Gå til innhold

Noen her som ser på Ekspedisjonen på NRK?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nicklusheletida skrev (På 29.11.2025 den 22.48):

Jeg får gnagsår i ørene av Tete, men han er i hvert fall hyggelig mot andre. 

Tete snakker uavbrutt, høy på seg selv. Men liker han bedre en Inga. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (21 minutter siden):

De vet jo ikke på forhånd hvordan de vil takle høyden. Kan hende han har kjent på noe. Kan også være psyken som sviktet, etter at han andre begynte å spytte blod. Det kan også hende de får anbefalinger underveis uten at dette kommer frem på tv. 

Det virket som det kom overraskede på teamlederen også. Tete snakket også om hvordan han syntes det var så fint når de var stuck i campen, for da fikk han snakket nok med de andre, noe han ikke når de gikk. Jeg gjetter på at han ikke var motivert for å gå, liker bedre å snakke og ha det koselig. Veldig greit da at han ga seg, ikke så lurt å presse seg opp Denali hvis man egentlig ikke vil. 

Anonymkode: 5c55f...30a

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virket som det kom overraskede på teamlederen også. Tete snakket også om hvordan han syntes det var så fint når de var stuck i campen, for da fikk han snakket nok med de andre, noe han ikke når de gikk. Jeg gjetter på at han ikke var motivert for å gå, liker bedre å snakke og ha det koselig. Veldig greit da at han ga seg, ikke så lurt å presse seg opp Denali hvis man egentlig ikke vil. 

Mest sannsynlig har du rett i det :) Han er vel også den eneste som ikke har turerfaring i fra før av og Denali ble nok for tøff for han. 

Kroppen min hadde knukket sammen, bare i et forsøk på å få på meg denne oppakninga. Det hadde ikke hjulpet om jeg hadde lagt meg i hardtrening heller. Kroppen min er ikke laget for å bære så tungt. Greit å kjenne sine begrensninger. Hvor langt jeg hadde kommet uten sekk er vanskelig å si, men hadde nok vært fornøyd bare om jeg fikk oppleve denne utsiken. Det må være litt av en opplevelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2025 den 17.28):

Men var det drøvtygging av følelser og ønsker om dulling Hedvig ba om? 

Nei. Hun ba om å stoppe noen minutter for ikke å spy. Flott av Inga å tilby seg å ta pulken, det er bare fint, men det nektet ekspedisjonslederne. Å bli sur og kjefte derimot hjelper ingenting eller ingen i den situasjonen der. 

Jeg oppfattet det også som at Hedvig møtte veggen en fysisk. Hun gikk fortere enn hun klarer over tid. Eller så var hun dehydrert.

Jeg tenker at når det holder på å svartne så må man ha noen minutter på å hente seg inn. Det hjelper verken med kjeft eller oppmuntring. Det sitter ikke i hodet. 

Skrevet

Hva synes dere som dagens episode? Jeg synes det var spennende! 

Nicklusheletida
Skrevet
knas skrev (44 minutter siden):

Hva synes dere som dagens episode? Jeg synes det var spennende! 

Spennende. Veldig imponert over Anne Lindmo. Eldste av de alle . 55 år og kunne vært mor til Inga og Hedvig. Jeg tror nok egentlig at Inga er fysisk spreke. Hun er jo bare i 30- årene, men hun er tydeligvis psykisk svakere og klarer ikke å tilpasse seg. Heia Anne ! Den dama er helt rå. Fysisk og psykisk sterk og en ressurs for de rundt seg. Synd hun ikke fikk med seg Harald. Han hadde nok klart det. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Spennende. Veldig imponert over Anne Lindmo. Eldste av de alle . 55 år og kunne vært mor til Inga og Hedvig. Jeg tror nok egentlig at Inga er fysisk spreke. Hun er jo bare i 30- årene, men hun er tydeligvis psykisk svakere og klarer ikke å tilpasse seg. Heia Anne ! Den dama er helt rå. Fysisk og psykisk sterk og en ressurs for de rundt seg. Synd hun ikke fikk med seg Harald. Han hadde nok klart det. 

Lindmo er et råskinn. Jeg har alltid hatt trua på henne, men jeg må si hun imponerer likevel. Og så har hun også sluppet unna magevirus og høydesyke. Hun er en traktor som bare durer på. Den dama har det i både hodet og beina. 

Nicklusheletida
Skrevet
knas skrev (1 minutt siden):

Lindmo er et råskinn. Jeg har alltid hatt trua på henne, men jeg må si hun imponerer likevel. Og så har hun også sluppet unna magevirus og høydesyke. Hun er en traktor som bare durer på. Den dama har det i både hodet og beina. 

Ja, hun har det. Har sett det hele veien. Hun klarer også å kose seg underveis, lagge hygge og har omtanke for andre. Det var hun som hadde det som skulle til :)

Skrevet

Jeg forstår fortsatt ikke helt tidslinjen her. Det er vel vanlig med mer tid til akklimatisering? 

Skrevet
cilie skrev (52 minutter siden):

Jeg forstår fortsatt ikke helt tidslinjen her. Det er vel vanlig med mer tid til akklimatisering? 

Virker som om de hadde fått tillatelse til litt for få dager i fjellet til å ha tid til en bedre akklimatisering. Det var synd, særlig for Nakstad og Hedvig. 

Jeg så serien denne uka, og skjønner ikke alle de negative kommentarene om Inga. Uten henne, så hadde serien blitt mye kjedeligere. Jeg synes det er forfriskende at hun ikke er så "polert". 

