Gå til innhold

Angst ved bipolar lidelse, behandle eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har perioder med angst. Oftest sammenhengende med episoder men også utenom. Feks nå har jeg mye angst selv om jeg er stabil ellers. Bruker litium og speil er ok. Har aldri drøftet med behandlere om angst bør behandles eller ikke. En mente at jeg burde det da hun så meg ha angst en gang, kan være veldig heftig og åpenbart synlig. Har ikke psykiater nå. Det er sommerferie, jeg er ikke i hjembyen og angsten spiser dagene med overtenning, indre uro osv. Tidligere har jeg «stått av» sånne episoder. Men kanskje jeg burde behandlet det. Hvordan? Legevakt? E-konsultasjon til fastlege eller bare holde ut og drikke litt rødvin hver kveld?

Anonymkode: fb3e2...ad6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har perioder med angst. Oftest sammenhengende med episoder men også utenom. Feks nå har jeg mye angst selv om jeg er stabil ellers. Bruker litium og speil er ok. Har aldri drøftet med behandlere om angst bør behandles eller ikke. En mente at jeg burde det da hun så meg ha angst en gang, kan være veldig heftig og åpenbart synlig. Har ikke psykiater nå. Det er sommerferie, jeg er ikke i hjembyen og angsten spiser dagene med overtenning, indre uro osv. Tidligere har jeg «stått av» sånne episoder. Men kanskje jeg burde behandlet det. Hvordan? Legevakt? E-konsultasjon til fastlege eller bare holde ut og drikke litt rødvin hver kveld?

E-konsultasjon til fastlege ville jeg ha prøvd.

Anonymkode: e2a8f...ced

AnonymBruker
Skrevet

Men da får du ikke svar før innen max 5 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Har det noe å si at du har bipolar lidelse siden du nevner det? 

Anonymkode: 69f4b...028

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har det noe å si at du har bipolar lidelse siden du nevner det? 

Anonymkode: 69f4b...028

Jeg vet ikke om det har noe å si. At man har en sykdom og går på medisiner fra før er vel en viktig faktor når man skal vurdere en tilstand tipper jeg men vet ikke 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

E-konsultasjon til fastlege ville jeg ha prøvd.

Takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...