Gå til innhold

Har 2-åringen min hull????

Anbefalte innlegg

Gjest frikke

Hei...

I kveld våknet den lille jenta mi på 2 år, og skrek hysterisk mens hun holdt seg for munnen og gråt og ropte au.... Hun lot meg ikke nærme meg henne på en lang stund. Men det virket som om hun enten hadde vondt i tenna (det har forresten hendt en kveld før, og da sa hun selv at det vare tennene), eller i halsen. Til slutt gav jeg henne en stikkpille mot smertene...

Men dersom hun har hull. Hva i all verden kan man gjøre med det med en to-åring? Jeg vet at kostholdet vårt kunne vært bedre. Men hva GJØRES når hullet først er der???

Hilsen ulykkelig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49337-har-2-%C3%A5ringen-min-hull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannfeen

Kunne fortalt deg hva de gjorde med min treåring da hun hadde hull..

Vi hadde ihvertfall en skrekkelig runde med boring,betennelse og det endte med trekking.Idag må vi for all del ikke nevne ordet tannlege,og tennene hennes er ikke i beste forfatning.

Det beste hadde nok vært å ikke gjort noe den gang det bare var et hull.

En to -tre åring er ikke istand til skjønne hva som skal skje,og å holde fast et så lite barn kommer ihvertfall ikke på tale her flere ganger,selv om det ifølge tannlegen var til beste for barnet.

Gjest frikke

Kunne fortalt deg hva de gjorde med min treåring da hun hadde hull..

Vi hadde ihvertfall en skrekkelig runde med boring,betennelse og det endte med trekking.Idag må vi for all del ikke nevne ordet tannlege,og tennene hennes er ikke i beste forfatning.

Det beste hadde nok vært å ikke gjort noe den gang det bare var et hull.

En to -tre åring er ikke istand til skjønne hva som skal skje,og å holde fast et så lite barn kommer ihvertfall ikke på tale her flere ganger,selv om det ifølge tannlegen var til beste for barnet.

Takk for svar!

Huff, stakkars tre-åringen din... Håper inderlig at dette ikke er så ille, at det var noe annet enn tennene... Idag har hun vært helt fin, men godteri, brus og saft er heretter helt bannlyst for henne i dette huset!! Helt fryktelig å kjenne på den dårlige samvittigheten når hun hadde det så vondt.. Jeg var jo så striks i begynnelsen på at hun ikke skulle smake slikkeri før hun MINST var tre år, men det har jo sklidd ut. Både jeg og eldstemann (12 år) er veldig glad i det søte, pluss at trillepiker nok har gitt henne smaken på det søte,,.. og ja.. I allefall har hun etterhvert fått smake både det ene og det andre.. Men NU! er det slutt! Jeg og eldstemann skal på "godtelov" fra imorgen av, og da er vel vesla automatisk med på den...

Igjen, takk for svar!

hilsen

Erik Johannessen, Tannlege

Dersom du ikke har slurvet noe akvorlig med kosthold og hygiene tror jeg ikke dette er et hull som gjør vondt.

Unger kan ha så mange andre grunner til å få vondt i munn og svelg.

Det kan være en skade du ikke vet om, en betennelse på gang eller rett og slett en tann som bryter frem.

Oppsøk en tannlege hvis dete gjentar seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...