misi Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Hei Var hos legen min på torsdag. Er akkurat ferdig med uke 33, i mitt 3.sv.skap. Babyen har festet seg med hodet ned, og livmormunnen min er helt avflatet. Har hatt mye kynnere (også tidlig i sv.skapet), og har nå kynnere ca 10-20 ganger om dagen. Legen min mente det var stor sjanse for at babyen kom innen et par uker. Hvor stor er sjansen for det? Og dessuten, hvor stor mulighet er det da for at han må ligge i kuvøse, får sugeproblemer osv? I tillegg har jeg kun gått opp 2, 5 kg i dette sv.skapet, selvom jeg i utg.punktet ikke er særlig stor (1.68/58 kg før sv.skap). Fundusmålet mitt var på 33 nå sist, og det er jo langt over normalen. Kjenner masse liv, så jeg er ikke egentlig så bekymret (legen mente også at det ikke var noe å bekymre seg over). Men synes jo det er altfor lite, også med tanke på at jeg har mye vann i beina. Er det noe jeg kan gjøre selv for å unngå for tidlig fødsel (unntatt det åpenbare, ikke løfte tungt, stresse osv.)? Og har du hørt om noen som har helt avflatet mormunn osv. men som allikevel har gått ut termin? Får sove dårlig grunnet det her, og er redd for at det kan stresse igang en fødsel også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49558-for-tidlig-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.