Gå til innhold

Krampe i føtter/tær

Anbefalte innlegg

Da jeg var gravid fikk jeg ofte

krampe i føttene.

Det har aldri hendt når jeg ikke har vært gravid.

Hva er det som gjør at gravide får krampe og HVA ER krampe/Hva kommer det av?Hvordan kan det ha seg at man nesten har hatt det som et tegn på graviditet?

Jeg har lest i bøker om AT man kan få det, men aldri hvorfor.

Takknemlig for svar...har hatt krampe idag to ganger bare fordi jeg strekkket meg litt på sofaen.Nærmere bestemt oppå fotvristen og tærne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4950-krampe-i-f%C3%B8ttert%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære Diana.

Når det gjelder svangerskap og kramper skiller vi mellom to typer.Den enen er heldigvis sjelden,men svært alvorlig.Pasienten er da veldig syk med kramper i ben og armer og bevisstløshet.dette er som du forstår en svært alvorlig tilstand og pasienten må umiddelbart på sykehus.

Den andre krampetilstanden derimot som du beskriver skyldes sannsynligvis hormonelle forandringer og/el.forandringer i salt/væskebalansen med press på nervene.Dette er selvfølgelig en helt ufarlig tilstand.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...