Gå til innhold

Hjelp høy puls.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (4 minutter siden):

Dette er en tilstand som mange eldre lever med permanent i år og tiår uten plager. Så lenge pulsen bremses, og man eventuelt bruker litt blodfortynnende medisin, så er det helt ufarlig.

Men for deg som er yngre, så prøver man gjerne å fjerne selve rytmeforstyrrelsen og holde den vekk. Det er ikke alltid så realistisk hos eldre.

Ok. Han legen sa jeg hadde hatt det lenge,visste ikke jeg.

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Nei fikk en  medisin npr jeg kom. Da ble man litt uvel. Det gikk over. Er redd den 17 

Du trenger ikke være redd den 17. Det er en vanlig dag som alle andre dager, uansett hva du ser og hører. Husk at diagnosen din gjør det litt vanskelig å holde fast på virkeligheten, at du har økt på medisin tror jeg var lurt av deg. Riktig god bedring. :) 

Anonymkode: 29174...8e3

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke være redd den 17. Det er en vanlig dag som alle andre dager, uansett hva du ser og hører. Husk at diagnosen din gjør det litt vanskelig å holde fast på virkeligheten, at du har økt på medisin tror jeg var lurt av deg. Riktig god bedring. :) 

Anonymkode: 29174...8e3

Vet ikke jeg men takk.

Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Ok. Han legen sa jeg hadde hatt det lenge,visste ikke jeg.

Det kommer til å gå helt fint med deg. Som sagt er dette en veldig vanlig tilstand som 10-15% av alle eldre lever med, mer eller mindre permanent. Du kommer til å få behandling som bremser pulsen din og eventuelt forebygger nye anfall, og da er leveutsiktene dine like gode som for alle andre.

Skrevet
stjernestøv skrev (51 minutter siden):

Jeg ligger på sykehuset og der er noe med hjerterytmen. Får medisin intravenøst for å få puls ned. Hvis ikke det hjelper skal jeg i narkose i morgen og restrte hjertet. Er redd. Drømte jo om den 17. 

Dette har jeg gjort fire ganger. Totalt ufarlig. Herligste narkosen jeg har fått, er som god søvn. Du er borte tyve minutter og så våkner du igjen. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (16 minutter siden):

Det kommer til å gå helt fint med deg. Som sagt er dette en veldig vanlig tilstand som 10-15% av alle eldre lever med, mer eller mindre permanent. Du kommer til å få behandling som bremser pulsen din og eventuelt forebygger nye anfall, og da er leveutsiktene dine like gode som for alle andre.

Ik håper du har rett i det

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (12 minutter siden):

Dette har jeg gjort fire ganger. Totalt ufarlig. Herligste narkosen jeg har fått, er som god søvn. Du er borte tyve minutter og så våkner du igjen. 

Ok. De sa fire minutter til meg. Håper det er ufarlig ja. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. De sa fire minutter til meg. Håper det er ufarlig ja. 

Ja, selve prosedyren varer bare noen minutter. Jeg tenkte fra de triller deg inn, du får narkose, prosedyren gjennomføres, du trilles tilbake og så våkner. Men kan være mindre enn tyve minutter også.

Du trenger ikke håpe - det ER ufarlig. Det er så rutine for sykehuset at de gjør det på samlebånd. 

Skrevet

Riktig god bedring, stjernestøv 🥰

påskelilje
Skrevet

God bedring,Stjernestøv! Godt du fikk tak i hjelp 🥰

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (39 minutter siden):

Ja, selve prosedyren varer bare noen minutter. Jeg tenkte fra de triller deg inn, du får narkose, prosedyren gjennomføres, du trilles tilbake og så våkner. Men kan være mindre enn tyve minutter også.

Du trenger ikke håpe - det ER ufarlig. Det er så rutine for sykehuset at de gjør det på samlebånd. 

Ok. Det er nå bra. Er bare redd åå sykehus. Skal ta ultralyd av hjertet i dag sa de. 

Skrevet

Ok. Det er nå bra. Er bare redd åå sykehus. Skal ta ultralyd av hjertet i dag sa de. 

Det er fint at de undersøker deg ordentlig. Det er jo fordelen med å bli lagt inn på sykehus akutt, da trenger du ikke stå i kø for å bli undersøkt. 

God bedring:-)

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (9 minutter siden):

Det er fint at de undersøker deg ordentlig. Det er jo fordelen med å bli lagt inn på sykehus akutt, da trenger du ikke stå i kø for å bli undersøkt. 

God bedring:-)

Ja det er vel noe i det. Men skummelt å komme akutt med sykebil og. Men det skjedde så mye på en gang. Jo takk. 

Skrevet

Ja det er vel noe i det. Men skummelt å komme akutt med sykebil og. Men det skjedde så mye på en gang. Jo takk. 

Ja, det er jo skummelt - men fint du kontaktet lege:-)

Skrevet

God bedring. Så godt å høre at du er i trygge hender. ❤️

stjernestøv
Skrevet

Er så rar og vet ikke om det er av det de gir meg. Føler der er kameraer overalt. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Er så rar og vet ikke om det er av det de gir meg. Føler der er kameraer overalt. 

Man blir jo litt rar/får angst når man blir lagt inn på sykehus akutt på denne måten. Prøv å overbevise deg selv om at de forsøker å ta godt vare på deg og at du ikke trenger å være så redd. Snart er du hjemme hos deg selv igjen:-)

Nicklusheletida
Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Jeg ligger på sykehuset og der er noe med hjerterytmen. Får medisin intravenøst for å få puls ned. Hvis ikke det hjelper skal jeg i narkose i morgen og restrte hjertet. Er redd. Drømte jo om den 17. 

Så bra at du kontaktet legen. God bedring ❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...