Gjest Leya Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hei og takk for raskt svar! Jeg ble bare litt forvirret over deler av svaret jeg fikk, det motstrider liksom med alt de andre legene har sagt. Må bare få oppklaring i det... 1. Er ikke et bilde av tynne og åpne eggledere ved HSG et bevis på at klamydiaen ikke har gjort noe skade??Må jeg ta Lap. for å vite 100% at klamydiaen ikke har gjort noe, eller må en ta Lap dersom en ønsker svar på om også andre ting som iikke har med klamydiaen har er i orden..( Sistnevnte var det spesialisten som fortalte meg) De som ikke vet at de har hatt egglederbetendelse har vel kanskje ikke vært å sjekket seg opp ved røntgen heller. eller alle de undersøkelsene jeg har tatt heller.?? 2. Kan jeg mao ikke stole på speialisten i kvinnesykdommer og fødselshjelp som sier at jeg kan være 100% sikker på at klamydiaen ikke har ført til sterilitet?? I journalen min står det følgende: "sender pasienten til HSG røntgen til sykehuset for å prøve å overbevise pasientene at alt sannsynligvis er fint ved HSG røntgen vil man få klarhet i det..." 3. Har skader i bukhulen og endometriose noe med klamydia og egglederbetendelse å gjøre?? Det benektet spesialisten over for meg... Jeg er kun ute etter å finne ut om klamydiaen har ført til sterilitet ikke om det kan være andre ting som er galt.. 4. Har en event. egglederbet. noe å si for sjansene til å lykkes ved prøverør? Jeg håper du kan være en engel å svare meg på dette også..., syns det liksom er litt vondt når jeg får to forskjellige svar på ting..., syns det er rart at en spesialist lover meg at klamydiaen ikke kan ha gjort noe i mitt tilfelle, dersom hun ikke egentlig kan si det sikkert. Har også undersøkt innvendig ultralyd hos denne spesilisten og hun har også tatt sæd/ slimtest osv...Legen min har også snakket med overlegen på gyn.avd på sykehuset som stilte en del spm. , og etter dette kunne bekrefte at en kunne være sikker på at infeksjonen ikke hadde gjort noe.. Håper du forstår min forvirring når jeg får et motsatt svar her.... Beklager forstyrrelsen så mye! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49743-klamydiaegglederbethsg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Uansett chlamydia i forhistorien så kan man aldri være 100% sikker på at alt fungerer normalt, men normale forhold ved HSG tyder på at alt er bra. Chlamydia kan ikke gi skader hvis det ikke har vært egglederbetennelse, den har ikke noe med endometriose å gjøre. Prøverør er den behandling man bruker hvis det ikke blir graviditet, både ved tette eggledere, ven endometriose og hvor man ikke finner forklaring på barnløshet. Hvis du har forsøkt å bli gravid i mer enn et år og er så grundig utredet, så er prøverør en mulighet du kan overveie, det er gode muligheter med den behandlingen, men dessverre må man selv betale for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49743-klamydiaegglederbethsg/#findComment-194452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.