Gjest curli Skrevet 22. september 2000 Del Skrevet 22. september 2000 Jeg har slitt med sykdom over lengre tid,og legen min har ikke funnet ut hva som feiler meg enda.Jeg fikk svar her på DOL,av J.P.Høeg,om at sykdommen min kunne peke i retning av bindevevssykdommer,da jeg har betennelser i ledd og bløtdeler,og mange av de er kroniske.Jeg nevnte dette for min lege,og han sa at jeg kunne bruke J.P.Høeg som min lege.Men han trakk det tilbake da jeg ble irritert over at han,som min lege,kunne komme noe så tåpelig.Da svarte jeg like dumt,at jeg ikke vet hvor DOL-legene holder til.Men nå står jeg ihvertfall på venteliste på revmatisk sykehus.Begynner å bli lei av å slite med dårlige forhold til legene.Det virker ikke som de er interessert i å hjelpe.De vil liksom ikke hjelpe.Dette er den andre legen jeg har hatt nå,som er imot å søke hjelp her inne. Jeg synes det er greit å få svar her,når andre leger ikke gidder.Dessuten har jeg fått tak i mye informasjon om leddgikt og bindevevssykdommer gjennom Norsk Revmatikerforening.Og det virker ikke som legene(revmatologer osv.)liker at vi pasienter blir "eksperter" om sin egen sykdom.Det er jo greit å være føre var. Så jeg lurer på om en lege her kan si hva slags følger det får om man ikke behandler artritt i blodårene i tinningene?Jeg tok en VIOXX mot betennelse,da alt i kroppen blomstret opp,og plagene ble litt likere.Jeg er forsiktig med piller,da jeg har hatt tre magesår på et år.Alternativ mot leddgikt blir vel sprøyter,og å få måneansikt.Min sykdom er i startfasen,så det er vanskelig å se enda på blodprøver.Kanskje det blir biopsi neste? Godt å få dette ut. Takk til dere leger her inne. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4946-doktorene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 24. september 2000 Del Skrevet 24. september 2000 Kjære curli. Polymyalgia Reumatica og Temporalisarteritt kan sees i sammenheng.Polymyalgia Reumatica gir gjerne smerter i kroppen,morgenstivhet og slapphet.Temporalisarteritt gir gjerne hodepine og synsforstyrrelser.Senkning(SR)og hurtigsenkning(CRP)er gjerne forhøyede.Prednisolon el.Prednison har gjerne en ekstremt god effekt.Ubvehandlet Temporalisarteritt kan medføre synstap.Vioxx og Celebra virker betennelsedempende og kan brukes av pasienter som har gjennomgått magesår.behandlingen av overnevnte tilstander er imidlertid cortison(Prednisolon/Prednison). Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Paal Sand,lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4946-doktorene/#findComment-27711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.