Gå til innhold

Ap og lavt blodtrykk.

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Er jo det hvis det har noe med rarhet å gjøre men ingen av legene reagerte på at jeg hadde lavt blodtrykk, mulig det er vanlig. Det var høyere og normalt på sykehuset da, det er hjemme det er lavt. 

Rarheten kan komme av mange ting, jeg tror du skal slutte å tenke på blodtrykket ditt. Så fremt du ikke blir så svimmel at du faller når du reiser deg, så er det ingen grunn til å gjøre noe med blodtrykket ditt (det er vanskelig å behandle lavt blodtrykk). Drikk mer vann, det kan øke trykket litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, stjernestøv said:

Skal prøve å legge det i favoritter, word funker ikke hos meg. 

Bruk Notisblokken da. Eller last ned OpenOffice. Eller skriv det ned på papir.

Anonymkode: 255b3...4da

Skrevet
frosken skrev (1 time siden):

Rarheten kan komme av mange ting, jeg tror du skal slutte å tenke på blodtrykket ditt. Så fremt du ikke blir så svimmel at du faller når du reiser deg, så er det ingen grunn til å gjøre noe med blodtrykket ditt (det er vanskelig å behandle lavt blodtrykk). Drikk mer vann, det kan øke trykket litt.

Ok så du tror det er heller psykisk? prøver å ikke tenke så mye på det og men så skjedde jo dette med pulsen og da blir det til at jeg måler ofte for å sjekke pulsen, er mer bekymret for det nå men den holder seg under hundre da. Ja salt ov vann sa en lege men det har ikke hjulpet meg men det får bare være som det er da, har jo hatt det og i mange år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruk Notisblokken da. Eller last ned OpenOffice. Eller skriv det ned på papir.

Anonymkode: 255b3...4da

Ja fant ikke ut det med favoritter, er ikke så inne på sånt. 

Skrevet

Det var chatgpt som minnet meg på dette med blodtrykk, at siden jeg har lavt blodtrykk fra før kan det bli enda lavere av metropolol. det er jo sant da men det har ikke blitt lavere enn til vanlig. 

Skrevet
stjernestøv skrev (På 22.9.2025 den 14.00):

Det var chatgpt som minnet meg på dette med blodtrykk, at siden jeg har lavt blodtrykk fra før kan det bli enda lavere av metropolol. det er jo sant da men det har ikke blitt lavere enn til vanlig. 

Metoprolol senker høyt blodtrykk, men har lite påvirkning på normalt eller lavt blodtrykk. Så det ville jeg ikke tenkt på 😊

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Metoprolol senker høyt blodtrykk, men har lite påvirkning på normalt eller lavt blodtrykk. Så det ville jeg ikke tenkt på 😊

å er det sant, det var nå bra :) Jeg har fulgt med nøye. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (4 minutter siden):

Da har chatcpt feil. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

å er det sant, det var nå bra :) Jeg har fulgt med nøye. 

Lavt blodtrykk betyr å ikke ha en av de største risikofaktorene for tidlig død. Mennesker med lavt blodtrykk lever gjennomsnittlig en god del lengre enn de som ikke har det. 

Så med mindre du omtrent besvimer når du reiser deg, bør du bare være glad. Men - prøv å unngå og reise deg og bare bli stående - beveg deg litt når du reiser deg. Da blir du mindre svimmel. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (3 minutter siden):

Lavt blodtrykk betyr å ikke ha en av de største risikofaktorene for tidlig død. Mennesker med lavt blodtrykk lever gjennomsnittlig en god del lengre enn de som ikke har det. 

Så med mindre du omtrent besvimer når du reiser deg, bør du bare være glad. Men - prøv å unngå og reise deg og bare bli stående - beveg deg litt når du reiser deg. Da blir du mindre svimmel. 

Ok. Da er det jo en fordel ja. 

besvimer jo ikke men kan bli svimmel, verst er det når jeg står opp om morgenen. Pleier å sitte litt før jeg reiser meg opp. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (15 minutter siden):

Leste at det inngrepet tar flere timer, det klarer ikke jeg og ligge helt i ro i seks timer. 

