Gå til innhold

Har du brukerstyrt seng på DPS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hvilket grunnlag og hvor lenge har du hatt den? 

Anonymkode: e7ab3...60a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

På hvilket grunnlag og hvor lenge har du hatt den? 

Og hvor ofte har du brukt den? Er det kun lege/psykolog på sengepost som kan skrive søknad om dette?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i mange år ,ca  10 år. Grunnlag mener jeg å huske var for hvile og avlastning. Det var behandler på poliklinikk sammen med behandler på sengepost som gjorde avtale. Avtalen var for et år om gangen og et av kriteriene var at pasienten var kjent på avdelingen. 

Stortsett brukte jeg plassen 2- 3 ganger i året, noen år mer ,andre år ikke i det heletatt. 

Anonymkode: 08873...6bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde i mange år ,ca  10 år. Grunnlag mener jeg å huske var for hvile og avlastning. Det var behandler på poliklinikk sammen med behandler på sengepost som gjorde avtale. Avtalen var for et år om gangen og et av kriteriene var at pasienten var kjent på avdelingen. 

Stortsett brukte jeg plassen 2- 3 ganger i året, noen år mer ,andre år ikke i det heletatt. 

Hva var sykdommen din?

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke diagnose som avgjør, men om du har nytte av brukerstyrt seng..

Skrevet (endret)

Ja, det har jeg. Men benyttet meg mest til en egen avtale om brukerstyrt i akuttpsykiatrien. Gikk sjeldent mer enn 3-4 uker mellom hver innleggelse. Det er sykt å tanke på. 

På den tiden hadde jeg alvorlig grad av emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Hver innleggelse varte i én uke. 

Har ikke den diagnosen lenger og klarer meg uten innleggelser. I hvertfall foreløpig. Er 3,5 måneder siden sist innleggelse.

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Ja, det har jeg. Men benyttet meg mest til en egen avtale om brukerstyrt i akuttpsykiatrien. Gikk sjeldent mer enn 3-4 uker mellom hver innleggelse. Det er sykt å tanke på. 

På den tiden hadde jeg alvorlig grad av emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Hver innleggelse varte i én uke. 

Har ikke den diagnosen lenger og klarer meg uten innleggelser. I hvertfall foreløpig. Er 3,5 måneder siden sist innleggelse.

Så fint å høre om progresjonen din;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...