Gå til innhold

Noen her som ser på Ekspedisjonen på NRK?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, gud forby om man skal prøve å gjøre det beste ut av situasjonen ved å holde stemningen oppe og gjøre det fint for hverandre mens man gjør noe krevende. Jeg prøver å se for meg hvordan det hadde vært å holde ut i leiren der hvis alle hadde oppført seg som Inga. Jeg digger måten legen takler situasjonen på da, han "graver seg ned" :)

Anonymkode: 5c55f...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet stor respekt for Inga Strümke men jeg synes oppførselen blir påtatt. Hun kunne bare på det "17-mai toget" fremfor å lage drama. De ventet på været uansett. Les rommet. 

Jeg tror at bak klovnen så er Rønneberg like psykisk og fysisk sterk som henne. Han må bare ikke gjøre et poeng ut av det hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
37 minutes ago, Nicklusheletida said:

Inga Strunke er bare ufordragelig. Sikkert den sprekeste av de, men lite tilpasningsdyktig. Vanskelig allerede som barn vistnok. 

Hun er bare ærlig og direkte, og ikke minst målbevisst. Det er derfor hun har fått til så mye. 

Dessuten har hun rå humor.

Anonymkode: f276f...0bb

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun er bare ærlig og direkte, og ikke minst målbevisst. Det er derfor hun har fått til så mye. 

Ærlig og direkte er fint, men ikke greit å prøve å forsure stemningen i gruppa. Lindo, trønderen og co klarer enn så lenge å holde stemningen oppe. Noe som er viktig på en slik tur. Blir spennende å følge med på fortsettelsen og om de klarer å overse gnålet hennes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen nekter for at hun er god i faget sitt. Jeg synes boken hennes om KI er fantastisk. Hun er hel ved som forsker. 

Jeg ville ikke dratt på en tøff ekspedisjon med henne. Jeg ville valgt Tete eller Rønneberg any day.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutes ago, Nicklusheletida said:

Ærlig og direkte er fint, men ikke greit å prøve å forsure stemningen i gruppa. Lindo, trønderen og co klarer enn så lenge å holde stemningen oppe. Noe som er viktig på en slik tur. Blir spennende å følge med på fortsettelsen og om de klarer å overse gnålet hennes. 

Gnål? Det er de andre som gnåler om alt mulig uvesentlig pjatt. De skal nå toppen av fjellet, ikke vifte med flagg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gnål? Det er de andre som gnåler om alt mulig uvesentlig pjatt. De skal nå toppen av fjellet, ikke vifte med flagg.

De skal også lage et TV-program som skal favne bredt og gi underholdning. 

Skrevet

Jeg er litt skuffet. Jeg liker å se på ekspedisjoner og hvordan de samarbeider for å nå et felles, ekstremt mål. Men her er det mye tull og fjas. Samt rumpa til Rønneberg, veldig mye spying og lignende. Jeg digger Anne Lindmo, men man trenger ikke feire 17. mai i 2-3 dager når man skal bestige verdens kaldeste fjell. 

cilie skrev (1 time siden):

De skal også lage et TV-program som skal favne bredt og gi underholdning. 

Men det kan også være god underholdning for mange uten rumper, tull og fjas. Det klarer vi! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så det er Inga altså.

Jepp.

Skrevet (endret)
knas skrev (17 minutter siden):

Jeg er litt skuffet. Jeg liker å se på ekspedisjoner og hvordan de samarbeider for å nå et felles, ekstremt mål. Men her er det mye tull og fjas. Samt rumpa til Rønneberg, veldig mye spying og lignende. Jeg digger Anne Lindmo, men man trenger ikke feire 17. mai i 2-3 dager når man skal bestige verdens kaldeste fjell. 

Men det kan også være god underholdning for mange uten rumper, tull og fjas. Det klarer vi! 

Feiringen var bare at Lindmo holdt en tale og de holdt flagg. Bare "go with the flow" og hold det flagger tenker jeg. Det tok ikke mange minutter, men det ble en prinsippsak for noen. Når de kan vente i dagevis på en syk person så tenker jeg de 10 minuttene ikke er et problem.

Inga Strümke som skulle være så dreven valgte å eksperimentere med helsekost på en ekstrem ekspedisjon. Det ville jeg ikke gjort på et skirenn engang. Alt ble muggent fra starten av. Det synes jeg faktisk er mer sjokkerende.

PS: Jeg synes også det er mye fjas. Jeg skylder på produksjonen som lot dem vente på samme plass i dagevis. Det gjør at  diskusjon om17 mai og spy får veldig stor plass.

