Gå til innhold

Tom for bensin på motorveien: Nesten to av tre unge voksne mellom 18 og 24 år lider av det forskerne kaller «påfyllings-angst»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En undersøkelse viser at generasjon Z er så redde for å fylle bensin at de heller går tomme på motorveien.

Utover de skyhøye bensinprisene, rapporterer unge sjåfører om en hel katalog av bekymringer:

Å parkere nær nok pumpa, å velge riktig type drivstoff, eller ganske enkelt å håndtere bensinpistolen uten å gjøre narr av seg selv.

https://dinside.dagbladet.no/motor/unge-tor-ikke-fylle-selv/83525725

Er du redd for å fylle besin?

Anonymkode: 9f187...293

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke førerkort men de få gangene jeg har blitt bedt om å fylle for andre så var det litt nervøst (var mest redd for å  velge feil bensin), men vil nok ikke si direkte redd da.

Anonymkode: 95ef9...f56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tvangstanker av å fylle bensin. Etter en gang jeg presterte å fylle diesel på bensin bil. Selv om dieselpumpe ikke passer ordentlig i bensintank hullet. Etter det sjekket jeg så nøye at det sikkert virket rart på andre som fylte.

Anonymkode: ba153...554

Skrevet

Har aldri strandet et sted fordi jeg faktisk har gått tom, men det jeg er regelmessig nære på med hjertet i halsen med sånn 3 km eller under igjen til tom tank 🫡 Grunnen til at jeg drøyer er som regel tidspress eller at jeg glemmer. Tenker at jeg skal gjøre det på vei hit eller dit, men så dropper jeg det fordi jeg ikke har ork, eller ut av glemsel 😛

Hva nye sjåfører angår: hvis du er en venn eller et familiemedlem, så foreslå å fylle sammen med personen, liksom trene på det. De vil kanskje ikke spørre deg om hjelp fordi det kan virke som en enkel greie alle bare kan uten øvelse, men du kan jo tilby og ufarliggjøre behovet for litt veiledning, du som er blitt bevisst rundt problemstillingen 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

En undersøkelse viser at generasjon Z er så redde for å fylle bensin at de heller går tomme på motorveien.

Utover de skyhøye bensinprisene, rapporterer unge sjåfører om en hel katalog av bekymringer:

Å parkere nær nok pumpa, å velge riktig type drivstoff, eller ganske enkelt å håndtere bensinpistolen uten å gjøre narr av seg selv.

https://dinside.dagbladet.no/motor/unge-tor-ikke-fylle-selv/83525725

Er du redd for å fylle besin?

Anonymkode: 9f187...293

De første gangene jeg fylte alene syntes jeg også det var litt "skummelt", men det gikk fort over. Og jeg har parkert for langt frem, for langt bak, for langt unna og så nære at jeg knapt nok kom mellom bilen og pumpa selv. Ikke noe å bry seg om, så selvhøytidelige kan man ikke være - det er bare å le av det og justere bilen litt om det ble umulig å nå frem med slangen. Den er ganske lang så det skal en del til for å havne så feil at den ikke rekker frem.

Skrevet (endret)

Rekk opp handa den som stadig må gå ut av bilen for diverse tæpping av kort som står slik at det er ment å strekke hånden ut av bilvinduet... Kommer vel aldri til å lære, men folk får bare vente på at jeg tar tiden med å gå ut og inn av bilen, av og på med beltet osv. før jeg kommer meg gjennom den bommen. 

Endret av krøll9
Skrevet
krøll9 skrev (47 minutter siden):

Rekk opp handa den som stadig må gå ut av bilen for diverse tæpping av kort som står slik at det er ment å strekke hånden ut av bilvinduet... Kommer vel aldri til å lære, men folk får bare vente på at jeg tar tiden med å gå ut og inn av bilen, av og på med beltet osv. før jeg kommer meg gjennom den bommen. 

Finnes det slike bommer fremdeles? Trodde alle var automatiske nå, det er de her i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...