Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler man best mulig sterk uvirkelighetsfølelse? 

Hos meg blir det sånn at alt blir fjernt både meg selv og de rundt meg. Når jeg snakker med noen blir de ikke seende ekte ut. Nesten som dukker. Får også ufrivillige manipulerte tanker som sier at de ikke er ekte, at de er falske. Men jeg vet at det bare er symptomer og ikke reelt. 

Det kommer sannsynligvis som bivirkning av å bytte medisin. Har trappet ned ganske mye Leponex og fått de to første injeksjonene med Xeplion. Jeg ønsker å stå i det framfor å gi opp medisinbytte. 

Så hva kan man gjøre? Legen skulle snakke med overlegen om det er noe som kan hjelpe. Men spør her også om noen har erfaring med det. 

Videoannonse
Annonse
Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg synes å ha objekter eller noe som lukter godt hjelper. Tenke her og nå. Ta en dusj. Fysisk grounde meg ved å sitte på gulvet, ta fysisk på ting og bruke sansene. 

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (2 minutter siden):

Jeg synes å ha objekter eller noe som lukter godt hjelper. Tenke her og nå. Ta en dusj. Fysisk grounde meg ved å sitte på gulvet, ta fysisk på ting og bruke sansene. 

Takk. 

Hittil så takler jeg det ved å riste på foten, gynge fram og tilbake med kroppen og bare generelt være i bevegelse. Da får jeg det litt mer på avstand. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Takk. 

Hittil så takler jeg det ved å riste på foten, gynge fram og tilbake med kroppen og bare generelt være i bevegelse. Da får jeg det litt mer på avstand. 

Ja det med gynge frem og tilbake har jeg gjort mye. Ser litt «sykt» ut for andre men fungerer

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (8 minutter siden):

Ja det med gynge frem og tilbake har jeg gjort mye. Ser litt «sykt» ut for andre men fungerer

Ja ser sikkert ikke helt bra ut. 😛

Skrevet
Glitter skrev (34 minutter siden):

Ja ser sikkert ikke helt bra ut. 😛

En psykolog jeg hadde sa det kom fra baby stadiet da man ble gynget frem og tilbake, det roer ned. Har gjort det jeg og. 

Skrevet
stjernestøv skrev (57 minutter siden):

En psykolog jeg hadde sa det kom fra baby stadiet da man ble gynget frem og tilbake, det roer ned. Har gjort det jeg og. 

Åja. Ja det gir jo mening det. :)

I dag har vært en vanskelig dag med mye uvirkelighetsfølelse og fjernhet. Håper det blir bedre i helgen for planen er å dra hjem. Men det spørs. 

Skrevet
Glitter skrev (17 minutter siden):

Åja. Ja det gir jo mening det. :)

I dag har vært en vanskelig dag med mye uvirkelighetsfølelse og fjernhet. Håper det blir bedre i helgen for planen er å dra hjem. Men det spørs. 

Ja håper du blir bedre, ekkelt å ha det sånn....

Skrevet
stjernestøv skrev (10 timer siden):

Ja håper du blir bedre, ekkelt å ha det sånn....

Takk

Skrevet (endret)

Etter samtale med behandler om dette så er det avledning som gjelder. Og håper det gir seg når jeg blir vant til medisinendringene. 

De minnet meg på at jeg fikk dette ved forrige forsøk på å slutte med samme medisin. Det husket ikke jeg. Men tror det var svakere enn sånn det er nå. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...