Gå til innhold

Noen her som ser på Ekspedisjonen på NRK?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, vi har forstått nå at du ikke liker henne. 

Anonymkode: 9391d...460

Råbra 🤐😝

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun er norsk statsborger og er like norsk som deg.

Anonymkode: f276f...0bb

Så du tror det? Født i Tyskland. 

Skrevet
43 minutes ago, erik123 said:

Så du tror det? Født i Tyskland. 

Regner med at du og hele din familie stammer direkte fra Harald Hårfagre.

Skrevet

Er begynt å se her nå 😊

Fin serie, men synd Rønneberg måtte reise hjem. Tror det er han jeg liker best. 

Anonymkode: 4eff0...be7

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Regner med at du og hele din familie stammer direkte fra Harald Hårfagre.

Det regner jeg med. 🤪

Nicklusheletida
Skrevet
påskelilje skrev (På 24.11.2025 den 20.30):

Litt artig å lese debatten her om et program jeg ikke har sett 😄 Og det frister ikke 🙃

Vet ikke hvem Inga Stümke er (utover det jeg har lest her), heller ikke Tete.

Men, jeg lever godt uten å få med meg så mange kjendisserier 😅

Nåh (som i Hamsuns Markens Grøde) - nå skal jeg imidlertid se episode 2 av Ølhunden Berit 🤩

Men dette er ikke en vanlig kjendisserie. De skal bestige et fjell på over 6000 meter. Jeg tror du ville ha likt å følge med på det også, når de bare har gjort seg ferdig med mageinfeksjonen. 

Skrevet

Det er sent ut varsel før ny episode i morgen.

image.thumb.png.1f72777b8e98439d5a668e4e41736e83.png

Anonymkode: 5d19a...793

Skrevet

I dag er den beste episoden så langt! Endelig kan de fokusere på selve turen når smitte og 17. mai er over. Tete viser sin fornuftige side, vi ser mer av hvor viktig lagspill og kommunikasjon er mellom de forskjellige personlighetene, alt blir mer ekstremt og fokuset må også endres og spisses for komme videre til toppen. 

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er sent ut varsel før ny episode i morgen.

image.thumb.png.1f72777b8e98439d5a668e4e41736e83.png

Anonymkode: 5d19a...793

Jeg har tittet litt på instragram hvor hun har lagt ut noen videosnutter. Der får jeg et bedre inntrykk av henne. Jeg skal gi henne en ny sjanse. 

Skrevet

Helt klart den beste episoden så langt. For første gang ble det interessant.

Skrevet
Grendel skrev (På 25.11.2025 den 8.53):

Hun var også med i en slags teaterforestilling om kunstig intelligens. Jeg fikk ikke sett den, men den var visst bra.

Jeg har lest noen få bøker om temaet, og synes altså hennes bok "maskiner som tenker" er den beste. Man skal være ganske smart for å forklare de er på en relativt forståelig måte uten å overforenkle.

Det er altså med all mulig respekt jeg sier at hun kommer gjennom som en ganske slitsom turkamerat😅

Helt enig!

Jeg har sett teaterforestillingen, og den var helt ok. Jeg har også sett henne på samme sted på Etikketaten Live samt i et par panel, og disse har hun ikke kommet like godt ut av. Jeg har også overvært en forelesning som var skikkelig god. Jeg har konkludert med at hun er best med manus og stram regi, først og fremst fordi hun framstår noe steil, frekk og - vet ikke - empatiløs uten. Hun turer fram og greier ikke helt å fange opp dynamikken i en fri dialog, holder veldig på sitt, blir litt snurt av å bli motsagt, og greier ikke helt å dvele eller reflektere over tema hun selv ikke har bragt til torgs. Dette syns jeg preger henne i det NRK presenterer i Ekspedisjonen også. Jeg hører dermed også til dem som heller ville vært på team Tete Lidbom eller Anne Lindmo også. Selv har jeg aldri gått på vinters tid i slike høyder, men jeg har gått til fots fra 1200 til i underkant av 3500 moh, og hadde vi ikke hatt teamfølelse og humør hadde vi hatt en helt annen tur på toppen der. Jeg ble ganske sårbar og emosjonell av opplevelsen, spesielt når det var høyt og bratt, og om noen hadde gått forran og nagget hadde jeg mistet pågangsmotet når det føles som naturkreftene er sterkere enn en selv.

