Gå til innhold

Trenger personer til nye mediaoppslag

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

fortsatt er det pressefokus - og det er bra. Men det betyr at vi trenger noen som kan stille opp!

Følgende "historier" trengs nå:

1. Noen som har droppet ivf/icsi og gått rett på adopsjon etter innføring av full egenbetaling. Radioinnslag - HASTER!!

2. Seriøst ukemagasin søker kvinne/mann som har blitt steril pga. clamydia.

3. TV trenger par som har måttet stoppe ivf-prosessen etter innføring av full egenbetaling.

Her er flere muligheter for å profilere oss og saken om full egenbetaling av assistert befruktning - og at adopsjon som et fullgodt, likestilt alternativ, men at det er nødvendig at vi har begge alternativene tilgjengelig uten belastende kostnader.

Ta kontakt med meg på [email protected] eller mobil 907 85 051. Håper vi kan få flere til å stille opp!!

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49655-trenger-personer-til-nye-mediaoppslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frivillig Uten Barn

Anne.

Mener dere at det skal være gratis å gå på sykehuset og få hjelp til å lage barn?

-mens de som adopterer må betale hele prisen selv fra egen lomme?

Mener dere at det er en menneskerett å få barn?

Jeg håper det blir samme kriterier for godkjenning av andre barnløse som av adoptivforeldre.

Samme prosess for godkjenning av foreldre med hjemmebesøk av barnevernet. Det bør ikke være enklere for noen barnløse å få barn enn andre, fordi: et barn er et barn og har de samme behov, enten det kommer ifra et prøverør eller det kommer ifra Colombia.

Anne.

Mener dere at det skal være gratis å gå på sykehuset og få hjelp til å lage barn?

Jeg håper det blir samme kriterier for godkjenning av andre barnløse som av adoptivforeldre.

Samme prosess for godkjenning av foreldre med hjemmebesøk av barnevernet. Det bør ikke være enklere for noen barnløse å få barn enn andre, fordi: et barn er et barn og har de samme behov, enten det kommer ifra et prøverør eller det kommer ifra Colombia.

Wow! Det blir litt av en oppgradering av barnevernet du legger opp til, når du mener at alle som skal ha barn, uansett hvordan barna skal komme, skal kvalitetsgodkjennes!

Hva vil du gjøre for å hindre at det blir født "uautoriserte" barn? P-piller i drikkevannet? Tvangsabort? Mulighetene er mange!

Wow! Det blir litt av en oppgradering av barnevernet du legger opp til, når du mener at alle som skal ha barn, uansett hvordan barna skal komme, skal kvalitetsgodkjennes!

Hva vil du gjøre for å hindre at det blir født "uautoriserte" barn? P-piller i drikkevannet? Tvangsabort? Mulighetene er mange!

"Wow! Det blir litt av en oppgradering av barnevernet du legger opp til, når du mener at alle som skal ha barn, uansett hvordan barna skal komme, skal kvalitetsgodkjennes! "

Pengene finnes.

Hvorfor skulle det være mindre kontroll med hvem som får barn med 'hjelp' enn de som velger adopsjon?

"Hva vil du gjøre for å hindre at det blir født "uautoriserte" barn? P-piller i drikkevannet? Tvangsabort? Mulighetene er mange!"

Jeg snakker ikke om andre enn de som må få hjelp av det offentlige for å få barna sine. (selvfølgelig)

"Wow! Det blir litt av en oppgradering av barnevernet du legger opp til, når du mener at alle som skal ha barn, uansett hvordan barna skal komme, skal kvalitetsgodkjennes! "

Pengene finnes.

Hvorfor skulle det være mindre kontroll med hvem som får barn med 'hjelp' enn de som velger adopsjon?

"Hva vil du gjøre for å hindre at det blir født "uautoriserte" barn? P-piller i drikkevannet? Tvangsabort? Mulighetene er mange!"

