Gå til innhold

Psykdom og fattigdom: Er du fattig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sokk skrev (9 minutter siden):

Hjelpes. Kommentarene fra dette brukernavnet får noen ganger tankene mine til å vandre i retning frontallappdemens.

Jeg mener vi har svært kompetent statsminister, finansminister og utenriksminister fra Ap for tiden. Noe jeg er glad for gitt verdens tilstand.

Finansminister er jeg enig i. Jens Stoltenberg er dyktig. Utenriksministeren synes jeg snakker vel mye sin egen sak og ikke regjeringens sak. Ikke alle i regjeringen er enig i hans ståsted rundt Israel/Palestina og USA. 

Statsministeren er jeg ambivalent til, men han er ikke den verste. Jeg opplever at han i alle fall tidligere fikk vel mye tyn for ting som ikke var hans feil.

For øvrig er jeg vel ikke helt tilhenger av at du diagnoserer Nachnoo med frontallappsdemens. La oss diskutere sak og unngå personangrep selv om man er uenige politisk. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ISW skrev (7 minutter siden):

For øvrig er jeg vel ikke helt tilhenger av at du diagnoserer Nachnoo med frontallappsdemens.

Jeg mener ingenting om personen bak brukernavnet. Men jeg mener at en del av kommentarene som kommer fra det brukernavnet har en form og et innhold som er ganske drøye. Den siterte kommentaren inkludert. Derav den ovennevnte assosiasjonen.

Nachnoo diagnostiserer flittig andre brukere på forumet. Han har også uten grunnlag bedt meg komme meg vekk fra forumet. Jeg mener den siterte kommentaren var ufin og den føyer seg inn i et mønster. Uansett hva man har gjort tidligere i livet har man ikke frikort til å lire av seg hva som helst. 

Skrevet

Ta det med ro. Jeg tar meg ikke nær av slike karakteristikker fra @Sokk. Jeg kjenner typen.

Skrevet
nachnoo skrev (6 minutter siden):

Ta det med ro. Jeg tar meg ikke nær av slike karakteristikker fra @Sokk. Jeg kjenner typen.

Hvilken type er det da? 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Kompetanse? I AP er det nok å ha vært på Utøya. 

Hva i alle dager er det for slags kommentar? Så usmakelig!

Anonymkode: 9780f...bc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva i alle dager er det for slags kommentar? Så usmakelig!

Søk opp nåværende statsråder og se hvilke kvalifikasjoner de har.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (6 minutter siden):

Men da holder det vel å skrive det? Hvorfor dra inn Utøya?

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Gitt din rolle her på forumet, bør du holde deg for god for å komme med slike kommentarer.

Anonymkode: 599fc...db3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da holder det vel å skrive det? Hvorfor dra inn Utøya?

5 av 20 statsråder er overlevere fra Utøya. Dette er noe Støre selv er opptatt av å fremheve. Det er derfor nærliggende å tenke at nettopp dette forholdet har spilt inn når han har valgt ut statsråder, slik nachnoo antyder. Som eksempel kan vi ta Brenna, som kun har videregående skole, men var på Utøya.

Skrevet

Jeg ser for all del poenget til Nachnoo.

Jeg har vært en tilhenger av at statsråder bør ha fagkompetanse innen områdene sine. Til nå har dette stort sett vært forbeholdt justisministere.

Utøya er ikke synonymt med 22.juli. Jeg antar det menes at mange AP-statsråder har lite annen erfaring enn engasjement i politikken. Og det synes jeg er et problem med AP - det framstår litt for meg som et pampevelde.

psykedeliker
Skrevet
Sokk skrev (3 timer siden):

Kommentarene fra dette brukernavnet får noen ganger tankene mine til å vandre i retning frontallappdemens.

Kanskje jeg skal gjengi noen sitater fra Sokks bok, bare for sammenligningens del?

