Gå til innhold

Marius Borg Høiby er tiltalt på 32 punkter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv på guttetur med kronprinsen voldtar han sitt offer!

https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-bar-med-kronprinsen-for-pastatt-overgrep/83480876

På bar med kronprinsen før påstått overgrep

Marius Borg Høiby er tiltalt for å ha voldtatt en kvinne i Lofoten i 2023. Få timer tidligere, ble han og kronprins Haakon observert sammen på en bar i Henningsvær. 

Anonymkode: 3f1fe...f2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uansett om de muligens kunne gjort ting annerledes i Marius' oppvekst synes jeg inderlig synd på kronprinsparet som må stå i dette i offentlighetens søkelys.

Endret av Ekstra
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns monarkiet bør avskaffes etter kong Harald. 

Anonymkode: 7f72b...09f

Skrevet
Ekstra skrev (38 minutter siden):

Uansett om de muligens kunne gjort ting annerledes i Marius' oppvekst synes jeg inderlig synd på kronprinsparet som må stå i dette i offentlighetens søkelys.

Enig. Og hvorfor snakker ingen om faren? I den grad foreldre skal stilles til ansvar for voksne barns gjerninger bør jo faren stilles til ansvar i minst like stor grad som mor.

Skrevet
Lillemus skrev (22 minutter siden):

Enig. Og hvorfor snakker ingen om faren? I den grad foreldre skal stilles til ansvar for voksne barns gjerninger bør jo faren stilles til ansvar i minst like stor grad som mor.

Det er vel ikke unaturlig at mediene er mer interessert i hans mors familie.

Skrevet
Ekstra skrev (6 minutter siden):

Det er vel ikke unaturlig at mediene er mer interessert i hans mors familie.

Selvsagt ikke, men faren slipper alt for billig unna her altså.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke likhet for loven, nei. Mette-Marit er fritatt fra å vitne i kraft av å være kronprinsesse.

Man har ikke vitneplikt mot så nær familie som egne barn, uansett hva eller hvem man er. Søk på "vitneplikt familie" for detaljer. 

Nicklusheletida
Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Selvsagt ikke, men faren slipper alt for billig unna her altså.

Han er ingen offentlig person, så det er ikke rart. Men her ligger nok kilden til problemene.

AnonymBruker
Skrevet
Ekstra skrev (3 timer siden):

Lillemus skrev (2 timer siden):

Påfallende at dere er så opptatt av dette, og ikke ofrene.

Anonymkode: b1e07...081

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Påfallende at dere er så opptatt av dette, og ikke ofrene.

Hvor får du det fra? Tror du virkelig at fordi vi synes det er rart at far ikke får noe pes i media ang. skyld, så bryr vi oss ikke om ofrene? Deg om det.

AnonymBruker
Skrevet
laban skrev (4 timer siden):

Man har ikke vitneplikt mot så nær familie som egne barn, uansett hva eller hvem man er. Søk på "vitneplikt familie" for detaljer. 

Det er jeg fullt klar over. Men også  hvor det gjelder vitnemål mot noen man ikke er i familie med, er en kronprinsesse fritatt. Sjekk Grunnloven pg. 37. Monarkiet er utgått på dato.

Anonymkode: aa26c...7b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Monarkiet er utgått på dato.

Det er jeg enig i, helt uavhengig av personene i kongehuset. Jeg ønsker meg den typen republikk som Island har, og det har jeg gjort siden lenge før Haakon og Märtha ble voksne.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men også  hvor det gjelder vitnemål mot noen man ikke er i familie med, er en kronprinsesse fritatt.

Lovverket har nok en god del bestemmelser i ansvars- og straffesystemet som er annerledes for de kongelige enn for resten av folket. 

Skrevet
knas skrev (På 19.8.2025 den 11.58):

Han vet hva som er rett og galt, men bryr seg ikke. 

