Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ung jente

Hei!

De indre kjønnsleppene mine er ganske store i forhold til de ytre, de henger liksom litt ned, og er veldig i veien både når jeg trener (sykler) og ikke minst når jeg har sex (det er det største problemet).

Noen ganger er det svært vanskelig å gjennomføre et samleie, det blir smertefullt både for meg og kjæresten min. Dette gjør meg litt trist, fordi vi vil jo ha det godt begge to..

Dessuten er det ganske synlig, både når jeg er naken og når jeg har undertøy å, noe som er litt flaut.

Jeg vet det går ann å opere dette, men er det å anbefale? Er det mulig å få dekket kostadene? Og hvordan blir det etterpå?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49701-indre-kj%C3%B8nnslepper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Store kjønnslepper

Hos mange kvinner er de indre kjønnsleppene lengre enn de ytre. Det helt normalt. Det gir ikke mer infeksjon, og leppene tåler trykk, slik er de skapt. Forekommer sårhet, har det vanligvis andre årsaker.

Man kan operere, men jeg vil ikke anbefale det da man fjerner et meget følsomt område. Det er plastikkirurger som gjør det, noen ganger gynekologer. Noen foretar inngrepet innen 'offentlig sykehus', noen steder henvises det til privat praksis som 'kosmetisk inngrep'. Prisen vil variere fra spesialist til spesialist.

PS en av grunnene til at kvinner i visse samfunn blir omskåret, er at man der synes at kjønnsleppene er uestetiske, og i den vestlige verden går vi jo sterkt inn for å motarbeide slike inngrep.

PS Det er leit å få innlegg som fra Damian i et forum som seriøst tar seg av kvinners problemer som de ikke alltid tør komme frem med hos legen. Jeg går utfra at han er en ung og tankeløs person, og jeg håper at han vokser fra slike dumme kommentarer.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...