AnonymBruker Skrevet 29. oktober Skrevet 29. oktober Var hos tannlegen i dag og fikk beskjed om at jeg hadde tydelig irritert tannkjøtt, selv om tannhelse og munnhygiene ellers er ganske ok. Har levd med skyhøyt stressnivå i flere år, og ut fra googling virker det som om stress kan ha en innvirkning på tannkjøtthelsen. Innspill fra tannleger eller dere som selv har levd med stress? Og i hvor stor grad påvirker småspising, kaffedrikking, energidrikk selve tannkjøttet? Anonymkode: 50bc8...ae5 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 31. oktober Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 14.08): fikk beskjed om at jeg hadde tydelig irritert tannkjøtt, selv om tannhelse og munnhygiene ellers er ganske ok. Har levd med skyhøyt stressnivå i flere år, og ut fra googling virker det som om stress kan ha en innvirkning på tannkjøtthelsen. Ja, du leste trolig om årsakssammenhengen? Stress og nedsatt immunforsvar. Om en opplever mye angst, ev. går på noen medisiner, kan en oppleve munntørrhet. Om det gir tannkjøttbetennelse, vet jeg ikke, men heldig er det ikke. Ga legen deg noen råd? AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 14.08): Og i hvor stor grad påvirker småspising, kaffedrikking, energidrikk selve tannkjøttet? Anonymkode: 50bc8...ae5 Småspising gir jo et stadig "angrep" på tennene og en mistenker at det er noe av årsaken til redusert tannhelse hos personer som har gjennomgått slankeoperasjon. Energidrikk blir å utsette tennene for syre og ev. sukker - det angriper særlig emaljen på tennene (tror jeg). Om du ikke fikk det nå, kan du spørre tannlegen om anbefaling, om det er noe du kan gjøre bedre. Jeg har merket stor forbedring etter at jeg fulgte tannlegens anbefaling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.