Gå til innhold

Dete som misliker FRP; hvorfor gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det enkeltsaker det står på, eller er det helheten i politikken deres? Har det med lederen å gjøre, i dette tilfellet Sylvi Listhaug? 

Bare lurer. 

Anonymkode: 092a5...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns de bruker all tid på å kritisere det andre gjør/har gjennomført, uten å fortelle hva de selv tenker kan/skal gjennomføres. At de vil stoppe alt som gjelder det grønne skriftet, vil føre til store problemer for mange arbeidsplasser. De lover vel nærmest at renten skal ned, men å få til det uten å øke arbeidsledigheten betraktelig vil være nesten umulig.

De har tidligere sittet i regjering, uten å få til noe særlig av det de lovet. Det ble bygget mye veier som lovet, men det er bomveier.

Skrevet

Jeg liker i teorien FRP, men liker ikke Høyre. Og jeg ønsker ikke at FRP skal regjere med Høyre. 

Anonymkode: 400f6...e8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det enkeltsaker det står på, eller er det helheten i politikken deres? Har det med lederen å gjøre, i dette tilfellet Sylvi Listhaug? 

Bare lurer. 

All of the above. Først og fremst politikken deres, fra lenge før Listhaug overtok partiet 

Skrevet

Hvorfor uføre stemmer på FRP kommer jeg aldri til å forstå meg på...

Anonymkode: c6de0...1bf

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg misliker FrP bl.a. pga. nasjonalismen og de grunnleggende illiberale og reaksjonære holdningene deres på mange områder. Det kanskje mest irriterende er det selektive frihetsbegrepet deres:

- Sier de er for et fritt marked, men går f.eks. inn for særordninger og subsidier til olje- og gassbransjen.

- Sier de er for individuell frihet, men er for strenge straffer for bruk av narkotika. Staten skal altså kontrollere hva du velger å putte i kroppen din.

- Er for mer bruk av statlig overvåkning av nordmenn.

- Innvandringspolitikken deres hindrer folks frihet til å bosette seg der de ønsker.

- Prioriterer kortsiktig økonomisk gevinst på bekostning av miljøet på sikt, som vil begrense framtidige generasjoners frihet.

- Sier de vil ha et skille mellom kirke og stat, men mener kristendommen har forma norsk kultur og samfunn og at dette bør videreføres i skole osv.

I tillegg kommer Listhaugs og en del andre FrP-eres lefling med islamofob/innvandringsfiendtlig retorikk, samt at den økonomiske politikken deres er populistisk og urealistisk med samtidige løfter om skattekutt og økte statlige utgifter.

Skrevet

I utgangspunktet er de veldig for ytringsfrihet og personlig frihet (som jeg liker). Hvis det går utover noen minoriteter  så er de plutselig autoritære. Hijab-forbud for eksempel.

Skrevet
4 minutes ago, Drømmeautomat said:

- Sier de er for individuell frihet, men er for strenge straffer for bruk av narkotika. Staten skal altså kontrollere hva du velger å putte i kroppen din.

Med et offentlig helsevesen er det kanskje nødvendig. Hvis folk selv betalte for behandling kan det være fritt frem til ødelegge kroppen med narko hvis man ønsker det.

- Er for mer bruk av statlig overvåkning av nordmenn.

Mer enn venstresiden?

- Innvandringspolitikken deres hindrer folks frihet til å bosette seg der de ønsker.

Skal grensene legges ned? 

Anonymkode: 2adde...592

Skrevet

Den viktigste grunnen til at jeg aldri kommer til å støtte Frp er moralske prinsipper. Det hadde kanskje vært bra med billig bensin og bacon, litt mer bruk av oljepenger og mindre bry med å integrere folk utenfra som kommer inn og bruker opp ressurser, og dessuten er potensielle sikkerhetstrusler.  Men siden jeg hverken går med crocs, er pensjonist med fremmedfrykt eller råner som digger Jæger, så kan jeg nesten ikke tillate meg det. Vi dauer ikke av at brus og kjøtt er dyrt. Da er det litt viktigere å ikke undergrave menneskeverdet. Har riktignok stemningslidelser, men litt impulskontroll har jeg da, så noe stemme på frp blir det ikke.

