Gå til innhold

Noen som vil diagnostisere meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (3 timer siden):

I dette forum setter jeg forskningsfunn på spissen. Jeg er ikke et sekund i tvil om hva jeg ville anbefale om en av mine nærmeste skulle trenge behandling for angst. Jeg har undervist både psykiatere og allmennleger over storparten av Norge om GAD.

Men du har rett: Du kan påvise effekt av de fleste terapier der en empatisk behandler snakker med pasienter over tid. Min erfaring er dog at pasienter 1. Ikke bare ønsker å bli bedre, men de ønsker også at det skal skje raskest mulig og effekten skal vare lengst mulig. 2. Jeg treffer sjelden pasienter som har som mål å krympe bankkontoen.

Men for all del: Det er lov å gå i dynamisk behandling for de som tror på det.

Er det beste å gjøre når man er redd å avlede seg selv med ulike aktiviteter?

Anonymkode: b5000...a7e

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (21 timer siden):

Ja. Metakognitiv terapi. 
Dine viktigste diagnoser er GAD og engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse. 

Bør jeg gå på medisiner? Jeg er deprimert så jeg bruker Litium og AP.

Anonymkode: b5000...a7e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...