Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med tung og kort pust.  Jeg går også veldig fort tom for luft når jeg snakker. 

Har vært hos legen og tatt pusteprøve. Ingen tegn til astma.

Er det bare overvekt da eller er det noe annet? BMI 36 så veier jo alt for mye. Men jeg blir tung i posten av hver minste ting. Er redd for at de går i fellen og skylder på overvekt når det egentlig er noe galt.

AnonymBruker
Skrevet

Du røyker ikke, så vidt jeg vet? 

Vekt kan jo kanskje være en faktor. 

Anonymkode: 3d0ab...af8

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du røyker ikke, så vidt jeg vet? 

Vekt kan jo kanskje være en faktor. 

Anonymkode: 3d0ab...af8

Nei røyker ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme, det viste seg å være blodpropp i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 61584...1a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Såpass. Hørtes skummelt ut.. 

Anonymkode: 1b4ac...62d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såpass. Hørtes skummelt ut.. 

Anonymkode: 1b4ac...62d

Ja, det var litt skummelt, siden det var eneste symptomet jeg hadde også så tok det litt tid før de fant ut av det. 

Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg sliter med tung og kort pust.  Jeg går også veldig fort tom for luft når jeg snakker. 

Har vært hos legen og tatt pusteprøve. Ingen tegn til astma.

Er det bare overvekt da eller er det noe annet? BMI 36 så veier jo alt for mye. Men jeg blir tung i posten av hver minste ting. Er redd for at de går i fellen og skylder på overvekt når det egentlig er noe galt.

Har du overhodet blitt utredet med hensyn til hjerte-problematikk? Slik jeg husker det, så kom disse symptomene en stund etter oppstart Leponex? Hvis det stemmer, så bør du utredes nærmere. 

Skrevet (endret)
frosken skrev (13 timer siden):

Har du overhodet blitt utredet med hensyn til hjerte-problematikk? Slik jeg husker det, så kom disse symptomene en stund etter oppstart Leponex? Hvis det stemmer, så bør du utredes nærmere. 

Ja det stemmer. Vet ikke hvordan jeg skal gå fram mtp å få utredning da. Skal jeg liksom si at noen på nett rådet meg til det, og at jeg ikke stoler på utredningen hans?

Endret av Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Å hjelpes håper ikke det er noe slikt. 

Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Ja det stemmer. Vet ikke hvordan jeg skal gå fram mtp å få utredning da. Skal jeg liksom si at noen på nett rådet meg til det, og at jeg ikke stoler på utredningen hans?

Du kan si til fastlegen at du har lest i felleskatalogen at man skal være oppmerksom mht symptomer som kortpustethet når det gjelder bruk av Leponex. Hjertehelse er viktig - og det er kjent at folk med psykiske lidelser i for liten grad følges opp mht dette. Kanskje vil han si at han ikke tenker at du er kortpustet i den grad at det er grunn til bekymring, - men du bør uansett si at du ønsker at han gjør en ordentlig vurdering. Det er ikke gitt at han kjenner til potensielle bivirkninger på Leponex, han har neppe mange pasienter som bruker det. 

Skrevet
frosken skrev (31 minutter siden):

Du kan si til fastlegen at du har lest i felleskatalogen at man skal være oppmerksom mht symptomer som kortpustethet når det gjelder bruk av Leponex. Hjertehelse er viktig - og det er kjent at folk med psykiske lidelser i for liten grad følges opp mht dette. Kanskje vil han si at han ikke tenker at du er kortpustet i den grad at det er grunn til bekymring, - men du bør uansett si at du ønsker at han gjør en ordentlig vurdering. Det er ikke gitt at han kjenner til potensielle bivirkninger på Leponex, han har neppe mange pasienter som bruker det. 

Okei. Får gjøre det. Takk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...