Gå til innhold

doktorene

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med sykdom over lengre tid,og legen min har ikke funnet ut hva som feiler meg enda.Jeg fikk svar her på DOL,av J.P.Høeg,om at sykdommen min kunne peke i retning av bindevevssykdommer,da jeg har betennelser i ledd og bløtdeler,og mange av de er kroniske.Jeg nevnte dette for min lege,og han sa at jeg kunne bruke J.P.Høeg som min lege.Men han trakk det tilbake da jeg ble irritert over at han,som min lege,kunne komme noe så tåpelig.Da svarte jeg like dumt,at jeg ikke vet hvor DOL-legene holder til.Men nå står jeg ihvertfall på venteliste på revmatisk sykehus.Begynner å bli lei av å slite med dårlige forhold til legene.Det virker ikke som de er interessert i å hjelpe.De vil liksom ikke hjelpe.Dette er den andre legen jeg har hatt nå,som er imot å søke hjelp her inne.

Jeg synes det er greit å få svar her,når andre leger ikke gidder.Dessuten har jeg fått tak i mye informasjon om leddgikt og bindevevssykdommer gjennom Norsk Revmatikerforening.Og det virker ikke som legene(revmatologer osv.)liker at vi pasienter blir "eksperter" om sin egen sykdom.Det er jo greit å være føre var.

Så jeg lurer på om en lege her kan si hva slags følger det får om man ikke behandler artritt i blodårene i tinningene?Jeg tok en VIOXX mot betennelse,da alt i kroppen blomstret opp,og plagene ble litt likere.Jeg er forsiktig med piller,da jeg har hatt tre magesår på et år.Alternativ mot leddgikt blir vel sprøyter,og å få måneansikt.Min sykdom er i startfasen,så det er vanskelig å se enda på blodprøver.Kanskje det blir biopsi neste?

Godt å få dette ut.

Takk til dere leger her inne.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4946-doktorene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære curli.

Polymyalgia Reumatica og Temporalisarteritt kan sees i sammenheng.Polymyalgia Reumatica gir gjerne smerter i kroppen,morgenstivhet og slapphet.Temporalisarteritt gir gjerne hodepine og synsforstyrrelser.Senkning(SR)og hurtigsenkning(CRP)er gjerne forhøyede.Prednisolon el.Prednison har gjerne en ekstremt god effekt.Ubvehandlet Temporalisarteritt kan medføre synstap.Vioxx og Celebra virker betennelsedempende og kan brukes av pasienter som har gjennomgått magesår.behandlingen av overnevnte tilstander er imidlertid cortison(Prednisolon/Prednison).

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4946-doktorene/#findComment-27711
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...