Gå til innhold

Noen her som ser på Ekspedisjonen på NRK?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (10 minutter siden):

Nei, på ingen måte. :) Det er ingen som skal sendes hjem slik at en gjenstår som vinner, men et lag som skal komme seg til toppen av Denali.

Takk 😊 Kanskje verdt å ta en titt. 

Anonymkode: 4eff0...be7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, erik123 said:

Så du ble så sur. Hun er et jævla ufyselig kvinnfolk, som bare er ekkel. Motbydelig oppførsel så langt. 

Lurer på om vi har sett samme tv-program. Forstår virkelig ikke hva som gjør henne ufyselig og ekkel...

Anonymkode: f276f...0bb

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Nicklusheletida said:

Ærlig og direkte er fint, men ikke greit å prøve å forsure stemningen i gruppa. Lindo, trønderen og co klarer enn så lenge å holde stemningen oppe. Noe som er viktig på en slik tur. Blir spennende å følge med på fortsettelsen og om de klarer å overse gnålet hennes. 

Hun har selvinnsikt da.

– Alle vennene mine, både i og utenfor TV-bransjen, sa det samme: «Inga, du er ikke tålmodig nok for TV.» Og det hadde de jo helt rett i, understreker hun ærlig.

– Jeg angrer ikke, men jeg har lært at neste gang skal jeg kanskje bare bruke mine egne penger og dra på tur alene.

– Ja, jeg er frekk. Jeg liker å komme til kjernen. Jeg hater setninger som er umulige å være uenige med. Det må stikke litt, være litt uventet og morsomt. Vi må holdes litt på tå hev, mener hun og ler rått. 

https://www.klikk.no/underholdning/inga-strumke-kan-velte-samfunnet-pa-hodet-7570870

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gnål? Det er de andre som gnåler om alt mulig uvesentlig pjatt. De skal nå toppen av fjellet, ikke vifte med flagg.

De måtte holde seg i ro pga sykdom. Det er en del av greia at de skal ta hensyn til hverandre. Den opplesninga til Lindmo på 17 mai, synes ikke jeg var så festlig heller, men er de på tur sammen, må de skjerpe seg. Det klarte ikke Inga. Lindmo er litt "programleder" også i dette programmet. Tydelig at hun er preget av rollen hun har hatt i mange år. Men de skal lage tv og det blir ikke tv- underholdning, hvis de bare skal filme når de beveger seg oppover fjellet. Lindmo er i hvert fall flink til å holde humøret oppe. Både fysisk og psykisk sterk. 

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun har selvinnsikt da.

– Alle vennene mine, både i og utenfor TV-bransjen, sa det samme: «Inga, du er ikke tålmodig nok for TV.» Og det hadde de jo helt rett i, understreker hun ærlig.

– Jeg angrer ikke, men jeg har lært at neste gang skal jeg kanskje bare bruke mine egne penger og dra på tur alene.

– Ja, jeg er frekk. Jeg liker å komme til kjernen. Jeg hater setninger som er umulige å være uenige med. Det må stikke litt, være litt uventet og morsomt. Vi må holdes litt på tå hev, mener hun og ler rått. 

https://www.klikk.no/underholdning/inga-strumke-kan-velte-samfunnet-pa-hodet-7570870

Ja, det er da noe :)

Nicklusheletida
Skrevet
knas skrev (2 timer siden):

Hun er noe.Hun er vant med krevende turer.  Hun er partikkelfysiker, førsteamanuensis og har doktorgrad. Hva er du?

Stor respekt for dette, men det unnskylder ikke dårlig oppførsel. 

Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (1 time siden):

Hvis alle hadde vært like behagelige som Nakstad, ville opplegget blitt kjedelig TV. Jeg oppfatter Inga som robust og kreativ, dessuten tror jeg hun tåler våte klær og tunge strabaser.  Du nevnte i et annet innlegg at hun stilte spørsmål om formålet med turen, og at hun dermed ikke visste hva hun gikk til. Men det visste hun selvsagt. Jeg vet ikke i hvilken sammenheng replikken kom, men det kan for eksempel ha vært en reaksjon på 17. mai-feiringen, som hun syntes det var tullete å bruke tid på. Jeg tror ikke Inga er den som drar i gang allsang og selskapsleker, men hun kan likevel ha mye å tilføre gruppa. At hun skravler mye og at det var ubetenksomt å vekke de andre med høylydt kosting av snø fra teltene kan så være, men det var godt ment. 

