Gå til innhold

Dette været er så deilig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er deilig å svette hvis man går 10 meter, det er deilig å ikke få sove fordi det er så varmt og lummert på soverommet. Skulle tro mennesker bar vekselvarme. 
Vermeldingen har gladnyheter, nå blir det nesten 30 grader. Å kos og deilig sommer med skrevsvette og risk for heteslag. Så deilig. Dette minner om en konspirasjon. Kanskje der fremstilles så positivt for å ummgå at folk klikker.

Anonymkode: 184ee...775

AnonymBruker
Skrevet

Global Oppvarming.

Dere trodde dere skulle stanse det, med Teslaer og elektrifisering av oljeplatformer.

Men sannheten er dere ble lurt, co2 utslippene ble bare sendt til kina istedenfor. Så all penger kastet bort. Så levekostander til himmels, i varmen.

2023 var ny rekord for co2 utslpp. Og 2024/25 blir neste rekord.

https://ourworldindata.org/co2-emissions

Anonymkode: 5dbd9...f81

Drømmeautomat
Skrevet

Nordmenn har et litt rart forhold til enkelte ting, som alkohol og vær. Man ser det når vi reiser. Vi begynner å drikke på flyplasskafeen klokka 8 om morgenen, og når vi kommer fram til Spania er vi de eneste som er ute i sola i siestaen i 37 varmegrader.

UtakknemligDiva
Skrevet

Det værmeldingen kaller «gladmelding» er det ikke for meg! Det er så nedtur, når skyene forsvinner og blå himmel kommer frem. Nå har vi endelig grått vær med potensiale for lyn og torden. Det står at det kommer lyn og torden, men faktisk har jeg ikke fått noen ting her. Områdene rundt derimot har det vært. Her virker det som sola ikke kan vente med å titte frem. 1 dag med skyer, så forsvinner det med en gang.. Det har ikke blitt helt blått ute, men jeg håper skyene kommer tilbake. Gjerne mørkere enn de som var.

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Global Oppvarming.

Dere trodde dere skulle stanse det, med Teslaer og elektrifisering av oljeplatformer.

Men sannheten er dere ble lurt, co2 utslippene ble bare sendt til kina istedenfor. Så all penger kastet bort. Så levekostander til himmels, i varmen.

2023 var ny rekord for co2 utslpp. Og 2024/25 blir neste rekord.

https://ourworldindata.org/co2-emissions

Anonymkode: 5dbd9...f81

Global oppvarming. Har ingenting med dette å gjøre. Det er, og har alltid vært, helt normalt med noen 30-graders dager om sommeren. Varmerekorden på 35,6 grader ble satt i 1970.

Anonymkode: 93019...e27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er deilig å svette hvis man går 10 meter, det er deilig å ikke få sove fordi det er så varmt og lummert på soverommet. Skulle tro mennesker bar vekselvarme. 
Vermeldingen har gladnyheter, nå blir det nesten 30 grader. Å kos og deilig sommer med skrevsvette og risk for heteslag. Så deilig. Dette minner om en konspirasjon. Kanskje der fremstilles så positivt for å ummgå at folk klikker.

Anonymkode: 184ee...775

Det er gøy at når andre liker og stortrives i sommervarmen - så fremstilles det som konspirasjon. Dit har vi altså kommet.

Anonymkode: 6bbe4...dc8

Skrevet

Jeg tenker vi bare får nyte det. Folk betaler tusenvis for å oppleve sol og varme i syden.

Javel, så er det en knapp grad varmere enn 50-tallet. 28 grader og ikke 27. Det er det vi snakker om. Jeg er klar over at det kan ha store konsekvenser, men skal vi være redde og skamme oss hele tiden?  God gammel protestantisk tradisjon det.

Skrevet

Jeg elsker sol og varme, og særlig når jeg er ved sjøen, som nå. Det er ikke mange dagene i året det er slik.

Liker også tordenvær og skikkelige regnskurer som ikke varer for lenge. Liker ikke sildrende småregn og tåke.

Skrevet
Drømmeautomat skrev (På 14.7.2025 den 10.45):

Nordmenn har et litt rart forhold til enkelte ting, som alkohol og vær. Man ser det når vi reiser. Vi begynner å drikke på flyplasskafeen klokka 8 om morgenen, og når vi kommer fram til Spania er vi de eneste som er ute i sola i siestaen i 37 varmegrader.

😅

UtakknemligDiva
Skrevet
Grendel skrev (8 timer siden):

Jeg tenker vi bare får nyte det. Folk betaler tusenvis for å oppleve sol og varme i syden.

Javel, så er det en knapp grad varmere enn 50-tallet. 28 grader og ikke 27. Det er det vi snakker om. Jeg er klar over at det kan ha store konsekvenser, men skal vi være redde og skamme oss hele tiden?  God gammel protestantisk tradisjon det.

hvorfor drar så mange til syden mens det er sommer her? Sommeren her er varm nok. Sommeren er den årstiden det er greit for meg å være i norge. Det er mer enn varmt nok. Bare så jævli synd med den sola som er hele tiden, om det ikke er kjedelig tåkeregn. Tordenvær og sånn er det vi har minst av. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...