knas Skrevet lørdag kl 04:35 Skrevet lørdag kl 04:35 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal man se en virkelig enorm prestasjon syntes jeg Lars Monsen på ski, alene, over Canada er mer imponerende. Anonymkode: f276f...0bb Jeg har sett den serien sikkert fem ganger, hahaha! Jeg elsker ekstreme ekspedisjoner! Men Denali er en stor prestasjon det også. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet lørdag kl 12:54 Skrevet lørdag kl 12:54 knas skrev (8 timer siden): Nå som programmet er ferdig, så er jeg enig med deg. Og de er som de er. Kjenner ikke Tete fra før, men Anne Lindmo er nok seg selv lik og alle kan ikke være like ordknappe som Nachnoo synes er behagelig. Man må da for pokker kunne fjase og koseprate som mediefolk på ekstremtur! Jeg er heller ikke så opphengt i Inga som mange andre er. Og kunne ikke brydd meg mindre om at hun valgte å si nei til å gå til toppen, selv om hun tenker som en mann (som visstnok skal være så jævlig bra). Anne for the win! Det er ikke ikke alltid slik at de som er tøffest i trynet som er de sterkeste. Inga var ikke sterk nok, men fikk et bedre inntrykk av henne etter hvert da. 1 Siter
Ekstra Skrevet lørdag kl 13:12 Skrevet lørdag kl 13:12 Nicklusheletida skrev (17 minutter siden): Det er ikke ikke alltid slik at de som er tøffest i trynet som er de sterkeste. Inga var ikke sterk nok, men fikk et bedre inntrykk av henne etter hvert da. Jeg trodde jo ikke på at hun ga seg, og jeg tok feil. Skjønte du egentlig hvorfor hun ga seg? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:20 Skrevet lørdag kl 13:20 7 minutes ago, Ekstra said: Jeg trodde jo ikke på at hun ga seg, og jeg tok feil. Skjønte du egentlig hvorfor hun ga seg? Hun forstod vel at de ikke kom til å nå toppen og gadd ikke. Anonymkode: f276f...0bb 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet lørdag kl 13:32 Skrevet lørdag kl 13:32 Ekstra skrev (12 minutter siden): Jeg trodde jo ikke på at hun ga seg, og jeg tok feil. Skjønte du egentlig hvorfor hun ga seg? Nei, jeg bare gjetter Jeg la merke til at hun i nest siste program står opp på morgenen og sier at hun har gispet litt etter luft denne natta. Anne står opp og sier hun har sovet godt. Så la jeg merke til at stemmen brast litt da hun kom med alle unnskyldningene for å trekke seg. Jeg tror hun egentlig kjente på at hun ikke orket opp en gang til, men ville ikke innrømme dette. Men så har det sikkert ikke vært en fordel for Inga og Hedvig at de måtte bestige fjellet raskere enn de andre med all oppakningen. Det er ingen fordel å bestige fjellet for raskt. 3 Siter
Kayia Skrevet i går, 13:30 Skrevet i går, 13:30 (endret) nachnoo skrev (På 29.11.2025 den 9.01): Inga har en tankegang og en adferd som en mann. Som tatt ut av boken Menn er fra Mars og kvinner fra Venus. Hun reagerer derfor annerledes enn det som er forventet av henne. Når hun andre dama sliter i bakken, tenker Inga løsning/ overta puljen hennes i stedet for å ta opp og dvele ved følelsen hennes. Hehe, kunne ikke vært mer uenig, og her syns jeg du blir for enkel og populistisk. En tøff dame er ikke en mann med mannlige egenskaper, det er en tøff dame. Og man er ikke en guttejente fordi om man liker å klatre i trær og skitne til klærne i heftig lek, man er en jente som liker å utfordre seg. På samme måte er ikke en mann med evne til å vise og uttrykke følelser eller med estetisk sans en dame (eller mindre mann). Det er en mann med god kontakt med følelser og sans for estetikk. Videre - en besserwisser er og blir en besserwisser - uavhengig av kjønn. Inga er - slik jeg oppfatter henne både i programmet og ved å observere henne live her i byen innimellom - en god gammeldags besserwisser. Ekstra artig blir det når man er opp som en løve og deretter ned som en skinnfell. Et lite ps tilslutt: Menn er fra Mars og kvinner fra Venus regnes å være en svært passé referanse, og røper framfor alt at du ikke er en ung mann (evt ikke helt ung til sinns, om jeg skal erte deg litt) Endret i går, 13:31 av Kayia 5 Siter
