Gå til innhold

Frejkasputer, irriterende!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har lest at kun 6 av tusen barn trenger frejkaspute, altså har hofteproblemer og må ligge med pute mellom beina ca 6 uker etter fødsel. 6 av tusen! Det rammer sjeldent, står det skrevet i svangerskapsbøkene mine.

Jeg fødte datteren min på et LITE sykehus. Det var en hektisk tid akkurat den gang, vi var faktisk 7 stk der samtidig! Og 5 av vi 7 måtte ha frejkasputer på babyene våre i 6 uker framover.

Utrolig mange fra sykehuset der må ha.

Barnelegen så på datteren min og mente hun var fin, jordmor mente ultralyd var bedre, og en svensk innvandrer påpekte på gebrokkent at JODA, vi godt bruke puta kan!

I ettertid er jeg meget skuffet og forbanna. Ikke kunne hun bruke vinterdressene sine. Ikke fikk hun ordentlig plass i barnevogna. Ikke fikk jeg surret tepper rundt henne, og babytiden min ble egentlig borte!

Ved neste baby vil jeg nekte å ha pute på, jeg går utifra de sier nestemann og skal ha, når omtrent alle må ha puter der, når det tas ultralyd. Pga tulla tas det nok ultralyd av nestemann også.

Vi har ingen hoftelidelser i familien.

5 av 7 måtte ha pute!!

Barnelegen mente ungen var fin, men på ultralyd kunne man hos de fleste babyene ane mistanke. Er ultralyden helt forsvarlig for nyfødte hofter?

Jeg nekter pent å bruke på nestemann!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49647-frejkasputer-irriterende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...