kl 10:11 Skrevet lørdag kl 10:11 Glitter skrev (3 minutter siden): Den tar ikke depresjonen? Det er ikke noe jeg vil risikere.. Ok. Får spørre de. Har ikke time før den 22, men det er jo ingen hast sånn sett. Riktig.. 0 Siter
Marye Skrevet lørdag kl 10:15 Skrevet lørdag kl 10:15 (endret) Glitter skrev (8 minutter siden): Den tar ikke depresjonen? Det er ikke noe jeg vil risikere.. Ok. Får spørre de. Har ikke time før den 22, men det er jo ingen hast sånn sett. Endret lørdag kl 10:15 av Marye 0 Siter
Marye Skrevet lørdag kl 10:15 Skrevet lørdag kl 10:15 Nei forresten jeg vet ikke! Var abilify jeg ikke klarte meg uten Lamictal/litium 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 10:21 Forfatter Skrevet lørdag kl 10:21 Marye skrev (4 minutter siden): Nei forresten jeg vet ikke! Var abilify jeg ikke klarte meg uten Lamictal/litium Hva mener du? At du ikke klarte deg uten Abilify eller at du ikke klarte deg uten Litium? 0 Siter
nachnoo Skrevet lørdag kl 10:28 Skrevet lørdag kl 10:28 Glitter skrev (1 time siden): Kan jeg klare meg uten Litium selv om jeg har shizoaffektiv hvis jeg går på antipsykotisk? Føler det er usunt å gå på så mye medisiner. @nachnoo ? Jeg mener du tar en meget stor risiko om du dropper litium. Den der "Føler det er usunt å gå på så mye medisiner", er nok blant dem som har ødelagt helsen for flest personer. 3 Siter
munchin Skrevet lørdag kl 10:34 Skrevet lørdag kl 10:34 Hvordan usunt kjennes det, Glitter? Jeg har vært deprimert i flere år. Kjenner jeg en bitteliten positiv endring vil jeg slutte med medisiner med det samme. Jeg har autoseponert flere ganger og gud så dårlig jeg blir hver eneste gang. 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 10:38 Forfatter Skrevet lørdag kl 10:38 nachnoo skrev (8 minutter siden): Jeg mener du tar en meget stor risiko om du dropper litium. Den der "Føler det er usunt å gå på så mye medisiner", er nok blant dem som har ødelagt helsen for flest personer. Okei. Vil selvfølgelig ikke gjøre meg selv syk av å slutte.. munchin skrev (1 minutt siden): Hvordan usunt kjennes det, Glitter? Jeg har vært deprimert i flere år. Kjenner jeg en bitteliten positiv endring vil jeg slutte med medisiner med det samme. Jeg har autoseponert flere ganger og gud så dårlig jeg blir hver eneste gang. Litium er hard mot nyrene og jeg er også redd for problemer med stoffskiftet. Men ja. Det at jeg føler meg så bra gjør kanskje at jeg rett og slett glemmer hvor ille det har vært? 0 Siter
munchin Skrevet lørdag kl 10:56 Skrevet lørdag kl 10:56 Glitter skrev (16 minutter siden): Okei. Vil selvfølgelig ikke gjøre meg selv syk av å slutte.. Litium er hard mot nyrene og jeg er også redd for problemer med stoffskiftet. Men ja. Det at jeg føler meg så bra gjør kanskje at jeg rett og slett glemmer hvor ille det har vært? Jeg har dessverre fått lavt stoffskifte av Litium. Jeg tenker at det siste du skriver stemmer på en prikk. 0 Siter
Marye Skrevet lørdag kl 11:06 Skrevet lørdag kl 11:06 Glitter skrev (44 minutter siden): Hva mener du? At du ikke klarte deg uten Abilify eller at du ikke klarte deg uten Litium? Klarte meg ikke uten litium men idag tar jeg Lamictal som jeg ikke klarte meg med da jeg gikk på abilify 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 11:15 Forfatter Skrevet lørdag kl 11:15 munchin skrev (18 minutter siden): Jeg har dessverre fått lavt stoffskifte av Litium. Jeg tenker at det siste du skriver stemmer på en prikk. Uff så dumt. Det er jeg redd for. Hm ja. Det kan være at det stemmer ja. Marye skrev (9 minutter siden): Klarte meg ikke uten litium men idag tar jeg Lamictal som jeg ikke klarte meg med da jeg gikk på abilify Okei. 0 Siter
munchin Skrevet lørdag kl 12:15 Skrevet lørdag kl 12:15 Jeg "tør" iallefall ikke å slutte på Litium pga at jeg er redd for å få alvorlig depresjon igjen. (Jeg har ikke bp.) 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 12:21 Forfatter Skrevet lørdag kl 12:21 munchin skrev (4 minutter siden): Jeg "tør" iallefall ikke å slutte på Litium pga at jeg er redd for å få alvorlig depresjon igjen. (Jeg har ikke bp.) Jeg er redd for de depresjonene ja. Men det var jo først ved AP at jeg ble bra fra depresjonen. Så har lurt på om Leponex og den lave dosen Fevarin er tilstrekkelig. Bruker Fevarin for å øke styrken på Leponex, men det er jo en antidepressiva. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.