Skrevet
stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Leste at det inngrepet tar flere timer, det klarer ikke jeg og ligge helt i ro i seks timer. 

Du kan nok få narkose.

stjernestøv
Skrevet

Du kan nok få narkose.

Men jeg trenger jo ikke gjøre det så lenge metropolol hjelper? 

stjernestøv
Skrevet

Du kan nok få narkose.

Skrevet
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Nei egentlig ikke.

Men med forbehold om at jeg ikke har 100% oversikt over hva som skjedde da du ble lagt inn på sykehus. Hjerteflimmer er et ord som ofte brukes på folkemunne - jeg vet jo ikke med sikkerhet om det var det du faktisk hadde eller om du hadde en annen rytmeforstyrrelse? Sa legen noe om det? 

Skrevet
stjernestøv skrev (29 minutter siden):

Du MÅ forholde deg til hva hjertelegen sier til deg. Som ISW påpeker, så har ikke han all informasjon om hvordan hjertet ditt fungerer. 

Noen medisinske forhold trenger man ikke så ta veldig på alvor, - og man kan velge fullt ut selv. Etter min oppfatning gjelder det ikke hjertesykdommer. Her synes jeg det er direkte dumt å ikke høre på de råd som gis av hjertespesialistene. Hvis de sier at du godt kan la være å gjennomføre videre behandling, så er det jo greit - men hvis ikke, så er det utrolig dumt å ta hensyn til det at du synes det er ubehagelig å gjennomgå behandlingen. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (12 timer siden):

Nei egentlig ikke.

Men med forbehold om at jeg ikke har 100% oversikt over hva som skjedde da du ble lagt inn på sykehus. Hjerteflimmer er et ord som ofte brukes på folkemunne - jeg vet jo ikke med sikkerhet om det var det du faktisk hadde eller om du hadde en annen rytmeforstyrrelse? Sa legen noe om det? 

Arytmi, hjertet slo for fort. det var det de sa til meg, ellers var både ultralyd og ct fin. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (12 timer siden):

Du MÅ forholde deg til hva hjertelegen sier til deg. Som ISW påpeker, så har ikke han all informasjon om hvordan hjertet ditt fungerer. 

Noen medisinske forhold trenger man ikke så ta veldig på alvor, - og man kan velge fullt ut selv. Etter min oppfatning gjelder det ikke hjertesykdommer. Her synes jeg det er direkte dumt å ikke høre på de råd som gis av hjertespesialistene. Hvis de sier at du godt kan la være å gjennomføre videre behandling, så er det jo greit - men hvis ikke, så er det utrolig dumt å ta hensyn til det at du synes det er ubehagelig å gjennomgå behandlingen. 

Ok. Men de skrev på haukeland til dette sykehuset at jeg måtte være motivert og samarbeidsvillig, hm er jo ikke det jeg. vil bare hjem jeg på sykehus. 

Skrevet
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Ok. Men de skrev på haukeland til dette sykehuset at jeg måtte være motivert og samarbeidsvillig, hm er jo ikke det jeg. vil bare hjem jeg på sykehus. 

Alle vil hjem, ingen liker å være på sykehus. Men noen ganger er det "det minste ondet" for å bli bedre.

Men når det kommer til dette så synes jeg du skal ta den samtalen med sykehuset/legen og ikke med oss. Det er de som kjenner detaljene omkring din situasjon og kan gi deg best mulig råd om hva du bør gjøre.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (15 minutter siden):

Alle vil hjem, ingen liker å være på sykehus. Men noen ganger er det "det minste ondet" for å bli bedre.

Men når det kommer til dette så synes jeg du skal ta den samtalen med sykehuset/legen og ikke med oss. Det er de som kjenner detaljene omkring din situasjon og kan gi deg best mulig råd om hva du bør gjøre.

Ja det er jo sant at alle vil hjem. 

Skal ta det med legen her oppe, skulle jo gå med 24 timers måling på meg. får se hva den viser. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...