Nicklusheletida
Skrevet
cilie skrev (2 timer siden):

Mye tid gikk bort på omgangssyke i starten, men ja det var synd. Hedvig kunne nok klart det om hun fikk mer tid. Litt mer tvilende til Nakstad. 

Nicklusheletida
Skrevet
frosken skrev (På 5.12.2025 den 23.41):

Virker som om de hadde fått tillatelse til litt for få dager i fjellet til å ha tid til en bedre akklimatisering. Det var synd, særlig for Nakstad og Hedvig. 

Jeg så serien denne uka, og skjønner ikke alle de negative kommentarene om Inga. Uten henne, så hadde serien blitt mye kjedeligere. Jeg synes det er forfriskende at hun ikke er så "polert". 

Jeg gikk litt hardt ut når jeg skrev ufordragelig. Det var førsteinntrykket. Etter hvert ser jeg hun har flere sider, er veldig følelsestyrt og  svingende. Litt slitsom for lederne, tror jeg. Jeg synes dessuten det er rart hun har innbilt seg at hun skal være med på beslutningene rundt sikkerhetsopplegget på turen og at hun ikke forstår at dette må være strengt . Men at serien hadde blitt kjedeligere uten henne, kan jeg være enig I. Hun har engasjert.

For hennes del håper jeg hun ombestemmer seg og blir med Anne til toppen. Må være flaut for henne om det kun er Anne som klarer det. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

For hennes del håper jeg hun ombestemmer seg og blir med Anne til toppen.

Jeg forstår ikke hvorfor hun brått ikke vil opp? 

Nicklusheletida
Skrevet
cilie skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor hun brått ikke vil opp? 

Hun fortalte det. Psyken sviktet etter den steinen som rullet ned, som de først trodde var et menneske. Men også fordi hun ikke fikk være med å ta beslutningene. Jeg forstår ikke helt hva hun har tenkt her ? Hun virker uforberedt. 

Men det kan jo hende hun ombestemmer seg etter å ha tenkt seg om. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Hun fortalte det. Psyken sviktet etter den steinen som rullet ned, som de først trodde var et menneske. Men også fordi hun ikke fikk være med å ta beslutningene. Jeg forstår ikke helt hva hun har tenkt her ? Hun virker uforberedt. 

Men det kan jo hende hun ombestemmer seg etter å ha tenkt seg om. 

Jeg fikk inntrykk av at hun ikke vil på toppen uten Hedvig. Men jeg håper virkelig at hun ombestemmer seg. Det er skuffende hvis kun én deltaker utenom crewet går opp. 

Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk inntrykk av at hun ikke vil på toppen uten Hedvig. Men jeg håper virkelig at hun ombestemmer seg. Det er skuffende hvis kun én deltaker utenom crewet går opp. 

Ja, det var en tredje grunn i tillegg til det jeg nevnte. Den virket litt tynn, så vet ikke hva jeg skal tro om det.

Jeg håper jo hun ombestemmer seg. Jeg unner henne å klare det. Jeg tror ikke hun er en type som vil være fornøyd med å reise hjem uten å ha klart det. Fysikken har hun, men så spørs det om psyken holder da.

Uansett hvordan det går med Anne i neste episode, imponerer hun meg veldig på alle mulige måter. Hun er bunnsolid. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

Ja, det var en tredje grunn i tillegg til det jeg nevnte. Den virket litt tynn, så vet ikke hva jeg skal tro om det.

Jeg håper jo hun ombestemmer seg. Jeg unner henne å klare det. Jeg tror ikke hun er en type som vil være fornøyd med å reise hjem uten å ha klart det. Fysikken har hun, men så spørs det om psyken holder da.

Uansett hvordan det går med Anne i neste episode, imponerer hun meg veldig på alle mulige måter. Hun er bunnsolid. 

Ja jeg synes også det var en merkelig begrunnelse. Som Hedvig ganske sikkert ikke støtter henne i. Og overraskende. Inga er jo som en energisk og utålmodig hund som bare vil videre når andre vil ta pause.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gått bedre inntrykk av Inga utover serien. At hun ikke orker å forholde seg til å ikke få være med å bestemme, og at det ikke er klare planer, og planer som endres, passer med det jeg har tenkt tidligere om autistiske trekk. Så klart bare spekulasjoner fra min side. Hedvig virket umoden i denne episoden, men ærlig da, liker ikke at noen kommer og sier hva hun får lov til :)

Skrevet

Blir skuffet om Inga holder fast ved denne umodne og barnslige beslutningen.

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
Babette skrev (28 minutter siden):

Ja jeg synes også det var en merkelig begrunnelse. Som Hedvig ganske sikkert ikke støtter henne i. Og overraskende. Inga er jo som en energisk og utålmodig hund som bare vil videre når andre vil ta pause.

Pausene er for å aklimatisere seg og for å vente på bra vær. Sikkerhetsteamet har en stor og alvorlig oppgave. Man kan jo bare tenke seg hvordan det hadde blitt hvis det hadde skjedd noe alvorlig med noen på turen i et prosjekt for NRK. De kan ikke ta _ noen_ sjanser.  Dette har ikke hun forstått, så hun blir som en utålmodig bikkje ja. Litt som et barn på tur med foreldrene sine . Anne forstår det og lytter til ekspertene.

Endret av Nicklusheletida

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...