Gå til innhold

Dere andre som strever psykisk; hvordan er sommeren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer du å glede deg litt over denne fine årstiden? Jeg synes det er vanskelig å finne glede da jeg er deprimert og lever med vanskelig familieforhold. Men jeg prøver å kjenne etter på hva jeg er takknemlig for hver dag. Telefonen min flommer over av "perfekte" snapstoryer,  jeg kjenner litt på at kontrastene er store.

Anonymkode: f0304...1b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Klarer du å glede deg litt over denne fine årstiden? Jeg synes det er vanskelig å finne glede da jeg er deprimert og lever med vanskelig familieforhold. Men jeg prøver å kjenne etter på hva jeg er takknemlig for hver dag. Telefonen min flommer over av "perfekte" snapstoryer,  jeg kjenner litt på at kontrastene er store.

Hva er perfekte storyer??

Anonymkode: 9e289...5b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er perfekte storyer??

Anonymkode: 9e289...5b2

Familier/mennesker som nyter hverandre i solskinn++

Skrevet
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Høres ut som noe man finner på snuskete, til dels ulovlig, nettsider.

Anonymkode: 9d514...83b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som noe man finner på snuskete, til dels ulovlig, nettsider.

Altså helt vanlige mennesker som koser seg i sommerferien sin.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Altså helt vanlige mennesker som koser seg i sommerferien sin.

"Familie som nyter hverandre" høres unektelig suspekt ut. "Nyte hverandres selskap" er noe ganske annet. 

Skrevet

Nei for meg er sommeren ikke så forskjellig som andre årstider. Bortsett fra at måkene har invadert nabolaget 😅 og at det er varmere. Jeg har og et noe vanskelig familieforhold. Er mye stress og mas. Er mer likegyldig enn glad eller deprimert. Har og mye helseproblemer som ikke gjør det lettere.  

Skrevet

Jeg gjør det jeg vil jeg, å trives med det. Bryr meg ikke om hva andre gjør. Er mye inne å koser meg med ting inne, som musikk, filmer, spill osv osv. Trives med livet på måten jeg lever, hva andre velger å gjøre for være opp til de, men kjenner ikke meg ensom eller noe. Hadde kjent meg mer ensom om jeg gjorde ting bare fordi andre gjorde det...

Du høres veldig tiltakløs ut TS. Ta noen grep! Hvis familiesituasjonen er vanskelig, gjør noe med det! Finn ut hva, hvorfor, hva kan endres osv? Ikke bli et offer over eget liv! Samme med depresjonen, gjør tiltak for å prøve å få bedre dager

Anonymkode: 310c2...c27

Skrevet

Fint med sol og fint vær, men har ikke alltid så mye å finne på. Spesielt ille i år når jeg er handicapet. 

Skrevet

Jeg går på en heftig antibiotikabehandling så jeg holder meg mest innendørs. Fysisk sykdom har faktisk roet ned de psykiske plagene så jeg har det ikke så ille altså. Deilig å få en pause. 

Anonymkode: 69c63...71e

Skrevet

Jeg synes sommeren er vanskelig og jeg er på en nedadgående kurve. Det er ikke krise og jeg holder meg unna den aller mest uhensiktsmessige grublingen, men det er ikke gøy heller. Det er objektivt sett hyggelig, men jeg føler ikke på noe godt. Dagene handler om å oppfylle de kravene og forventningene som eventuelt måtte være, og å holde ut. Jeg har mye vondt i magen og hodet og jeg er kvalm.

Jeg er nå på en slags ferie, men det føles ikke som jeg er ordentlig til stede, det er mer som at jeg er en alien som observerer hvordan menneskearten er på ferie. Jeg stenger ned kroppen og forsøker å føle minst mulig mens tiden går.

Det er vanskelig å se for seg at det noensinne skal bli bedre. Det finnes ikke noen magisk løsning slik at hvis jeg bare endrer x, så skal det bli enklere å være til stede i verden. Men jeg vet jo av erfaring at det noen ganger er enklere og jeg håper at det blir sånn til høsten, at jeg kan drukne meg i arbeid og glemme at jeg eksisterer. 

Skrevet

Ikke så bra, tror jeg. Jobber netter som vikar, selv om jeg egentlig kanskje kunne trengt å ta ferie jeg også. Har nok av jobb til vanlig også, så skipper ferien bare. Så nå sover jeg hele dagen og er våken om natten. Ser ikke mye til hverken sol eller folk. Passer greit mtp at jeg er sliten og ikke vil heller, men tror ikke jeg blir noe bedre av dette. Har kun få dager fri innimellom men har ikke rukket å snu på døgnet da. Når jeg skal ha barna igjen er jeg spent på å kjenne på åssen det egentlig går. Da skal jeg jobbe noe mindre enn nå og må gjøre hverdagslige ting igjen, delta og engasjere meg i ting. Gruer litt for det og tenker det blir vanskelig, så da går det vel ikke sånn kjempe bra nå heller, selv om jeg kan ignorere det så lenge ungene er hos pappaen i sine ferieuker. 

Blir fasinert av hvor mye folk prater om været. Er ikke så interessert i været i bedre tider heller, men nå kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre. Folk virker være oppriktig engasjert. Merker ikke så veldig til at det er veldig varmt, selv om alle sier det er det. Blir mindre sensitiv for alle mulige inntrykk i grunnen. Det blir vel sortert vekk som irrelevant info. 

Skrevet

Jeg klarte å skaffe meg fulltidsjobb da jeg var inne i en høy fase, så nå er det veldig mye jobbing. Tenker annen hver dag på hvordan jeg skal få kommet meg ut av dette.. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 21.11):

Jeg sliter med depresjon  som er verre om sommeren.  Det er en tøff tid. Men været er nå bra. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...