Skrevet

Det jeg liker med FrP er fraværet av det politisk korrekte og at de faktisk tør å si at vi har et enormt problem med innvandring og integrering i Norge. Jeg synes det er for enkelt å kalle dette for "islamofobi" fordi - dessverre - er det enorme problemer med Islam i den vestlige verden. Vi må tørre å sette ord på dette, og det synes jeg FrP gjør.

Det jeg ikke liker med FrP (og som er grunnen til at jeg neppe stemmer på dem) er at politikken ikke henger på greip, og preges av lettvinte løsninger de burde vite bedre enn å lansere. Jeg ser ikke på FrP som et parti som egner seg i regjering (det er ikke Senterpartiet heller). Jeg bryr meg fint lite om billig bacon og bensin, jeg mener vi trenger et bærekraftig samfunn hvor det tas hensyn til riktig fordeling, god miljøpolitikk, mindre offentlig sløsing (les: mer effektiv offentlig sektor og mindre byråkrati) og god forvaltning av midlene for framtidige generasjoner. Jeg vil sannsynligvis stemme Venstre.

Skrevet (endret)

Jeg må si jeg ikke tilhører de som hater Frp dypt og inderlig. Jeg reagerer negativt på de som vil utestenge Frp for enhver pris. Et valg er et valg. Vinner man valget så skal man ha innflytelse. 

Endret av Grendel
Skrevet (endret)
ISW skrev (53 minutter siden):

Det jeg liker med FrP er fraværet av det politisk korrekte og at de faktisk tør å si at vi har et enormt problem med innvandring og integrering i Norge. Jeg synes det er for enkelt å kalle dette for "islamofobi" fordi - dessverre - er det enorme problemer med Islam i den vestlige verden. Vi må tørre å sette ord på dette, og det synes jeg FrP gjør.

Det gjør Abid Raja også, så ved å stemme Venstre er du på trygg grunn i denne saken.

Endret av psykedeliker
Sliten Snegle
Skrevet
40 minutes ago, psykedeliker said:

Det gjør Abid Raja også, så ved å stemme Venstre er du på trygg grunn i denne saken.

1 hour ago, Grendel said:

Jeg må si jeg ikke tilhører de som hater Frp dypt og inderlig. Jeg reagerer negativt på de som vil utestenge Frp for enhver pris. Et valg er et valg. Vinner man valget så skal man ha innflytelse. 

Venstre er et krigshisserparti. 

Skrevet
Sliten Snegle skrev (5 minutter siden):

Venstre er et krigshisserparti. 

Begrunnelse?

Sliten Snegle
Skrevet
1 minute ago, psykedeliker said:

Begrunnelse?

De er veldig ivrige i å trappe opp krigen mot Russland.

Venstre mener Norge må bidra med styrker til Ukraina - 17. feb 2025

Venstre vil gi 105 milliarder kroner til Ukraina neste år - 12. nov 2024

Skrevet
Sliten Snegle skrev (3 minutter siden):

De er veldig ivrige i å trappe opp krigen mot Russland.

Ukraina har legitim rett til å forsvare seg mot Russlands angrep, det er ingen krig som "trappes opp". Så dette faller på sin egen urimelighet.

Sliten Snegle
Skrevet
3 minutes ago, psykedeliker said:

Ukraina har legitim rett til å forsvare seg mot Russlands angrep, det er ingen krig som "trappes opp". Så dette faller på sin egen urimelighet.

En bør være litt forsiktig for ikke å utløse WWIII hvor europa blir liggende som et atomødeland.

Skrevet
Sliten Snegle skrev (6 minutter siden):

En bør være litt forsiktig for ikke å utløse WWIII hvor europa blir liggende som et atomødeland.

Ta det opp med Putin, ikke med meg.

Sliten Snegle
Skrevet
12 minutes ago, psykedeliker said:

Ta det opp med Putin, ikke med meg.

I denne situasjonen er det lurt å være litt tilbakeholden og taktisk smart.

Skrevet
Sliten Snegle skrev (34 minutter siden):

I denne situasjonen er det lurt å være litt tilbakeholden og taktisk smart.

Er det et bilde av deg selv du har her som profilbilde? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...