Gå til innhold

Skikkelig høyrebølge i skolevalget - Frp suverent størst, nesten rent flertall til Høyre & Frp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samtlige partier på venstresiden går tilbake. Det gjør også Venstre.

Alle småpartiene, med unntak av NKP og Pasientfokus går frem.

Det største av disse er Pensjonistpartiet! Ikke dårlig i et skolevalg. Mulig det ernoen trollestemmer her?

https://skolevalg.sikt.no/landsoversikt/2025image.thumb.png.d37746459b843c45d6c0672b5b40c792.png 

Anonymkode: c3c97...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumme jyplinger som stemmer frp og høyre.

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samtlige partier på venstresiden går tilbake. Det gjør også Venstre.

Alle småpartiene, med unntak av NKP og Pasientfokus går frem.

Det største av disse er Pensjonistpartiet! Ikke dårlig i et skolevalg. Mulig det ernoen trollestemmer her?

https://skolevalg.sikt.no/landsoversikt/2025image.thumb.png.d37746459b843c45d6c0672b5b40c792.png 

Pensjonistpartiet gjorde der godt da jeg gikk på vgs også og det er lenge siden. Det er faktisk ikke så værst ett parti..

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra kidsa har sluttet å la seg utnytte av AP, deres ideologi har vist seg å være feilslått og nye tanker må til for å redde skuta

Everybody skrev (7 minutter siden):

Dumme er de som stemmer på det som sender landet i dass, på tross av uendelig av år med erfaring.

AP politikere kan ikke engang bo i sitt eget berikende mangfoldelige områder, pga AP politikk, men bryr ledelsen i partiet seg, nei, bare flytt (til hvite områder 🤣) er responsen, og forlat partiet også når du først er i gang! 

https://www.aftenposten.no/oslo/i/wAzP8M/ap-politiker-flytter-fra-soendre-nordstrand-etter-trusler-fra-gjengmiljoeer

Anonymkode: 99ae7...d00

Skrevet (endret)

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man har den trenden akkurat nå. Man skulle tro Trump jagde folk bort fra høyresiden. Spesielt fra Frp.

Det kan være at venstresiden har glemt privat sektor. Tradisjonelt har det vært logisk for håndtverkere og industriarbeidere å stemme rødt, men jeg føler at partiene  og LO for eksempel ser på samfunnet med blikket til en offentlig ansatt.

De har ikke mye å tilby en gutt på 18. Har de? Det er litt tidlig å være opptatt av sykelønn og AAP.

Endret av Grendel
AnonymBruker
Skrevet
56 minutes ago, Worriesome Plenty 2 said:

Pensjonistpartiet gjorde der godt da jeg gikk på vgs også og det er lenge siden. Det er faktisk ikke så værst ett parti..

Burde være gode tider nå for Pensjonistpartiets ungdomslag, får man tro.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror mange som tar valgomatene og svarer sånn jevnt midt på treet på alt ("litt enig" - "litt uenig"), gjerne litt på tvers av det de politiske hovedblokkene mener, kan få Pensjonistpartiet høyt opp. Her er et eksempel på en 17-åring som fikk PP på topp:

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/likestilling-splitter-tenaringer-i-skolevalget-1.17468120

Siden Pensjonistpartiet ikke tilhører noen spesiell politisk retning, kan velgere som vet hva de mener om noen enkeltsaker, men ikke står spesielt sterkt til høyre eller sterkt til venstre, havne nærmest dette partiet i valgomatene. 

AnonymBruker
Skrevet

Sett en del tiktoker hvor de spør elevene hvorfor de stemte FRP og samtlige nevner billigere snus, billigere og alkohol og gratis førerkort til yrkesfag. 

Da er det ikke veldig rart at FRP vinner. Det er jo fokuset til mange av de unge. 

Anonymkode: 4af49...c0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sett en del tiktoker hvor de spør elevene hvorfor de stemte FRP og samtlige nevner billigere snus, billigere og alkohol og gratis førerkort til yrkesfag. 

Da er det ikke veldig rart at FRP vinner. Det er jo fokuset til mange av de unge. 

Samtlige nevner dette?

Da må de ha klipt bort alle svarene som høres fornuftige ut. Det ville  i alle fall jeg gjort hvis jeg skulle laget en video imot Frp.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (17 timer siden):

Samtlige nevner dette?

Da må de ha klipt bort alle svarene som høres fornuftige ut. Det ville  i alle fall jeg gjort hvis jeg skulle laget en video imot Frp.

Blant de unge, ja. Det var også det som var argumentene til gutta når jeg gikk på skolen og vi hadde elevevalg, nemlig billig alkohol og drivstoff siden snus ikke var så utbredt da. 

Det er riktignok noen fornuftige blant de unge, men jeg tror de har veldig snevert syn de aller fleste av de. Og om meningen var at de skulle lage en video mot FRP tror jeg ikke de ville tatt med jentene som stemte på f.eks venstre fordi han som var representant var kjekk og hadde en god tone. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Blant de unge, ja. Det var også det som var argumentene til gutta når jeg gikk på skolen og vi hadde elevevalg, nemlig billig alkohol og drivstoff siden snus ikke var så utbredt da. 

Det er riktignok noen fornuftige blant de unge,

Og det er de som stemmer SV og MDG?

AnonymBruker
Skrevet
On 9/2/2025 at 8:49 PM, Grendel said:

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man har den trenden akkurat nå. Man skulle tro Trump jagde folk bort fra høyresiden. Spesielt fra Frp.

Hva i alle dager har Trump til felles med Venstre, Krf, Høyre og Frp?

Skrevet
Everybody skrev (På 2.9.2025 den 20.13):

Flott at vi får ny regjering.  Støre må byttes ut. 

Skrevet
erik123 skrev (4 timer siden):

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (5 timer siden):

Heldigvis sier meningsmålingene noe annet. Hurra!!!

Anonymkode: e91d4...20d

Skrevet
Everybody skrev (2 timer siden):

Hvorfor?

Det greier du å skjønne. Tenk litt.

Skrevet
erik123 skrev (Akkurat nå):

Det greier du å skjønne. Tenk litt.

Nei greier ikke skjønne det? Har du skjønt det? Hva gjorde at du skjønte det?

Skrevet
Everybody skrev (11 timer siden):

Nei greier ikke skjønne det? Har du skjønt det? Hva gjorde at du skjønte det?

Må være litt smart. Du er ikke det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Og det er de som stemmer SV og MDG?

Nei, hva de stemmer har lite å si, men det er noen som faktisk har satt seg inn i de forskjellige programmene og velger på bakgrunn av dette, uansett om det er FRP, Høyre, SV eller MDG. Men de velger på bakgrunn av helheten til partiet, ikke små setninger eller at han som snakker er kjekk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...