Gå til innhold

Når du møter på noen kjente/venner/familie og de spør hvordan du har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva/hvordan svarer du? Jeg er deprimert og har angstplager. Bruker stort sett å svare "det går greit".

Anonymkode: 9ad82...500

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva/hvordan svarer du? Jeg er deprimert og har angstplager. Bruker stort sett å svare "det går greit".

Sier det går greit her og. 

Skrevet

Er jeg i dårlig form så hender det at jeg sier at det humper å går eller at det går opp og ned.  Standarsvaret er nok at det går greit.  Spørs helt hvem som spør og i hvilken situasjon.  

Skrevet

Da svarer jeg: Det kunne vært verre, men det hadde ikke vært noe bedre det heller. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (3 timer siden):

Da svarer jeg: Det kunne vært verre, men det hadde ikke vært noe bedre det heller. 

🤭

Drømmeautomat
Skrevet

Med mine nærmeste venner bruker jeg å svare ærlig, og jeg sier også hvorfor det går bra eller dårlig. Med bekjente behandler jeg som regel spørsmålet mer som en høflighetsfrase. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 0.23):

Til de jeg ikke ønsker at skal vite så mye (det er de aller fleste), kan jeg svare noe i retning av det  @Emilie321 nevner eller bare "takk, det går fint med meg om dagen" før jeg snur oppmerksomheten mot den andre: "Og hva med deg, hvordan går/har du det?".

Skrevet

Tenker som Drømmeautomat og anser spørsmålet som høflighetsfrase fra de fleste. 

Når familie spør lyver jeg ofte. Føler jeg er en skuffelse og at jeg sprer negativitet rundt meg når jeg svarer ærlig. Vil heller ikke skape bekymring. Sa noe til moren min her om dagen om at jeg er sliten og at jeg ikke har kapasitet til noe annet enn jobb, men tror ikke det går inn. Jeg forteller det litt sånn fjasete og distansert, som om det ikke skulle angå meg på ekte og faktisk prege meg hver eneste dag, sånn "Ja, herregud. Er så sliten at jeg ikke orker annet enn å sove og gå på jobb. Ikke rekker jeg dusje, ikke gidder jeg lage mat. Hehe. Tja. At det går an. Osv". Men det er nå ganske ille 🤣 Men jeg kan regelrett si sannheten rett ut, men si det på en slik måte som om jeg skulle fortalt en vits eller en artig fortelling. Kunne like gjerne svart at det går bra...

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Joda det går bra. Svarer jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...