Gå til innhold

Det er når man virkelig trenger noen man merker at man ikke har noen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så mennesker som har det tøft er ikke noe verdt? Bare de som har bra liv og ikke trenger noe eller noe. Tror jeg skjønner!  

Anonymkode: 0248f...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanskje jeg er dum, men jeg skjønte ikke helt hva du mente her? Og det du ramser opp her? Og hvorfor dømmer man dem som har det vanskelig? 

Det jeg mente var at det ikke alltid er noe vits å si til en som er ensom at «du kan jo bare gå ut og møte noen» (for eksempel). Eller si til en suicidal person at «du gjorde vel dette for å få oppmerksomhet». Hadde det vært en enkel løsning på vedkommendes problemer så hadde man trolig løst det uansett, uten å få råd om det. 

Iblant er det mest hjelp i å bare anerkjenne at noen har det vanskelig, uten å skulle prøve å finne en løsning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å kjenne på denne ensomheten og å være helt alene er vondt. Ingen bryr seg om meg og lever sine liv. Ikke en hilsen eller omtanke bare alene. 

Jeg tvinger er manipulerer ingen til noe. Jeg bare observerer hva folk vil og gjør. Ville tenke at det ikke var fristende å skrive noe så stygt til en som har det vondt, men tok feil der. 

Det eneste jeg ønsket var forståelse. Ikke noe tips eller råd. Bare forståelse. Jeg skjønner! 

Jeg har vondt 24/7 ingenting jeg har prøvd til nå hjelper og livet mitt er ødelagt. Ikke sover jeg eller har noe liv. Og er helt alene! Viser at ingen bryr seg om meg. 

Jeg ser absolutt at du har det vondt og skulle ønske noe jeg sa kunne hjulpet deg, men hva skulle det være. Men jeg ser smerten din og anerkjenner at du føler at du er i en fastlåst situasjon. Den fastlåstheten og ensomheten kjenner jeg mye på selv. Så. Kan kjenne meg litt igjen. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så mennesker som har det tøft er ikke noe verdt? Bare de som har bra liv og ikke trenger noe eller noe. Tror jeg skjønner!  

Klart de (vi) er noe verdt de også. Like mye som andre. Kan ikke se at noen har ment noe annet om din verdi her i tråden. Der tror jeg kanskje du overtolker, at du selv føler deg verdiløs derfor har du lettere for å tolke at andre mener det også. Men sånn er det ikke. Tror de fleste her i tråden skjønner at du har det veldig vondt. Jeg synes ikke du skal bli beskyldt for å være selvmedlidende fordi du søkte støtte på et forum.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den som skrev litt skarpt om selvmedlidenhet. Jeg gjorde selvsagt ikke det basert på denne tråden alene, men fordi TS har skrevet som dette i over et halvt år på KG. Folk var støttende i begynnelsen, men når tråder og innlegg kom igjen og igjen måned etter måned uten noen som helst endring og med det samme innholdet, så begynte folk å bli litt oppgitt og lei.

Vi har jo sett det samme her på DOL også. Her har det også vært noen som har skrevet om det samme måned etter måned. Folk starter med å være empatisk og hjelpsom, men blir mer og mer frustrert og lei også her (selv om brukere på DOL nok er mer tålmodig og tilgivende enn KG generelt sett).

Anonymkode: a26fd...065

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har følt det du beskriver i perioder av mitt liv. Noe av det  som har holdt meg oppe er troen på et bedre liv. Selv om jeg ikke er utpreget religiøs, så har jeg en slags tro på at det er en større mening med mitt (og alles) liv. Jeg har trodd at ting ville ordne seg, noe det stort sett har gjort, om ikke akkurat på den måten jeg tenkte meg i starten av livet. Mye handler om å tilpasse seg de endringene som skjer og som man ikke får gjort noe med. 

Anonymkode: e11af...e39

AnonymBruker
Skrevet

Er du en god venn for andre trådstarter? Hva gjør du for andre? 

Anonymkode: a8a80...172

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har følt det du beskriver i perioder av mitt liv. Noe av det  som har holdt meg oppe er troen på et bedre liv. Selv om jeg ikke er utpreget religiøs, så har jeg en slags tro på at det er en større mening med mitt (og alles) liv. Jeg har trodd at ting ville ordne seg, noe det stort sett har gjort, om ikke akkurat på den måten jeg tenkte meg i starten av livet. Mye handler om å tilpasse seg de endringene som skjer og som man ikke får gjort noe med. 

Anonymkode: e11af...e39

Takk! Fint innlegg fra deg! 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (14 timer siden):

Jeg ser absolutt at du har det vondt og skulle ønske noe jeg sa kunne hjulpet deg, men hva skulle det være. Men jeg ser smerten din og anerkjenner at du føler at du er i en fastlåst situasjon. Den fastlåstheten og ensomheten kjenner jeg mye på selv. Så. Kan kjenne meg litt igjen. 

Klart de (vi) er noe verdt de også. Like mye som andre. Kan ikke se at noen har ment noe annet om din verdi her i tråden. Der tror jeg kanskje du overtolker, at du selv føler deg verdiløs derfor har du lettere for å tolke at andre mener det også. Men sånn er det ikke. Tror de fleste her i tråden skjønner at du har det veldig vondt. Jeg synes ikke du skal bli beskyldt for å være selvmedlidende fordi du søkte støtte på et forum.

Takk! Fint innlegg fra deg! 

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (14 timer siden):

Det jeg mente var at det ikke alltid er noe vits å si til en som er ensom at «du kan jo bare gå ut og møte noen» (for eksempel). Eller si til en suicidal person at «du gjorde vel dette for å få oppmerksomhet». Hadde det vært en enkel løsning på vedkommendes problemer så hadde man trolig løst det uansett, uten å få råd om det. 

Iblant er det mest hjelp i å bare anerkjenne at noen har det vanskelig, uten å skulle prøve å finne en løsning.

Takk for forklaring på hva du mente! Takk for fint innlegg! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er du en god venn for andre trådstarter? Hva gjør du for andre? 

Anonymkode: a8a80...172

Hvorfor spør du om det? Innlegget gikk ikke i vennskap. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er den som skrev litt skarpt om selvmedlidenhet. Jeg gjorde selvsagt ikke det basert på denne tråden alene, men fordi TS har skrevet som dette i over et halvt år på KG. Folk var støttende i begynnelsen, men når tråder og innlegg kom igjen og igjen måned etter måned uten noen som helst endring og med det samme innholdet, så begynte folk å bli litt oppgitt og lei.

Vi har jo sett det samme her på DOL også. Her har det også vært noen som har skrevet om det samme måned etter måned. Folk starter med å være empatisk og hjelpsom, men blir mer og mer frustrert og lei også her (selv om brukere på DOL nok er mer tålmodig og tilgivende enn KG generelt sett).

Anonymkode: a26fd...065

Her tar du du feil. Har prøvd å si det til deg før. Og igjen om det skulle stemme. Hva vil du frem til og oppnå?  

Og det jeg sier i henhold til smerte kan ikke jeg styre på noen måte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...