Jeg snakker ikke om andre enn de som må få hjelp av det offentlige for å få barna sine. (selvfølgelig)

Kan faktisk ikke se en eneste grunn til at det er en selvfølge at de med f.eks tette eggledere skal kvalitetssjekkes som potensielle foreldre mer enn de som knuller seg til barn, for å sette det på spissen!

Det med kontroll av adopsjonsforeldre har med adopsjonsbarnas spesielle bakgrunn og behov å gjøre, og respekt for giverlandenes velbegunnede krav om kvalitetskontroll av potensielle adoptivforeldre. Det har ikke noe med barnløse kontra ikke barnløse egnethet som foreldre å gjøre.

Var det klart nå da?

Kan faktisk ikke se en eneste grunn til at det er en selvfølge at de med f.eks tette eggledere skal kvalitetssjekkes som potensielle foreldre mer enn de som knuller seg til barn, for å sette det på spissen!

Det med kontroll av adopsjonsforeldre har med adopsjonsbarnas spesielle bakgrunn og behov å gjøre, og respekt for giverlandenes velbegunnede krav om kvalitetskontroll av potensielle adoptivforeldre. Det har ikke noe med barnløse kontra ikke barnløse egnethet som foreldre å gjøre.

Var det klart nå da?

"Kan faktisk ikke se en eneste grunn til at det er en selvfølge at de med f.eks tette eggledere skal kvalitetssjekkes som potensielle foreldre mer enn de som knuller seg til barn, for å sette det på spissen!"

Poenget mitt er at par som trenger assistanse fra helsevesen for å få barn skal gjennon samme form for godkjenning som adoptivforeldre. Ingen får barn med garanti om at barna er hundre prosent friske og uten spesielle behov.

"Det med kontroll av adopsjonsforeldre har med adopsjonsbarnas spesielle bakgrunn og behov å gjøre, og respekt for giverlandenes velbegunnede krav om kvalitetskontroll av potensielle adoptivforeldre. Det har ikke noe med barnløse kontra ikke barnløse egnethet som foreldre å gjøre. "

Mulig jeg misforstår deg, men mener du at det ikke er fokus på ,egnethet, når adoptivforeldre skal godkjennes?

Annonse

"Kan faktisk ikke se en eneste grunn til at det er en selvfølge at de med f.eks tette eggledere skal kvalitetssjekkes som potensielle foreldre mer enn de som knuller seg til barn, for å sette det på spissen!"

Poenget mitt er at par som trenger assistanse fra helsevesen for å få barn skal gjennon samme form for godkjenning som adoptivforeldre. Ingen får barn med garanti om at barna er hundre prosent friske og uten spesielle behov.

"Det med kontroll av adopsjonsforeldre har med adopsjonsbarnas spesielle bakgrunn og behov å gjøre, og respekt for giverlandenes velbegunnede krav om kvalitetskontroll av potensielle adoptivforeldre. Det har ikke noe med barnløse kontra ikke barnløse egnethet som foreldre å gjøre. "

Mulig jeg misforstår deg, men mener du at det ikke er fokus på ,egnethet, når adoptivforeldre skal godkjennes?

Jeg prøver igjen:

Jo, det er fokus på egnethet når adoptivforeldre godkjennes, og det skal det være! Men ikke pga infertilitet, men pga adoptivbarnas spesielle bakgrunn og behov, og giverlandenes krav om dette.

Det er mange barn som "koster" med enn gjennomsnittet. IVF-barn er bare en gruppe. Syns du infertile har gjort noe galt, eller er potensielt ubrukelige foreldre siden de bør gå gjennom kontroller og utredninger som andre forelcdre som får biologiske barn ikke trenger?

La merke til at du ikke svarte på det siste svaret til AAA - ble du kanskje "svar skyldig"? Synes ikke argumentene virker særlig gjennomtenkte - og synes nesten det er litt på kanten av vanlig folkeskikk at det ligger her på dette forumet, hvor man har mennesker med ulike sykdommer som gjrø at de i noen tilfeller må ha "transporthjelp" for å bli befruktet - og som betaler utrolig mye mer for dette enn noen andre grupper i dette landet betaler for behandling.