Så langt i programmet har jeg bare hørt ei brautende kjerring som banner og virker ufordragelig. Ikke helt hva jeg forbinder med høyt utdannet. Men hun har sikkert noe å tilføre. Vi sitter jo her og diskuterer henne og jeg ser hun blir diskutert andre steder også, så hun skaper i hvert fall engasjement. 

Skrevet
knas skrev (1 time siden):

Jeg er ikke sur, jeg bare opplyser deg om hvem hun er. Ja, hun er til tider irriterende, men det er det jammen flere andre der som også er.

Hun er bare grusom, nektet å feire 17. Mai, sier alt om en slik person. Tete er min favoritt. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det hele poenget med slike serier er å bli irritert på en eller flere deltakere. Liker man alle og det er bare fryd og gammen ville seertallene stupt. Hva hadde ville fristelser vært uten hestevoskeren som i superegoistisk stil unnet seg luksus og tok fra premiepotten? Hun provoserte og de andre ble forbanna. Det er det som gjør at folk ser på…

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Det hele poenget med slike serier er å bli irritert på en eller flere deltakere. Liker man alle og det er bare fryd og gammen ville seertallene stupt. Hva hadde ville fristelser vært uten hestevoskeren som i superegoistisk stil unnet seg luksus og tok fra premiepotten? Hun provoserte og de andre ble forbanna. Det er det som gjør at folk ser på…

Takk for oppsummeringen. Nå vet jeg at jeg ikke skal se på Ville Fristelser. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (30 minutter siden):

Stor respekt for dette, men det unnskylder ikke dårlig oppførsel. 

Irriterende kan hun være. Men dårlig oppførsel? Nei!

Nicklusheletida
Skrevet
knas skrev (36 minutter siden):

Kan godt være at dialekten også bidrar litt til inntrykket mitt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Nicklusheletida said:

Så langt i programmet har jeg bare hørt ei brautende kjerring som banner og virker ufordragelig.

Ufordragelig forstår jeg ikke hvor du tar det bra. Men banner ja, det gjør alle nordlendinger.

Er det kvinner som er spesielt negative til henne? Jeg skummet gjennom en hel Facebook-tråd med hundrevis av svar, og av alle som klaget var rundt 90 % kvinner. Men ja da, sikkert helt tilfeldig.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (26 minutter siden):

Kan godt være at dialekten også bidrar litt til inntrykket mitt. 

Du forbinder Narvik-dialekt med dårlig oppførsel? Seriøst? 

Hvis det er banningen som provoserer, er det nå ikke bare nordlendinger som banner på TV, det er svært utbredt. 

Og du omtaler henne som kjerring. Jeg kan knapt komme på noen med lavere kjerringfaktor enn Inga. 

Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (7 minutter siden):

Du forbinder Narvik-dialekt med dårlig oppførsel? Seriøst? 

Hvis det er banningen som provoserer, er det nå ikke bare nordlendinger som banner på TV, det er svært utbredt. 

Og du omtaler henne som kjerring. Jeg kan knapt komme på noen med lavere kjerringfaktor enn Inga. 

Vi blir ikke enige, så vi får enig om å være uenig

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lurer på om vi har sett samme tv-program. Forstår virkelig ikke hva som gjør henne ufyselig og ekkel...

She is a cunt!!

Skrevet
knas skrev (1 time siden):

Sjelden noe er så usympatisk! 

Skrevet
knas skrev (3 timer siden):

Hun er noe.Hun er vant med krevende turer.  Hun er partikkelfysiker, førsteamanuensis og har doktorgrad. Hva er du?

I en gruppe handler det også om å få trivsel og god gruppedynamikk. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutes ago, erik123 said:

She is a cunt!!

Virkelig sjarmerende du. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Vi blir ikke enige, så vi får enig om å være uenig

Det er ikke noe mål å bli enig. Men jeg forutsetter at en debatt blant voksne mennesker baseres på saklige synspunkter, ikke fordommer og usakligheter.  At mye handler om subjektive meninger i en diskusjon om slike programmer, er ikke til å unngå. Men det går an å være subjektiv og likevel saklig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...