bibben Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Stjernestøv; Jeg tar ikke stilling til diskusjonen over vedr. hva du skal og ikke skal, men jeg bet meg merke i at du ikke likte «gamle» dikt og uttrykker at du ble dårligere av å lese slike. Jeg kom i den anledning til å tenke på noen dikt jeg selv hadde stor nytte og glede av å lese da jeg sist var innlagt/dårlig. Diktene var skrevet at en som kalte seg «Gamle ugle» (jeg fant dem på nettet). Kanskje de kan være like gode for deg (i alle fall mange av dem) som de var for meg. Lykke til med foreldre-håndteringen. Jeg heier på deg! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du sagt det tydelig til de? Jeg synes det er skremmende å se hvordan du, og flere andre her inne, i hovedsak blir medisinert som behandling. Du trenger jo medisinene dine, men kanskje kunne du blitt enda bedre med terapi i tillegg. Du må i alle fall si klart og tydelig ifra om hva du ønsker. Kanskje mange ganger også før du blir hørt. Anonymkode: a15aa...805 Har ikke sagt det for det er ikke sikkert de er utdannet til det, vet de bruker kognitiv terapi men merker jo ikke noe til det. Ja det er medisiner som er hovedfokuset og da er man jo bedre når man tar det, men jeg sliter med så mye mer jeg trenger hjelp til. og det virker ikke som de vet hvordan de skal hjelpe. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden bibben skrev (7 minutter siden): Stjernestøv; Jeg tar ikke stilling til diskusjonen over vedr. hva du skal og ikke skal, men jeg bet meg merke i at du ikke likte «gamle» dikt og uttrykker at du ble dårligere av å lese slike. Jeg kom i den anledning til å tenke på noen dikt jeg selv hadde stor nytte og glede av å lese da jeg sist var innlagt/dårlig. Diktene var skrevet at en som kalte seg «Gamle ugle» (jeg fant dem på nettet). Kanskje de kan være like gode for deg (i alle fall mange av dem) som de var for meg. Lykke til med foreldre-håndteringen. Jeg heier på deg! Ok ja kunne jo sjekket det- Det er nok mine egne dikt jeg ikke tåler. Jo takk for det 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden stjernestøv skrev (8 minutter siden): Har ikke sagt det for det er ikke sikkert de er utdannet til det, vet de bruker kognitiv terapi men merker jo ikke noe til det. Ja det er medisiner som er hovedfokuset og da er man jo bedre når man tar det, men jeg sliter med så mye mer jeg trenger hjelp til. og det virker ikke som de vet hvordan de skal hjelpe. Men har du ikke mulighet til å søke deg til en behandler på dps? Det må vel kunne gå an selvom du er under fact? Jeg kjenner ikke til hvordan det fungerer Anonymkode: a15aa...805 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men har du ikke mulighet til å søke deg til en behandler på dps? Det må vel kunne gå an selvom du er under fact? Jeg kjenner ikke til hvordan det fungerer Anonymkode: a15aa...805 Da må jeg bytte til dps igjen tror jeg, det var jo de som overførte meg til fact. det er jo begrenset hva en sykepleier og vernepleier kan sikkert. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden de er greie og flinke og alt det der, jeg bare savner terapi. det fikk jeg hos den siste psykologen jeg var hos på dps, hun var veldig etter boka men det var mer effektivt. Gikk bare der en kort periode, nå er det jo mer snakk om hvordan jeg har det. det kan jo hjelpe å snakke om det men det er ikke å jobbe med det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden stjernestøv skrev (1 minutt siden): de er greie og flinke og alt det der, jeg bare savner terapi. det fikk jeg hos den siste psykologen jeg var hos på dps, hun var veldig etter boka men det var mer effektivt. Gikk bare der en kort periode, nå er det jo mer snakk om hvordan jeg har det. det kan jo hjelpe å snakke om det men det er ikke å jobbe med det. Synes du skal undersøke mulighetene for å bli henvist til dps! Anonymkode: a15aa...805 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes du skal undersøke mulighetene for å bli henvist til dps! Anonymkode: a15aa...805 Men jeg vil jo ha fact og, liker dem jo. 1 Siter