Jeg prøver igjen:

Jo, det er fokus på egnethet når adoptivforeldre godkjennes, og det skal det være! Men ikke pga infertilitet, men pga adoptivbarnas spesielle bakgrunn og behov, og giverlandenes krav om dette.

Det er mange barn som "koster" med enn gjennomsnittet. IVF-barn er bare en gruppe. Syns du infertile har gjort noe galt, eller er potensielt ubrukelige foreldre siden de bør gå gjennom kontroller og utredninger som andre forelcdre som får biologiske barn ikke trenger?

"Jo, det er fokus på egnethet når adoptivforeldre godkjennes, og det skal det være! Men ikke pga infertilitet, men pga adoptivbarnas spesielle bakgrunn og behov, og giverlandenes krav om dette. "

Ingen får barn med garanti om at barna er hundre prosent friske og uten spesielle behov.

"Syns du infertile har gjort noe galt, eller er potensielt ubrukelige foreldre siden de bør gå gjennom kontroller og utredninger som andre forelcdre som får biologiske barn ikke trenger?"

Har jeg gitt inntrykk av at jeg synes at infertile har gjort noe galt? Har jeg gitt inntrykk av at jeg mener at de er ubrukelige som foreldre? Da har jeg tydeligvis ikke forklart meg godt nok.

Jeg mener at det ikke skal være gratis å gå på sykehuset og få hjelp til å lage barn mens de som adopterer må betale hele prisen selv fra egen lomme.

Det er skattebetalernes penger som brukes til å gi noen familier barn, mens de som adopterer må bruke egne penger, -som de har betalt skatt av, for å få barn.

Jeg mener at folk må være innstilt på at de muligens ikke får barn. Sånn er faktisk livet. Selv om WHO har klassifisert barnløshet som en 'sykdom' er jeg ikke enig i dette. Man kan ikke stille krav til livet og sin egen kropp.

"Jo, det er fokus på egnethet når adoptivforeldre godkjennes, og det skal det være! Men ikke pga infertilitet, men pga adoptivbarnas spesielle bakgrunn og behov, og giverlandenes krav om dette. "

Ingen får barn med garanti om at barna er hundre prosent friske og uten spesielle behov.

"Syns du infertile har gjort noe galt, eller er potensielt ubrukelige foreldre siden de bør gå gjennom kontroller og utredninger som andre forelcdre som får biologiske barn ikke trenger?"

Har jeg gitt inntrykk av at jeg synes at infertile har gjort noe galt? Har jeg gitt inntrykk av at jeg mener at de er ubrukelige som foreldre? Da har jeg tydeligvis ikke forklart meg godt nok.

Jeg mener at det ikke skal være gratis å gå på sykehuset og få hjelp til å lage barn mens de som adopterer må betale hele prisen selv fra egen lomme.

Det er skattebetalernes penger som brukes til å gi noen familier barn, mens de som adopterer må bruke egne penger, -som de har betalt skatt av, for å få barn.

Jeg mener at folk må være innstilt på at de muligens ikke får barn. Sånn er faktisk livet. Selv om WHO har klassifisert barnløshet som en 'sykdom' er jeg ikke enig i dette. Man kan ikke stille krav til livet og sin egen kropp.

Og hva er din definering av dette som en "ikke sykdom" basert på? Årelang medisinsk forskning?

De pengene som (tidligere) brukes til assistert befruktning kommer fra skattebetalerne, ja. Men vi som trenger slik behandling er også skattebetalere - hvorfor skal våre penger da å til kontantstøtte, gratis barnehage og skoler til adoptivbarna eller andre barn for den saks skyld?

