Gå til innhold

Jeg skal ikke ha barn fordi jeg vil straffe foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg har ikke opplevd noe spesielt vondt i barndommen. Jeg bare føler jeg ble oppdratt feil og mamma tok for mange dårlige valg. Pappa dro fra oss. Han er i live, men svarer aldri når jeg skriver til han. Han gratulerer meg bare med dagen.

Mamma har aldri hatt råd til så mye. 
I tillegg har hun veldig ofte sagt nei til ting jeg hadde lyst til som barn, pga begrenset økonomi, vi bor for langt vekk (alltid bodd veldig øde) og hun blir ofte fort sliten av å være med på mye.

Ser bare for meg om hun hadde vært en mer høyt utdannet person, som var mye mer interessert i å utforske, var enda mer ekstrovert og mer karismatisk, så hadde sikkert jeg vært det og. Men det var liksom alltid bare sånn negativt svar, så lurer på om det har blitt en del av meg? 

Føler det er så vanskelig å forandre kjernen min. 

Har også arvet pappa sin depresjon. Både jeg og broren fra samme far har de samme problemene. Søsknene fra annen far har ikke disse problemene. 

Så jeg skal ikke ha barn, fordi jeg på en måte ikke er glad i foreldrene mine. Jeg har hele mitt voksne liv prøvd å forandre meg helt. Men det går liksom aldri. Men jeg vil ikke være datteren deres. 

Noen fler som har opplevd lignende eller kjenner til noen?

Anonymkode: 07ec4...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at du har en høyere utdannelse og en lønn på over millionen?

Skrevet
24 minutes ago, Dorthe said:

Goddag, mann - økseskaft..

Skrevet
Dorthe skrev (27 minutter siden):

Følte du deg truffet? Du er vel en av de som har så mye sympati med de stakkars mødrene. 
Nei har bare blitt sånn kjedelig og normal som mamma. Har bedre inntekt en henne ja, men hadde jeg fått barn så hadde levestandarden gått ned her og. 

Men det skyldes vel at jeg har arvet hennes intelligens. Og jeg vil ikke videreføre det, jeg synes ikke det er bra nok sånn vi er.

Skrevet

Hvorfor er det bra å være ekstrovert og karismatisk?

Skrevet
Everybody skrev (1 time siden):

Hvorfor er det bra å være ekstrovert og karismatisk?

fordi man får mer beundring.

Skrevet

Jeg synes det er et godt valg du har gjort og støtter deg fullt ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Vokst opp i fattigdom med ressurssvake foreldre. ingen utdannelse på de, mye gjeld, lite annet. Undrer sånn over hvordan livet ville vært om jeg kom fra en ressurssterk familie, med god økonomi, faste og trygge rammer og en god oppvekst i Oslo vest, men det livet fikk ikke jeg....

Anonymkode: 9d624...887

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er et godt valg du har gjort og støtter deg fullt ut. 

Du liker og straffe folk ?

Anonymkode: 3b6ac...d28

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke skrevet noe om at jeg støtter begrunnelsen - kun valget om å ikke få barn.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet noe om at jeg støtter begrunnelsen - kun valget om å ikke få barn.

Du har skrevet at du støttet fullt ut . 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

fordi man får mer beundring.

Det er ikke vanlig å bli konstant beundret.

Anonymkode: edd24...72c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke vanlig å bli konstant beundret.

Noen liker det .

AnonymBruker
Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Noen liker det .

Da har de for høye forventninger.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Å ikke få barn er veldig vanlig. Du straffer de på en måte de ikke vil mistenke deg for. Det er nok ikke alle som drømmer å bli bestemor heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og jeg har ikke opplevd noe spesielt vondt i barndommen. Jeg bare føler jeg ble oppdratt feil og mamma tok for mange dårlige valg. Pappa dro fra oss. Han er i live, men svarer aldri når jeg skriver til han. Han gratulerer meg bare med dagen.

I tillegg har hun veldig ofte sagt nei til ting jeg hadde lyst til som barn, pga begrenset økonomi, vi bor for langt vekk (alltid bodd veldig øde) og hun blir ofte fort sliten av å være med på mye.

Ser bare for meg om hun hadde vært en mer høyt utdannet person, som var mye mer interessert i å utforske, var enda mer ekstrovert og mer karismatisk, så hadde sikkert jeg vært det og. Men det var liksom alltid bare sånn negativt svar, så lurer på om det har blitt en del av meg? 

Føler det er så vanskelig å forandre kjernen min. 

Har også arvet pappa sin depresjon. Både jeg og broren fra samme far har de samme problemene. Søsknene fra annen far har ikke disse problemene. 

Så jeg skal ikke ha barn, fordi jeg på en måte ikke er glad i foreldrene mine. Jeg har hele mitt voksne liv prøvd å forandre meg helt. Men det går liksom aldri. Men jeg vil ikke være datteren deres. 

Noen fler som har opplevd lignende eller kjenner til noen?

Dette høres ekstremt umodent ut, og lite psykisk friskt. At du ikke vil ha barn synes jeg er bra, du virker ikke moden nok til det og det er alt for mange barn i samfunnet uansett. Argumentene dine er helt insane. 

Ser bare for meg om hun hadde vært en mer høyt utdannet person, som var mye mer interessert i å utforske, var enda mer ekstrovert og mer karismatisk,

Dette er helt vilt skrevet og får meg til å lure på om du er asperger eller noe slik. At du er sint fordi du ikke behersker sosiale koder osv. og tar dette sinnet (som er forståelig) ut i det du skriver. 

Anonymkode: c75fe...b24

AnonymBruker
Skrevet

Innlegget til ts virker lite autentisk. Hvis det likevel er det, virker det ekstremt umodent ja. Men kanskje muligens representativt for generasjon Z.

Anonymkode: 63b53...159

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo åpenbart at TS absolutt ikke bør ha barn, og derfor er det et godt valg å ikke få barn heller. 

Anonymkode: 18c5f...628

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Innlegget til ts virker lite autentisk. Hvis det likevel er det, virker det ekstremt umodent ja. Men kanskje muligens representativt for generasjon Z.

Anonymkode: 63b53...159

Hun har skrevet mye om dette gjennom mange år og det er nok helt autentisk. Det ligger nok mye til diagnosen hun har.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du trenger å modnes ganske mye før det er aktuelt å gå inn i en foreldrerolle, ja. 

Vi har alle arvet både styrker og svakheter av våre foreldre. Det er mulig å oppsøke ulike sosiale miljøer og kilder til inspirasjon dersom du ønsker å være annerledes enn foreldrene dine. Det høres ut som du har vært en passiv mottaker og er bitter på at foreldrene ikke har fikset det perfekte livet for deg.

Det å gjøre noe potensielt selvdestruktivt (nekte seg selv muligheten til å få barn) for å straffe foreldrene dine høres psykt ut. 

Anonymkode: 30593...605

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...