Skrevet
Sokk skrev (3 timer siden):

Jeg mener ingenting om personen bak brukernavnet. Men jeg mener at en del av kommentarene som kommer fra det brukernavnet har en form og et innhold som er ganske drøye. Den siterte kommentaren inkludert. Derav den ovennevnte assosiasjonen.

Nachnoo diagnostiserer flittig andre brukere på forumet. Han har også uten grunnlag bedt meg komme meg vekk fra forumet. Jeg mener den siterte kommentaren var ufin og den føyer seg inn i et mønster. Uansett hva man har gjort tidligere i livet har man ikke frikort til å lire av seg hva som helst. 

Jeg synes det er veldig ugreit å bruke alvorlige diagnoser nedsettende om meningsmotstandere. Også synes jeg som vanlig at dette er ekstra ugreit på et forum som dette. 

Skrevet
ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg antar det menes at mange AP-statsråder har lite annen erfaring enn engasjement i politikken.

Men er ikke dette et generelt problem med politikere? Jeg trodde ikke det var superkontroversielt å mene at Ap og Høyre klart er de mest styringsdyktige partiene, som også kan levere kompetente statsråder.

Det første utspillet i dette spørsmålet var mitt, da jeg som ett av flere ting jeg var skeptisk til ved FrP nevnte mangel på kompetente statsråder. Jeg trodde heller ikke det var en spesielt kontroversiell mening når man ser på de fremtredende figurer i partiet og deres «suksess» med å bekle justisministerposten.

Sleivete kommentarer om Utøya får i hvert fall meg raskt til å tenke på retorikk av typen «Utøya-kortet», og bare det å bevege seg i nærheten av den retningen synes jeg er svært ufint.

For meg personlig er valget uansett enkelt. Jeg er klart mest enig i Ap sitt standpunkt i mange saker, jeg oppfatter dem som styringsdyktige og fornuftige og de er store nok til å få gjennomslag for mange saker i ulike samarbeidskonstellasjoner. 

Skrevet
frosken skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er veldig ugreit å bruke alvorlige diagnoser nedsettende om meningsmotstandere. Også synes jeg som vanlig at dette er ekstra ugreit på et forum som dette. 

Jeg vet ikke om «diagnosen» er riktig. Det kan være mange årsaker til den typen oppførsel. Jeg vil imidlertid oppfordre @nachnoo til å snakke med sine pårørende om de også har opplevd en endring. Det kan jo hende at vedkommende alltid har vært sånn. 

Skrevet
Sokk skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke om «diagnosen» er riktig. Det kan være mange årsaker til den typen oppførsel. Jeg vil imidlertid oppfordre @nachnoo til å snakke med sine pårørende om de også har opplevd en endring. Det kan jo hende at vedkommende alltid har vært sånn. 

Nå fortsetter du jo bare på samme måten:-( 

Skrevet
frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg mener vedkommende objektivt sett kom med en svært ufin kommentar. Og den føyer seg inn i et mønster.

Jeg har ikke vært her lenge, men jeg opplever at det har vært en eskalering etter at brukernavnet nachnoo dukket opp.

Jeg håper at @nachnoo går i seg selv og ser på hvorfor hans kommentarer i senere tid kan danne grunnlag for at fremmede personer lurer på om det er noe galt.

Det kan ikke være sånn at en person kan si og gjøre hva han vil, mens vi andre bare skal bøye oss i støvet. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (4 timer siden):

Kompetanse? I AP er det nok å ha vært på Utøya. 

Dette synes jeg var langt over grensen. 

Anonymkode: 0be60...d1d

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (20 minutter siden):

Og du fortsetter å unnskylde vedkommende som slang en stygg kommentar. Hvorfor får sokk skjennepreken og ikke den personen som begynte her? Sokk setter foten ned for slike kommentarer, dte burde flere gjøre.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette synes jeg var langt over grensen. 

Det sier mest om hvor dine grenser går.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det sier mest om hvor dine grenser går.

Jeg synes ikke noe om å harselere med slike ting som dette. En må kunne klare føre en diskusjon og være uenig uten å ty til dritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...