Sant, men han har heller aldri vært tiltenkt noen rolle 

Jeg begynner også å bli skeptisk til monarki. Ikke fordi de sentrale kongelige har gjort noe galt. Det ville vært feil uansett hva de hadde gjort. Jeg er skeptisk fordi hele settingen er en unnskyldning for pressen til å brette ut mye elendighet.

Kongen har ansvar for å fremstå som noe opphøyd, men ikke autoritet til å stoppe alt tullet.

AnonymBruker
Skrevet

Du mener kongen har vist seg svak i rollen som pater familias?

Nicklusheletida
Skrevet
Grendel skrev (3 timer siden):

Jeg begynner også å bli skeptisk til monarki. Ikke fordi de sentrale kongelige har gjort noe galt. Det ville vært feil uansett hva de hadde gjort. Jeg er skeptisk fordi hele settingen er en unnskyldning for pressen til å brette ut mye elendighet.

Kongen har ansvar for å fremstå som noe opphøyd, men ikke autoritet til å stoppe alt tullet.

Det samme har jeg tenkt. Pressen blir verre og verre og etter at vi fikk sosiale medier går alt på repeat. De har ikke valgt rollen sin. Jeg tror det må føles som en forbannelse å bli født inn i dette, slik det har utviklet seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en kommende konge som virker helt hjelpesløs i forhold til å håndtere situasjonen. En kommende dronning som har valg å dekke over sin sønn og overgriper. Og en tronarving som beskriver overgriperen som et forbilde.

Stakkars kongen og dronningen sier jeg. 

Skrevet
Ekstra skrev (På 20.8.2025 den 15.10):

I forlengelsen av dette: Jeg syns mest synd på kronprinsen,. Han har gamle foreldre som allerede trapper ned og ikke lever evig, en kronisk syk kone som neppe kan være en bauta ved siden av han slik hans mor har vært for hans far, han har en koko søster og en selvutnevnt reptil fra verdensrommet til svoger. På toppen har han en farlig og ukontrollert stesønn. FOR en oppgave han har forran seg! Jeg håper han har gode rådgivere å sparre med. 

Skrevet (endret)
Grendel skrev (9 timer siden):

Nicklusheletida skrev (6 timer siden):

Det samme har jeg tenkt. Pressen blir verre og verre og etter at vi fikk sosiale medier går alt på repeat. De har ikke valgt rollen sin. Jeg tror det må føles som en forbannelse å bli født inn i dette, slik det har utviklet seg. 

Mener dere virkelig at dette er pressens skyld ?  
Hvis kronprinsen føler at det er en forbannelse å være født inn i dette og at han ikke takler den rollen han er i, kan han abdisere. 
«noe opphøyd» du liksom, han har da jammen hatt store fordeler av å leve som en opphøyd hele livet sitt. Han har ikke peiling på hva et virkelig normalt liv vil si.

Endret av Osten
AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (2 timer siden):

I forlengelsen av dette: Jeg syns mest synd på kronprinsen,. Han har gamle foreldre som allerede trapper ned og ikke lever evig, en kronisk syk kone som neppe kan være en bauta ved siden av han slik hans mor har vært for hans far, han har en koko søster og en selvutnevnt reptil fra verdensrommet til svoger. På toppen har han en farlig og ukontrollert stesønn. FOR en oppgave han har forran seg! Jeg håper han har gode rådgivere å sparre med. 

Hører de på rådgivere?

Skrevet
Osten skrev (2 timer siden):

Mener dere virkelig at dette er pressens skyld ?  
Hvis kronprinsen føler at det er en forbannelse å være født inn i dette og at han ikke takler den rollen han er i, kan han abdisere. 
«noe opphøyd» du liksom, han har da jammen hatt store fordeler av å leve som en opphøyd hele livet sitt. Han har ikke peiling på hva et virkelig normalt liv vil si.

Han har ansvarsfølelse, for han ville det være et enormt nederlag å abdisere. Privilegiene som følger med er ikke store i forhold, etter min mening. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...