Jeg prøver igjen:

Det er nok naturens uendelige visdom som sørger for tette eggledere eller dårlig sædkvalitet hos de skakkjørte invididene som er uegnet til å oppdra barn.

;-|

Du gir deg ikke nei! :-)

Hvis du mener at ufrivillig barnløse skal sjekkes mer enn andre foreldre fordi deres barn koster mer penger enn gjennomsnittet, får du i rettferdigheten ta med at det gjelder foreldre til alle barn som koster mer enn normalen da.

Det med sykdom må du også revurdere en smnule. Det er mange sykdommer som medfører infertilitet, og du kan jo også sjekke Verdens Helseorganisasjons definisjon og se hva du finner der! :-)

Annonse

Det er nok naturens uendelige visdom som sørger for tette eggledere eller dårlig sædkvalitet hos de skakkjørte invididene som er uegnet til å oppdra barn.

;-|

Heia!

Selvsagt! Det må være min undermåls infertile livmor som påvirker hodet så jeg ikke forstod det med en gang at det er sånn det henger sammen! :-)

Og hva er din definering av dette som en "ikke sykdom" basert på? Årelang medisinsk forskning?

De pengene som (tidligere) brukes til assistert befruktning kommer fra skattebetalerne, ja. Men vi som trenger slik behandling er også skattebetalere - hvorfor skal våre penger da å til kontantstøtte, gratis barnehage og skoler til adoptivbarna eller andre barn for den saks skyld?

Mitt forrige innlegg var selvfølgelig ikke til AAA - men til deg som uttaler deg så sterkt om ting du tydeligvis har liten kunnskap om og erfaring med

Gjest anoano

Mitt forrige innlegg var selvfølgelig ikke til AAA - men til deg som uttaler deg så sterkt om ting du tydeligvis har liten kunnskap om og erfaring med

Til: Frivillig Uten Barn !

Hva med de kvinnene som har bestått styrkeprøven og fått barn på normal måte,og som senere frivillig kutter egglederne og angrer seg etterpå da?

Skal de revurderes på nytt i ditt "system"?

(morsomt og høre dine forskrudde meninger)

Dessuten, tror jeg du kan være trygg!Det er vel ingen som blir vurdert mere opp og ned enn de som driver med IVF.Både fysisk og psykisk.Ingen syke folk får starte prøverør, det må du da ha klart for deg.Såpass opplysninger har jeg skaffet meg, og det burde du gjøre også, for du prater tydeligvis om ting du ikke har den minste peiling på.

Men alt var vel skrevet for og provosere, Det kan også kalles og "tråkke på de som allerede ligger", for det er helt sikkert noen som blir såret av dine dumme uttalelser.Mennesker kan være ganske sårbare i en sånn situasjon som her skjønner du,og kan reagere på ting de ellers ikke ville brydd seg om.

Så finn deg et annet forum og terrorisere på*grrr*La disse kvinnene være i fred!

F.. jeg bet på limpinnen, du fikk det som du ville, du greide og provosere meg!!!

Anne.

Hjelpe meg. Jeg må visst bare gå å levere prøverørsjenta mi til barnevernet. Jeg har jo fått henne "gratis" og ingen spurte om jeg var egnet som mor til å få henne. Tenk du har til og med vært med på å betale for henne med dine skattepenger.

Enten tuller du, eller så har du bare ikke peiling på hva du snakker om.

Mvh

Anne.

Jeg vil bare si EN ting og det er at jeg blir så inn i h... forbanna over at hver eneste gang man i det hele tatt NEVNER noe som har med ufrivillig barnløshet å gjøre skal en eller annen synsende j**** stikke huet sitt fram og spørre om det er en menneskerett å få barn.

Hvis du frivillig velger å ikke få barn, så: fint for deg! Jeg har ikke valgt å bli syk, men om jeg vil ta medisiner og forsøke å få barn eller ikke, det velger jeg faen meg selv!

Nå er jeg sinna, så unnskyld hvis jeg er for krass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...