Gå til innhold

kjenner energier igjen.

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

"Esoteriske tradisjoner" er akkurat det samme begrepet pakket inn i finere språk.

Dette kan du drøfte med Språkrådet, ikke med meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, psykedeliker said:

Dette kan du drøfte med Språkrådet, ikke med meg.

Haha, nå innså du vel selv at du har trengt deg selv opp i et hjørne. Det er jo helt åpenbart at esoterisme og esoteriske tradisjoner er nøyaktig det samme. Blir så jævlig lei av den kverulering din når det er så åpenbart at du KUN kverulere for kveruleringens skyld. Ingenting fornuftig kommer ut av det noen gang, du bare kupper og ødelegger tråd etter tråd på den måten. Og blir du satt på plass, ja da henviser du til Språkrådet eller Pasient og Brukerombudet eller noe som ikke har noe med saken å gjøre. Skjerp deg. 

Anonymkode: 28e20...d7d

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, nå innså du vel selv at du har trengt deg selv opp i et hjørne. Det er jo helt åpenbart at esoterisme og esoteriske tradisjoner er nøyaktig det samme. Blir så jævlig lei av den kverulering din når det er så åpenbart at du KUN kverulere for kveruleringens skyld. Ingenting fornuftig kommer ut av det noen gang, du bare kupper og ødelegger tråd etter tråd på den måten. Og blir du satt på plass, ja da henviser du til Språkrådet eller Pasient og Brukerombudet eller noe som ikke har noe med saken å gjøre. Skjerp deg. 

Jeg innser ihvertfall at du er tom for saklige argumenter nå.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, psykedeliker said:

Jeg innser ihvertfall at du er tom for saklige argumenter nå.

Helt håpløst. Og på hvilken måte er "Det kan du drøfte med Språkrådet.." i forhold til om esoterisme og esoteriske tradisjoner er det samme eller ei et saklig argument? Snakk om å se flisa i andres øye, men ikke bjelken i sitt eget. Det er flere som har nevnt "kverulering for kverulering skyld" i det siste og jeg henger meg på. Tar du aldri noen sinne til det oppfordringer elker velmente råd fra folk rundt deg? 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og på hvilken måte er "Det kan du drøfte med Språkrådet.." i forhold til om esoterisme og esoteriske tradisjoner er det samme eller ei et saklig argument?

Det er akkurat like saklig som når du med overlegg setter mine uttalelser inn i en helt annen kontekst enn de er ment fra min side.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tar du aldri noen sinne til det oppfordringer elker velmente råd fra folk rundt deg? 

Jeg tar ihverfall ikke til meg noe som helst fra anonyme tullinger på et nettforum.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, psykedeliker said:

Det er akkurat like saklig som når du med overlegg setter mine uttalelser inn i en helt annen kontekst enn de er ment fra min side.

Jeg tar ihverfall ikke til meg noe som helst fra anonyme tullinger på et nettforum.

Nøyaktig hva er det jeg tar ut av kontekst? Du som snakker så mye om hva man har plikt til og ikke har faktisk plikt til å legge frem argumenter på en forståelig måte når du først tar såpass mye plass i en diskusjon.

Vi trenger ikke å begynne å kalle hverandre stygge ting.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nøyaktig hva er det jeg tar ut av kontekst?

Du skriver lengre oppe at "det er jo helt åpenbart at esoterisme og esoteriske tradisjoner er nøyaktig det samme." Nei, det er ikke åpenbart. De kan være det, men begrepene og konseptene er ikke automatisk overlappende, da ikke alle esoteriske tradisjoner, skoler, retninger, disipliner eller praksiser (eller hva vi nå velger å kalle det) er -ismer. Nypaganisme har f.eks. blitt populært i vestlige samfunn siden 60-tallet, men har lite med de opprinnelige esoteriske kunnskapstradisjonene å gjøre. Som sagt tidligere skal ikke begrepet "energier" i den konteksten forstås i moderne naturvitenskapelig forstand, men som en forklaringsmodell for noe man ikke helt klarer å identifisere kvantitativt i øyeblikket, men som med stor sannsynlighet lar seg kvantisere med det rette verktøyet og metodikken. (F.eks var det mange som trodde bakterier var overtro bare fordi de ikke var synlige for det blotte øye.) Så kan man jo selvfølgelig drøfte om det er hensiktsmessig å bringe esoteriske begreper inn i psykiatrien på den måten @stjernestøv gjør, med alt det medfører av potensielle misforståelser og feiltolkninger. Det som ihvertfall ikke fører noen vei, er å avvise totalt at det kan finnes andre årsaksforklaringer til at folk "kjenner på energier" enn at det alltid handler om psykdom.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hvilke diagnoser har du psykedeliker? Jeg vil å ha! For en type...

Anonymkode: dfd47...ad5

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (8 timer siden):

Så kan man jo selvfølgelig drøfte om det er hensiktsmessig å bringe esoteriske begreper inn i psykiatrien på den måten @stjernestøv gjør, med alt det medfører av potensielle misforståelser og feiltolkninger. Det som ihvertfall ikke fører noen vei, er å avvise totalt at det kan finnes andre årsaksforklaringer til at folk "kjenner på energier" enn at det alltid handler om psykdom.

Det er jeg enig i og det blir misforståelser. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...