Gå til innhold

Høyre vil fjerne muligheten til å motta uføretrygd før fylte 30 år for svært mange

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det er nok en vei inn i fattigdom for de under 30 som er for syke til å jobbe. Det er ikke noen tvil i. At en en del av de som får ufør kunne jobbet. Men veldig mange kan ikke.

Skrevet

"Istedenfor å bli møtt med hvor syk du er, skal du heller blir spurt om hva du kan og vil bidra med, sier Asheim til NTB."

Dette høres jo fint ut, men hjelper lite så lenge helsevesenet fortsetter å sykeliggjøre normale reaksjoner på unormale livshendelser.

Skrevet

Om dette blir negativt eller positivt, avhenger av hvordan hjelpetiltakene blir. Skal det virke, må tiltakene komme raskt og være tett på pasient og behandlere.

AnonymBruker
Skrevet

Man må være bra naiv for å tro at Høyre kommer til å gjøre det bedre. 

Anonymkode: adcaa...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange voksne som også dem reglene skulle strammet innpå, mange som dyrker interesser klarer jobb voksne som unge. 

Anonymkode: b50d0...cb1

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, nachnoo said:

Om dette blir negativt eller positivt, avhenger av hvordan hjelpetiltakene blir. Skal det virke, må tiltakene komme raskt og være tett på pasient og behandlere.

Men nå kutter NAV i tiltak fordi de har brukt for mye penger, på nettopp tiltak.

Nav har hjulpet for mange, og kutter derfor i arbeidsmarkedstiltaket resten av året.

https://www.nrk.no/mr/nav-kuttar-i-arbeidsmarknadstiltak-i-heile-landet-_-mathilde-skorpen-er-redd-for-a-miste-jobben-1.17467637

Anonymkode: 3ff9c...147

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nå kutter NAV i tiltak fordi de har brukt for mye penger, på nettopp tiltak.

Nav har hjulpet for mange, og kutter derfor i arbeidsmarkedstiltaket resten av året.

Det tar jeg for gitt, at dersom H får gjennom sitt forslag, må satsingen gå i motsatt retning av dette. Da kan det bli langt bedre, men uten det vil det få svært negative konsekvenser for mange.

Forøvrig mener jeg at sammenslåingen til nåværende NAV ikke var en heldig løsning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

mange som dyrker interesser klarer jobb voksne som unge. 

Hvordan vet du det, hvilke interesser er det de dyrker som er like krevende som en jobb ?

Anonymkode: 1932d...671

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan vet du det, hvilke interesser er det de dyrker som er like krevende som en jobb ?

Anonymkode: 1932d...671

Det står mye i sosiale medier. Dem som tar på seg svartjobber og drar til innland og utland rundt på geocathing å reiser til sydenturer flere ganger i året. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det står mye i sosiale medier. Dem som tar på seg svartjobber og drar til innland og utland rundt på geocathing å reiser til sydenturer flere ganger i året. 

Hvis du synes det er like krevende å dra på sydentur som å jobbe, så vil jeg gjerne vite hva slags jobb du har så jeg kan søke meg dit! 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (47 minutter siden):

Hvis du synes det er like krevende å dra på sydentur som å jobbe, så vil jeg gjerne vite hva slags jobb du har så jeg kan søke meg dit! 

Jeeezes!!!

AnonymBruker
Skrevet
48 minutes ago, Sokk said:

For meg som har aspergers er det like krevende å dra på sydentur som å jobbe. Faktisk mer krevende kanskje?

Anonymkode: a8be7...e66

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For meg som har aspergers er det like krevende å dra på sydentur som å jobbe. Faktisk mer krevende kanskje?

Anonymkode: a8be7...e66

Ja, men jeg antar at den jeg siterte ikke mente personer med aspergers spesielt. Jeg ønsket å fremheve det urimelige i at man liksom ikke kunne være ufør og samtidig være i stand til å reise på sydentur. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...