Gå til innhold

Palestinsk venn, jeg kjøper fra merker som støtter Israel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg tenker at bare at jeg slutter å kjøpe et produkt, så vil ikke tapet bli så stort at de stopper støtten. Det koster meg for mye å drive og sjekke hvem som støtter Israel hele tiden. Denne Israel-Palestina konflikten er på tur til å gå meg på nervene! Alt handler om det. 
Og når vi skal ut og spise og vi vet begge at det kan ta lang tid med meg, så foreslår jeg endelig noe, men da kan han ikke fordi det er på boikottlista. 

Så kommer jeg på noe annet og det også er på boikottlista. 

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor Israel skal få støtte. Hvorfor? 
Jeg skjønner heller ingenting fordi det er for mye informasjon over alt. Noen mener Hamas er terror gruppe, andre mener de bare forsvarer Palestina. 

Israel bør få null støtte. De har valgt å gå til angrep selv. Palestina var der først. Så hvorfor skal Israel forsøke å ta mer fra der?

Anonymkode: d21f1...001

Videoannonse
Annonse
Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Israel var der lenge før Palestina. Men jødene ble fordrevet av romerne. Og ble spredt over hele verden. De ble forfulgt spesielt i Europa av kristne, opp igjennom århundrene i pogromer og inkvisisjoner og mange konspirasjonsteorier ble satt ut om jødene.

Jødene fikk etter hvert lyst på å slippe å bli forfulgt, så da så sionismen dagens lys. Sionismen kom i flere former, en løsning var å slutte å være jøder og å la seg assimilere. Mens andre ville vinne tilbake Israel. Men så kom nazismen og drapet på flere millioner skjedde i Europa under Shoa bedre kjent som holocaust. Dette førte til opprettelsen av staten Israel. Palestinerne ble drevet ut fra israel fra de grensene som opprinnelig var fra 1948 da Israel ble gjenopprettet. Jøder i muslimske land som hadde hatt det noe bedre enn i Europa ble jaget eller forfulgt ut  av muslimske land.

Den eneste løsningen er å dele det som var det opprinnelige landområdet. Men fascister og ekstremister fra begge sider vil ikke godta en deling. Og rasismen og hatet er sterkt på begge sider.

Selv om en tostatsløsning er det eneste som kan gjøre slutt på konflikten er det få som tror det er en mulighet. Og selv om de aller fleste land fordømmer Israels uproposjonelle krig på Gaza i FN, så hjelper ikke dette. Da USA som har vetorett i FN blokkerer dette. Evangeliske kristne som det er svært mange av i USA er nemlig kristensionister. Disse ser jødenes tilbakekomst til Israel som et tegn på Kristi tilbakekomst.

Så da blir det ingen 2 statsløsning eller sanksjoner som kan tvinge Israel til en mer medmenneskelig behandling av palestinerne.

Personlig tror jeg hvilken cola man drikker gjør fint lite for å hjelpe folk i Gaza…

Endret av Worriesome Plenty 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...