Gå til innhold

Støvsuge overmadrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg spørre dere: Støvsuger dere overmadrassene? Jeg gjør ikke, men vasker trekket 2-4 ganger i året. Svigermor skulle ønske at hjemmehjelpen gjorde dette når dd skal skifte sengetøy, men det er ikke innenfor avtalen. Hun fortalte at hun alltid pleide å gjøre dette ofte da hun var frisk og rask. Jeg gjorde det for henne i påska, og nå, så det blir jo gjort fra tid til annen 😊 Kan ikke huske at min mor pleide å støvsuge overmadrassene. Hun har ikke sagt noe om at hjemmehjelpen ikke gjør dette, så jeg tror ikke hun savner det 😅

Så altså - er det en normal ting å gjøre regelmessig som jeg har glippet på? Husker forøvrig at jeg av og til gjorde det med Rainbow-støvsugeren til min mor som jeg lånte av og til, for et tiår eller tre siden....!

Skrevet
påskelilje skrev (2 minutter siden):

Nå må jeg spørre dere: Støvsuger dere overmadrassene? Jeg gjør ikke, men vasker trekket 2-4 ganger i året. Svigermor skulle ønske at hjemmehjelpen gjorde dette når dd skal skifte sengetøy, men det er ikke innenfor avtalen. Hun fortalte at hun alltid pleide å gjøre dette ofte da hun var frisk og rask. Jeg gjorde det for henne i påska, og nå, så det blir jo gjort fra tid til annen 😊 Kan ikke huske at min mor pleide å støvsuge overmadrassene. Hun har ikke sagt noe om at hjemmehjelpen ikke gjør dette, så jeg tror ikke hun savner det 😅

Så altså - er det en normal ting å gjøre regelmessig som jeg har glippet på? Husker forøvrig at jeg av og til gjorde det med Rainbow-støvsugeren til min mor som jeg lånte av og til, for et tiår eller tre siden....!

Det hender jeg støvsuger madrassen og litt på overmadrassen. Senga står i et hjørne og da blir det litt støvete inn mot veggen. Kunne nok gjort det oftere ja.

Skrevet

Jeg tror det er normalt å støvsuge madrassen, altså den madrassen som ligger nærmest kroppen. Jeg gjør det veldig sjeldent, men jeg tror det har noe for seg å gjøre det innimellom. 

Skrevet
Sokk skrev (11 minutter siden):

Jeg tror det er normalt å støvsuge madrassen, altså den madrassen som ligger nærmest kroppen. Jeg gjør det veldig sjeldent, men jeg tror det har noe for seg å gjøre det innimellom. 

Men... jeg bytter jo laken ca annenhver uke, og vasker altså trekket på overmadrassen noen ganger i året... Hm... jaja, jeg har nå aldri skrytt av å være superhusmor!

Skrevet
emilie321 skrev (19 minutter siden):

Det hender jeg støvsuger madrassen og litt på overmadrassen. Senga står i et hjørne og da blir det litt støvete inn mot veggen. Kunne nok gjort det oftere ja.

Men støvete? Lakenet er jo oppå? Og det skiftes jo.

Skrevet
påskelilje skrev (Akkurat nå):

Men... jeg bytter jo laken ca annenhver uke, og vasker altså trekket på overmadrassen noen ganger i året... Hm... jaja, jeg har nå aldri skrytt av å være superhusmor!

Ja, jeg vasker ikke trekket, så støvsuging (veldig, veldig sjeldent) er eneste vask. Men jeg vil tro at det legger seg noe støv og midd nedi selve madrassen, som man kanskje kan redusere litt ved støvsuging.

Jeg er ganske langt unna å være superhusmor selv. 

Skrevet
påskelilje skrev (16 minutter siden):

Men støvete? Lakenet er jo oppå? Og det skiftes jo.

Lakenet er jo oppå overmadrassen og på madrassen, inn mot veggen så blir det en glippe som er rene støvsamleren. 

AnonymBruker
Skrevet
påskelilje skrev (46 minutter siden):

Hvorfor er dette viktig å vite?

Anonymkode: b0618...fc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er dette viktig å vite?

Anonymkode: b0618...fc2

Det er ikke viktig å vite 😁 Derfor spør jeg her 😅 Nyttig og unyttige ting er fint å spørre om her, vet du!

Skrevet

Jeg har aldri gjort det. Madrassen og overmadrassen er jo bestandig dekket til, og jeg bytter laken ganske hyppig.

påskelilje
Skrevet
Ekstra skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri gjort det. Madrassen og overmadrassen er jo bestandig dekket til, og jeg bytter laken ganske hyppig.

Puh! Godt å høre 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...