Gå til innhold

Første p-pille brett...Gravid!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Hei

Begynte på nytt på p-pillen etter et lite opphold nå for 4 uker siden...

...skulle begynt på brett nr 2 i går, men mensen har ikke kommet ennå....og det er ikke normalt....

...en venninde sa at den første måneden på p-piller er like utrygg som uten p-piller...? Stemmer dette? Vet dere noen som har vært uheldig denne første månden?

Har diskutert barn med min kjærest, og selv om det er greit for meg er det helt uaktuelt for ham....HVA NÅ????

Hva ville dere gjort, både gutter og jenter?

Hadde du følt deg lurt dersom du var min gutt?

-meg (med knute i magen og hjertet i halsen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49431-f%C3%B8rste-p-pille-brettgravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det er faktisk helt normalt! At mensen er (til tider, veldig) forsinket, betyr ikke at du er gravid. Dette gjelder spesielt etter at du har hatt et opphold. Samme effekten vil kanskje mange oppleve hvis de tar en angrepille etter samleie. Mensen kan bli forsinket, jenta tror hun er blitt gravid, men så er det egentlig bare pga. angrepillen. Men ta en graviditetstest for sikkerthets skyld!

Venninnen din tar feil. Vet ikke hvor hun har det fra at p-piller ikke er sikker 1. måneden!? Tar du p-pillen på riktig tidspunkt er den sikker. Glemmer du å ta 1. pillen på brettet til rett tid, er du riktignok ikke sikker, og må bruke annen prevensjon de neste 2 ukene (kondom!).

Håper det var til noe hjelp...

mvh

Les pakningsvedlegget til p-pillene. Der vil det stå om sikkerheten. De fleste nyere p-piller er sikre fra første dag man tar pillen, noen anbefaler alternativ prevensjon de første 14 dagene (mener jeg å huske). Om du tar dem etter bruksanvisningen og forutsatt at du ikke har vært syk (oppkast/diaré), burde du være trygg.

Men løp å kjøp en test, for sikkerhets skyld. Så slipper du å sitte der med magevonde og dårlige følelser.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...