Grendel Skrevet i går, 13:56 Skrevet i går, 13:56 Jeg synes programmet ble litt rart. Jeg får følelsen av at det har skjedd ting som de velger å ikke vise. Ut i fra det vi ser på skjermen forstår jeg ikke hvorfor Tete og Inga gir seg. Forklaringen er liksom "Alt er tipp topp og vi trenger ikke gå opp". Langt fra 71 grader nord etc hvor folk gir alt. Kanskje jeg som seer blir lurt av de fine været og alle de over-positive menneskene? Det ser ut som en påsketur. De klarer ikke å formidle hvor tungt det er. Det må være ekstremt å gå 1000 høydemeter på is med halvparten av normalt oksygen i lufta. 3 Siter
nachnoo Skrevet i går, 14:56 Skrevet i går, 14:56 @Kayia Du er en klok kvinne. Du har helt rett i at nåtiden og jeg ikke er helt kongruente - dessverre (for nåtiden). Jeg sier fortsatt gutt og jente, jeg mener det kun finnes to kjønn, jeg synes alle barn har rett til å ha en mor og en far. Jeg liker bedre de som gjør enn de som bare snakker. Jeg bruker fortsatt ordene syk og sinnsykt om noe negativt og ikke som et positivt forsterkende adverb. Jeg synes det er viktigere å dele byrdene enn å dele godene. Jeg tror på yte før nyte og på gjør din plikt, krev din rett. Jeg liker det gamle slagordet "Find a way or make one". 🙂 2 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 15:04 Skrevet i går, 15:04 nachnoo skrev (8 minutter siden): @Kayia Du er en klok kvinne. Du har helt rett i at nåtiden og jeg ikke er helt kongruente - dessverre (for nåtiden). Jeg sier fortsatt gutt og jente, jeg mener det kun finnes to kjønn, jeg synes alle barn har rett til å ha en mor og en far. Jeg liker bedre de som gjør enn de som bare snakker. Jeg bruker fortsatt ordene syk og sinnsykt om noe negativt og ikke som et positivt forsterkende adverb. Jeg synes det er viktigere å dele byrdene enn å dele godene. Jeg tror på yte før nyte og på gjør din plikt, krev din rett. Jeg liker det gamle slagordet "Find a way or make one". 🙂 Hva om datteren din fant seg en kvinne? Anonymkode: 3ee3a...f8b 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet i går, 15:23 Skrevet i går, 15:23 Grendel skrev (1 time siden): Jeg synes programmet ble litt rart. Jeg får følelsen av at det har skjedd ting som de velger å ikke vise. Ut i fra det vi ser på skjermen forstår jeg ikke hvorfor Tete og Inga gir seg. Forklaringen er liksom "Alt er tipp topp og vi trenger ikke gå opp". Langt fra 71 grader nord etc hvor folk gir alt. Kanskje jeg som seer blir lurt av de fine været og alle de over-positive menneskene? Det ser ut som en påsketur. De klarer ikke å formidle hvor tungt det er. Det må være ekstremt å gå 1000 høydemeter på is med halvparten av normalt oksygen i lufta. Du må huske på at kamerafolket skal opp den samme ruta. Det er ikke sikkert det er så lett å filme opp de verste bakkene ? 0 Siter
nachnoo Skrevet i går, 15:24 Skrevet i går, 15:24 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva om datteren din fant seg en kvinne? Anonymkode: 3ee3a...f8b Det skjer ikke 😄 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet i går, 15:38 Skrevet i går, 15:38 nachnoo skrev (38 minutter siden): @Kayia Du er en klok kvinne. Du har helt rett i at nåtiden og jeg ikke er helt kongruente - dessverre (for nåtiden). Jeg sier fortsatt gutt og jente, jeg mener det kun finnes to kjønn, jeg synes alle barn har rett til å ha en mor og en far. Jeg liker bedre de som gjør enn de som bare snakker. Jeg bruker fortsatt ordene syk og sinnsykt om noe negativt og ikke som et positivt forsterkende adverb. Jeg synes det er viktigere å dele byrdene enn å dele godene. Jeg tror på yte før nyte og på gjør din plikt, krev din rett. Jeg liker det gamle slagordet "Find a way or make one". 