Endret av Grendel
Skrevet
Grendel skrev (Akkurat nå):

Feiringen var bare at Lindmo holdt en tale og de holdt flagg. Bare "go with the flow" og hold det flagger tenker jeg. Det tok ikke mange minutter, men det ble en prinsippsak for noen. Når de kan vente i dagevis på en syk person så tenker jeg de 10 minuttene ikke er et problem.

Inga Strümke som skulle være så dreven valgte å eksperimentere med helsekost på en ekstrem ekspedisjon. Det ville jeg ikke gjort på et skirenn engang. Alt ble muggent fra starten av. Det synes jeg faktisk er mer sjokkerende.

Lindmo sa i en podkast at hun begynte to dager i forveien. Så ja… Og jeg ser ikke problemet med at Strümke kan få holde på med sitt, selv om de andre har en markering. Hun MÅ ikke være med, og det er helt greit. Men som gruppe fungerer de ikke så bra sammen. Jeg hadde blitt gal. 

Skrevet

En som er utrolig slitsom er Inga Strumke. For et ufyselig  kvinnfolk..Utrolig  blærete og ekkel. Tror hun er noe. 

Skrevet (endret)
erik123 skrev (23 minutter siden):

En som er utrolig slitsom er Inga Strumke. For et ufyselig  kvinnfolk..Utrolig  blærete og ekkel. Tror hun er noe. 

Hun er noe.Hun er vant med krevende turer.  Hun er partikkelfysiker, førsteamanuensis og har doktorgrad. Hva er du?

Endret av knas
Skrevet
knas skrev (59 minutter siden):

Hun er noe.Hun er vant med krevende turer.  Hun er partikkelfysiker, førsteamanuensis og har doktorgrad. Hva er du?

Så du ble så sur. Hun er et jævla ufyselig kvinnfolk, som bare er ekkel. Motbydelig oppførsel så langt. 

Skrevet (endret)
erik123 skrev (5 minutter siden):

Så du ble så sur. Hun er et jævla ufyselig kvinnfolk, som bare er ekkel. Motbydelig oppførsel så langt. 

Jeg er ikke sur, jeg bare opplyser deg om hvem hun er. Ja, hun er til tider irriterende, men det er det jammen flere andre der som også er.

Endret av knas
Skrevet (endret)
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Men her er hun sammen med helt vanlige folk. De skal håndtere problemer, sykdom sammen og ulike mennesketyper. Hun burde ha undersøkt på forhånd hva hun skulle være med på og heller dratt alene eller sammen med noen på samme nivå. I steden begynner hun å spørre midt i programmet hva som er formålet med turen ? 

Nettopp fordi det er "vanlige folk" må fokus spisses for en slik oppgave. Dette er ingen "walk in the park". Skal en nå målet, må alle snevre inn sitt fokus til å gjelde formålet med turen. Å nå toppen.

AI:

Denali er et svært vanskelig fjell å bestige på grunn av kombinasjonen av stor høyde (6190meter), ekstremt kaldt klima (ned til -50 C), og plutselige og dramatiske værskifter med sterk vind (opptil160 km/t). Selv om rundt 50 % av dem som prøver, når toppen, krever det grundig forberedelse og krevende fysiske og mentale forutsetninger. 

image.gif

image.gif

image.gif

Endret av nachnoo
Skrevet
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Hvis alle hadde vært like behagelige som Nakstad, ville opplegget blitt kjedelig TV. Jeg oppfatter Inga som robust og kreativ, dessuten tror jeg hun tåler våte klær og tunge strabaser.  Du nevnte i et annet innlegg at hun stilte spørsmål om formålet med turen, og at hun dermed ikke visste hva hun gikk til. Men det visste hun selvsagt. Jeg vet ikke i hvilken sammenheng replikken kom, men det kan for eksempel ha vært en reaksjon på 17. mai-feiringen, som hun syntes det var tullete å bruke tid på. Jeg tror ikke Inga er den som drar i gang allsang og selskapsleker, men hun kan likevel ha mye å tilføre gruppa. At hun skravler mye og at det var ubetenksomt å vekke de andre med høylydt kosting av snø fra teltene kan så være, men det var godt ment. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sett. Er det noe lignende 71 grader Nord? Kanskje jeg skulle sett det. 

Anonymkode: 4eff0...be7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke sett. Er det noe lignende 71 grader Nord? Kanskje jeg skulle sett det. 

Anonymkode: 4eff0...be7

Nei, på ingen måte. :) Det er ingen som skal sendes hjem slik at en gjenstår som vinner, men et lag som skal komme seg til toppen av Denali.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...