Nicklusheletida
Skrevet
Kayia skrev (3 minutter siden):

Helt enig!

Jeg har sett teaterforestillingen, og den var helt ok. Jeg har også sett henne på samme sted på Etikketaten Live samt i et par panel, og disse har hun ikke kommet like godt ut av. Jeg har også overvært en forelesning som var skikkelig god. Jeg har konkludert med at hun er best med manus og stram regi, først og fremst fordi hun framstår noe steil, frekk og - vet ikke - empatiløs uten. Hun turer fram og greier ikke helt å fange opp dynamikken i en fri dialog, holder veldig på sitt, blir litt snurt av å bli motsagt, og greier ikke helt å dvele eller reflektere over tema hun selv ikke har bragt til torgs. Dette syns jeg preger henne i det NRK presenterer i Ekspedisjonen også. Jeg hører dermed også til dem som heller ville vært på team Tete Lidbom eller Anne Lindmo også. Selv har jeg aldri gått på vinters tid i slike høyder, men jeg har gått til fots fra 1200 til i underkant av 3500 moh, og hadde vi ikke hatt teamfølelse og humør hadde vi hatt en helt annen tur på toppen der. Jeg ble ganske sårbar og emosjonell av opplevelsen, spesielt når det var høyt og bratt, og om noen hadde gått forran og nagget hadde jeg mistet pågangsmotet når det føles som naturkreftene er sterkere enn en selv.

Enig ! Hun ga ikke noe særlig bedre inntrykk i dag heller. 

Skrevet

Inga har en tankegang og en adferd som en mann. Som tatt ut av boken Menn er fra Mars og kvinner fra Venus. Hun reagerer derfor annerledes enn det som er forventet av henne. 
Når hun andre dama sliter i bakken, tenker Inga løsning/ overta puljen hennes i stedet for å ta opp og dvele ved følelsen hennes. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
nachnoo skrev (1 time siden):

Inga har en tankegang og en adferd som en mann. Som tatt ut av boken Menn er fra Mars og kvinner fra Venus. Hun reagerer derfor annerledes enn det som er forventet av henne. 
Når hun andre dama sliter i bakken, tenker Inga løsning/ overta puljen hennes i stedet for å ta opp og dvele ved følelsen hennes. 

Enig i det, men ikke undervurder Hedvig heller. Hun har visst allerede vært på  Denali 2 ganger samme år. Ekspedisjonen er hennes tredje gang. 

Endret av Nicklusheletida
AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

De andre mennene der har jo ikke adferd som en mann. Så det blir litt enkelt. 

Jeg synes det heller virker som om hun har noen autistiske trekk. 

Jeg sier det fordi jeg til en viss grad kjenner meg igjen i henne med problemer med det sosiale og hvordan hun bryter med forventningene. Jeg har selv autisme og har mange ganger blitt kaldt empatiløs. 

Jeg tenker hun er heldig som er så dyktig som hun er i alt hun foretar seg, har som funnet et miljø som det virker som hun kan blomstre i. 

Anonymkode: 5c55f...30a

Skrevet

Jeg er enig i at gårsdagens episode var den beste til nå. Og nå ser vi virkelig hvor krevende denne ekspedisjonen er.

Med undring leser jeg kommentarer på facebook om deltakerne, får inntrykk av at folk tror de må mislike noen for å heie på andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte også episoden i går, og jeg syntes egentlig ikke Inga var så usmakelig som i de andre episodene heller. Med advarselen hennes i bakhodet, hadde jeg regnet med noe langt verre. Jeg synes det balanserte seg mer ut med å være mer positiv i andre deler av episoden, enn før. 

Anonymkode: 5c55f...30a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De andre mennene der har jo ikke adferd som en mann.

Tete er vel knapt en mann.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Tete er vel knapt en mann.

I alle dager?! 

Anonymkode: c224e...655

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...