Gå til innhold

Dette er vel ikke helt bra? Spiser og trener i skjul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble utsatt for overgrep for par år siden og hadde da noen reaksjonsmønstre. Jeg spiste og trente i skjul for å endre på kroppen. Det var min måte å håndtere det på. Jeg sa i fra til DPS, men dem sin teori var at det var min utbrenthet. "Jeg var bare sliten". Jeg er ikke utbrent lenger, men jeg ble retraumatisert for over en uke siden. Så nå er det samme greia. Jeg trener og spiser i skjul. Putter i meg masse kalorier og teller. Deretter trener jeg fordi jeg vil ha mer muskler. Ikke fordi jeg vil, men det er min måte å håndtere det på. Jeg vil ha mye muskler og vil ikke være så tynn som jeg er. Det er så mange som kommenterer kroppen min hele tiden. Men jeg er et mønster i det. Det handler om overgrep, men DPS mente ikke det og kjørte sitt løp. Jeg sluttet hos de på dagen fordi jeg ble så dårlig av å være der. Dette er vel ikke helt bra når man har kommet ditt man teller kalorier, spiser og trener i skjul? Dette er grunnen til at jeg mener jeg er retraumtisert

Anonymkode: 8c70b...c70

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke noe galt i å trene og ville få mer muskler, men hvorfor gjør du det i skjul?

Anonymkode: 5db2b...ee0

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg sa i fra til DPS, men dem sin teori var at det var min utbrenthet. "Jeg var bare sliten".

Dette er det som langt fra er bra. Behandler hører ikke på pasient og trer sin egen teori ned over hodet på pasienten.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (7 timer siden):

Dette er det som langt fra er bra. Behandler hører ikke på pasient og trer sin egen teori ned over hodet på pasienten.

Ja, jeg har gitt opp dps for lenge siden. Jeg sluttet å gå på dagen. Hatt tre behandlere på 1 år pga. sykdom. Første sluttet, og hun andre bar mye syk pga. graviditet. Så fikk enda en ny, og hun meldte seg syk på vår første time. Da gadd jeg ikke mer og sa at jeg drar på ferie, så gadd ikke sette opp ny time. Har ikke hørt noe siden det. Har heller ikke kommet i gang med noe behandling. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo ikke noe galt i å trene og ville få mer muskler, men hvorfor gjør du det i skjul?

Anonymkode: 5db2b...ee0

Er vel mer at jeg ikke vil bli oppdaget i at det okkuperer hele hode mitt, så vil ikke ha kommentarer på det heller. Og hadde det vært fordi jeg hadde hatt lyst så hadde situasjonen vært en annen. Men føler heller det handler mer om kontroll kanskje. Jeg orker ikke kjenne på de vonde følelsene, så bedre å holde meg opptatt med noe. Så nå tenker jeg konstant på mat og trening. Ts

Anonymkode: 8c70b...c70

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 22.13):

Jeg sluttet hos de på dagen fordi jeg ble så dårlig av å være der.

Det er ikke en voksen måte å håndtere situasjonen på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...