🙂 Yte før nyte kan du gjøre på tur i Femundmarka. Verken du eller Inga har faktisk forstått hva som skal til for å lykkes. Inga har egentlig møtt opp uten å vite hva går til. Totalt uforberedt. Hun trodde det bare var å dure på, for så å nyte på toppen. Da må det gå galt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 15:41 Skrevet i går, 15:41 2 hours ago, Kayia said: Videre - en besserwisser er og blir en besserwisser - uavhengig av kjønn. Inga er - slik jeg oppfatter henne både i programmet og ved å observere henne live her i byen innimellom - en god gammeldags besserwisser. Nei. Å ha mye kunnskap og velge å dele den gjør deg ikke til en besserwisser. Det gjør deg til en som faktisk vet hva du snakker om, og som nekter å late som om uvitenhet og innsikt er like mye verdt. Anonymkode: f276f...0bb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 16:24 Skrevet i går, 16:24 nachnoo skrev (1 time siden): @Kayia Du er en klok kvinne. Du har helt rett i at nåtiden og jeg ikke er helt kongruente - dessverre (for nåtiden). Jeg sier fortsatt gutt og jente, jeg mener det kun finnes to kjønn, jeg synes alle barn har rett til å ha en mor og en far. Jeg liker bedre de som gjør enn de som bare snakker. Jeg bruker fortsatt ordene syk og sinnsykt om noe negativt og ikke som et positivt forsterkende adverb. Jeg synes det er viktigere å dele byrdene enn å dele godene. Jeg tror på yte før nyte og på gjør din plikt, krev din rett. Jeg liker det gamle slagordet "Find a way or make one". 🙂 Liker du at folk har såkalte myke sider? Feks å vise følelser? Anonymkode: 4dbb3...dad 0 Siter
nachnoo Skrevet i går, 17:06 Skrevet i går, 17:06 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Liker du at folk har såkalte myke sider? Feks å vise følelser? Anonymkode: 4dbb3...dad Ja, absolutt. Det er situasjoner der en skal tenke og situasjoner der en skal føle 😀 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 17:09 Skrevet i går, 17:09 nachnoo skrev (1 time siden): Det skjer ikke 😄 Hva om sønnen din finner seg en mann da? Eller kjæresten din finner seg en kvinne? Slår du da hånden av dem? Anonymkode: 3ee3a...f8b 0 Siter
nachnoo Skrevet i går, 17:35 Skrevet i går, 17:35 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva om sønnen din finner seg en mann da? Eller kjæresten din finner seg en kvinne? Slår du da hånden av dem? Anonymkode: 3ee3a...f8b Her kunne jeg svart det samme; det skjer ikke. Men jeg velger å svare på det du er ute etter. Jeg har venner av begge kjønn som lever i samkjønnet forhold, og jeg har ingen problemer med det. Det er kun deres sak. Men også overfor dem forteller jeg min mening om at jeg synes barn bør vokse opp med en mor og en far. Som voksne mennesker lever vi godt med at vi ikke er enige i alt. Det skal noe meget alvorlig til før jeg skulle "slå hånden av noen". Om partneren min skulle finne en annen, er det vel naturlig om kontakten ble noe mindre tett. 2 Siter
Drømmeautomat Skrevet i går, 17:36 Skrevet i går, 17:36 Jeg skjønner ingenting av denne typen tv, må jeg innrømme. Forstår ikke hvorfor deltakerne vil utsette seg for dette, forstår ikke poenget med å gå til toppen av dette fjellet og forstår ikke hvorfor man vil bruke tid på å se på det. For meg framstår det som et særnorsk fenomen, på samme måte som sakte-tv. Jeg fikk forøvrig ikke noe veldig negativt inntrykk av noen av deltakerne. 0 Siter
cilie Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Endelig sett siste episode, og den synes jeg var bedre enn de foregående, med mer natur bla. Jeg savner dog fortsatt mer info om hvorfor tidsvinduet ble så utrolig lite og med så mange som ga seg/ble nødt til å gi seg pga tid. 0 Siter
cathlin Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Har sett hele og syns det ble for mye koseprat, spy, Harald og Anne. Trist med de vakre fuglene som skulle dø. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.