Gå til innhold

Politiet mener at 15-åringen tømte bensin utover gulvet i bussen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/stor-oslo/lagmannsretten-vil-varetektsfengsle-15-aring-siktet-for-bussbrannen-i-enebakk-1.17484352

15-åringen som er siktet etter bussbrannen i Enebakk lørdag kan fortsatt holdes i varetekt.

Det kommer frem i en kjennelse fra Eidsivating lagmannsrett.

Politiet mener at 15-åringen tømte bensin utover gulvet i bussen, før han tente på, ifølge siktelsen, som gjengis i kjennelsen.

Anonymkode: 31192...dda

Skrevet

Jeg ser forsvareren har gått ut og klaget på at de hevder at han «helte».

Hvis dette var et uhell skjønner jeg ikke hvordan han selv kunne komme uskadet fra det. Da skulle han vel blitt full av bensin og brent opp selv.

Jeg ser at den aktuelle bussen kun har dører foran og midt på, ikke bak, så det er veldig mange seter bak i bussen som har et stykke frem til midtre dør. Hvis det var helt ut bensin mellom dem og midtre dør, så var de sjanseløse.

Det er vel mulig å knuse rutene med en hammer, men det tar litt tid og man må områ seg, og det er ikke så lett å få til når flammene slår rundt deg. Man må også klatre over seter som står tett.

En mulig fremgangsmåte for en slik ugjerning kan være å helle bensin bak i bussen, frem til midtre dør, også tenne på idet man selv går ut av midtre dør. Da forblir gjerningsmannen uskadet og alle bak blir fanget.

Det var mange på bussen, så til sammen regner jeg med at de vil være i stand til å gi politiet et godt bilde av hendelsesforløpet.

Mine tanker går til de to som fortsatt ligger på Haukeland med kritiske skader. For et mareritt dette må ha vært. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...