Vhanja Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Jeg synes også du skal høre med dem. Vær ærlig. Si at du liker Fact, får noe ut av det og ønsker å beholde det. Men at du samtidig savner og kjenner et behov for mer målrettet terapi mot dine utfordringer. Ha en åpen dialog med dem og se hva de sier. 2 Siter
Vendi Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Men jeg trodde FACT i all hovedsak var innunder DPS/tilknyttet DPS? Endret 7 timer siden av Vendi 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden stjernestøv skrev (3 timer siden): Vernepleieren vil ikke innse at jeg har blitt verre, hun sa de kunne søke om innleggelse i dag og. Når jeg ikke vil det klarer jeg meg på et vis mente hun, da kjenner hun ikke meg. Fikk tilbud om innleggelse av sykepleieren og flere ganger men takket nei, han kjenner meg og at jeg ikke vil det uansett. vil alltid hjem jeg uansett hvilke sykehus det er, hvordan få henne til å innse alvoret? var rar hele tiden når hun var her i dag og ville inni meg bare at hun skulle gå, savner sykepleieren. Det er ikke det at jeg ikke trenger innleggelse men jeg vil ikke og jeg er sta. Nå har jeg gjort ting tre dager på rad og kjenner meg helt ødelagt, får vente med å gå til foreldrene mine til fredag. Og jeg har brukt vival for å greie å gjennomføre. Gammel er du? 🩷 Anonymkode: f46d6...07c 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Vhanja skrev (1 time siden): Jeg synes også du skal høre med dem. Vær ærlig. Si at du liker Fact, får noe ut av det og ønsker å beholde det. Men at du samtidig savner og kjenner et behov for mer målrettet terapi mot dine utfordringer. Ha en åpen dialog med dem og se hva de sier. ja kan jo høre med henne og si jeg ønsker metakognitiv terapi, det er jo det som hjelper mot gad. får se hva hun sier da. ville jo ha hjelp til å ikke fokusere så mye på helse men har ikke fått det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Vendi skrev (16 minutter siden): Men jeg trodde FACT i all hovedsak var innunder DPS/tilknyttet DPS? de er vel det? Men de jobber som et team i fact. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gammel er du? 🩷 Anonymkode: f46d6...07c 53 år og har vært i psykiatrien mesteparten av livet. 0 Siter
Vendi Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) stjernestøv skrev (38 minutter siden): de er vel det? Men de jobber som et team i fact. Ok. Her tror jeg FACT på en måte jobber som et team i DPS. Det er psykosepoliklinikken på DPS (som jeg gikk til før) som endret seg til FACT. Så jeg tror at FACT her bare er som underkategori av den store paraplyen DPS. Endret 6 timer siden av Vendi 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Vendi skrev (6 minutter siden): Ok. Her tror jeg FACT på en måte jobber som et team i DPS. Det er psykosepoliklinikken på DPS (som jeg gikk til før) som endret seg til FACT. Så jeg tror at FACT her bare er som underkategori av den store paraplyen DPS. Ok. Tror ikke det er sånn her. 0 Siter
Vendi Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) stjernestøv skrev (4 minutter siden): Ok. Tror ikke det er sånn her. Nei, jeg vet ikke med sikkerhet at det er sånn her heller 😆 men tror det. Endret 6 timer siden av Vendi 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Vendi skrev (8 minutter siden): Nei, jeg vet ikke med sikkerhet at det er sånn her heller 😆 men tror det. Ok 0 Siter
GT1 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden stjernestøv skrev (3 timer siden): nei det vet jeg, det går i det samme hver gang. nå mente hun jeg kunne begynne å male igjen eller lese gamle dikt, men eier ikke inspirasjon og gamle dikt blir jeg dårlig av å lese. var ikke på det beste stedet da jeg skrev dem for det meste men noen er jo bare lys og kjærlighet da. nei jeg forventer ikke hjelp heller, de er der for å lytte. det kan av og til hjelpe. jeg vet ikke, det er det samme gamle. Kanskje du hadde hatt hjelp av samtaleterapi med feks. psykolog, poliklinisk? 0 Siter
nachnoo Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Hun innser alvoret, men du responderer umodent. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.