henhan Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Er ei jente på 25. Samboer på femte året og har en datter på 9 mnd. Til tross for dette har jeg aldri opplevd å være kåt. Jeg er rett og slett helt følelsesløs nedentil. Jeg liker ikke berøring nedentil hverken av meg selv eller andre og av den grunn onanerer jeg heller aldri. Har heller aldri hatt orgasme. Har heller ingen andre erogene soner på kroppen. Har hatt fem sexpartnere, to av dem i fast forhold, men jeg har vært like frigid med dem alle. Men jeg tenker mye på sex og fantaserer mye om det, men så fort en intim situasjon oppstår så uteblir lysten. Jeg har lyst i hodet, men ikke i kroppen. Jeg liker heller ikke å ta på andre mennesker dvs stryke på dem, smøre solkrem på ryggen, massere osv hverken på familie eller venner, men liker at de gjør dette med meg dersom det ikke er seksuelle tilnærmelser. Jeg har ikke problemer med å ta på min samboers penis, men klarer ikke å kjærtegne han andre steder. I seksuelle situasjoner kan jeg gjennomføre et samleie, men har null utbytte av dette. Jeg gjør liksom bare "jobben" min som samboer hvis du forstår. Min samboer er utrolig forståelsesfull for min manglende lyst, men det er vanskelig å fortelle han at det byr meg i mot å berøre kroppen hans. Han vil ikke forstå dette, men bli svært såret. Han er derfor ikke klar over problemets omfang. Men...samboeren min fortalte meg at han en gang hadde kjærtegnet meg mens jeg sov og at jeg åpenbart hadde likt dette. Jeg hadde stønnet og nederste del av kroppen min hadde ristet. Han sa det kunne minne om en orgasme. Selv våknet jeg ikke av dette og kan derfor ikke forklare dette. Hvorfor er jeg helt anti-sex i våken tilstand når jeg egentlig ønsker et sexliv av hele mitt hjerte? Vi har sex ca 4-6 ganger per år (!) noe som ikke lenger er holdbart. Vi lever i ufrivillig sølibat og jeg må ordne opp i dette problemet før jeg ender opp som singel. Jeg håper så inderlig at jeg kan få noen råd om hva jeg skal gjøre og evt hva dette kan skyldes. Jeg bruker forøvrig Synfase, men har også vært uten i lengre perioder og min tilstand har da vært den samme. Håper du kan hjelpe meg for jeg begynner nå å bli svært deprimert pga dette. På forhånd tusen takk. Vennlig hilsen en samboer som desverre ikke strekker til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49705-til-gro-fysisk-psykisk-eller-en-blanding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Ut fra hva du skriver er vanskelig å finne hva som gjør at du er anti-sex og ikke tenner fysisk i våken tilstand og heller ikke liker kroppskontakt. Det kan være en rekke årsaker. Noen mulige forklaringer: Kanskje kroppskontakt og kjertegn ikke var en naturlig del av hverdagen i barndommen din? Vi er alle preget av vår barndom. Hvor nær vi slipper andre inn på oss og hvor "oppflasket" vi er på at kroppen vår er et godt sted å være i, varierer fra familie til familie. I ekstreme tilfeller lærer barn, oftest jenter, at å nyte kropp og hudkontakt – ikke minst sex – er skammelig og noe "pene piker" ikke gjør. Kan du ha vært utsatt for overgrep av noe slag? Mange som har vært igjennom slike opplevelser reagerer med å unngå kroppskontakt i ettertid. Det hender slike opplevelser gir reaksjoner som ligner dine. Kan du gjennomført ha møtt elskere som bare tenker på seg selv og som aldri har tatt hensyn til dine behov? Det at du ikke onanerer taler imidlertid imot en slik forklaring. At du ikke får til å kjæle med deg selv kan tyde på at du har en mental sprerre mot kroppslig nytelse. Om du finner en dyktig psykolog eller psykiater kan du få hjelp til å sortere tankene og reaksjonene dine. Siden du skriver at du er på vei inn i en depresjon er det kanskje fornuftig å ta slik kontakt før du "graver deg ned". Håper du lykkes! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49705-til-gro-fysisk-psykisk-eller-en-blanding/#findComment-194479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.