AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Jeg bruker 6×42 mg Litium daglig. Har fått råd om å trappe ned en tablett hver 4.uke. Fastlegen er uerfaren sier hun. Jeg vil av Litium på eget iniativ, men søker råd på veien. @nachnoo er nedtrappingtempo individuelt? Om jeg skulle prøvd Aurorix når i prosessen skulle jeg startet opp denne? Anonymkode: 97d86...95a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bruker 6×42 mg Litium daglig. Har fått råd om å trappe ned en tablett hver 4.uke. Fastlegen er uerfaren sier hun. Jeg vil av Litium på eget iniativ, men søker råd på veien. @nachnoo er nedtrappingtempo individuelt? Om jeg skulle prøvd Aurorix når i prosessen skulle jeg startet opp denne? Anonymkode: 97d86...95a Husker ikke detaljene ift hvordan jeg selv trappet ned. Forstår at fastlegen din er uerfaren og det gjelder sikkert flere fastleger, men vedkommende må vel kunne konferere med noen, f eks DPS, istedetfor at du skal måtte forhøre deg på et nettforum? Anonymkode: 3074f...831 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Du må få fastlegen til å snakke med psykiater på DPS. Anonymkode: f2085...b57 0 Siter
nachnoo Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Ja, det anbefales å trappe ned. Helst over så mye som 3 mnd. Men en hver nedtrapping er bedre enn å slutte brått, selv om man trapper ned så raskt som på 2-4 uker. Bråseponering kan både utløse ny/verre depresjon, og kan føre til at litium virker dårligere ved en senere anledning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden nachnoo skrev (4 timer siden): Ja, det anbefales å trappe ned. Helst over så mye som 3 mnd. Men en hver nedtrapping er bedre enn å slutte brått, selv om man trapper ned så raskt som på 2-4 uker. Bråseponering kan både utløse ny/verre depresjon, og kan føre til at litium virker dårligere ved en senere anledning. Takk. Angående Aurorix så sier legen min at virkning er sparsommelig dokumentert. Hva tenker du om det? Anonymkode: 97d86...95a 0 Siter
nachnoo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Angående Aurorix så sier legen min at virkning er sparsommelig dokumentert. Hva tenker du om det? Aurorix ble lansert med alt for liten dose. Legene ble skuffet. Samtidig kom SSRIene for fullt inn i norsk psykiatri. Da Roche relanserte Aurorix med høyere doser, var toget gått selv om dokumentasjonen var god. Tross det har jeg en følelse av at den ikke er like effektiv som SSRI. Men du etterspurte en uten effekt på vekt. Om den skal brukes, mener jeg minimumsdosen er 450mg (300 + 150). Gjerne 600 eller 750mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden nachnoo skrev (1 time siden): Aurorix ble lansert med alt for liten dose. Legene ble skuffet. Samtidig kom SSRIene for fullt inn i norsk psykiatri. Da Roche relanserte Aurorix med høyere doser, var toget gått selv om dokumentasjonen var god. Tross det har jeg en følelse av at den ikke er like effektiv som SSRI. Men du etterspurte en uten effekt på vekt. Om den skal brukes, mener jeg minimumsdosen er 450mg (300 + 150). Gjerne 600 eller 750mg. Tusen takk. Finnes det noen SSRI som ikke gir økt matlyst/vektoppgang. Er det Wellbutrin? Jeg mener det finnes en på F.... Anonymkode: 97d86...95a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tusen takk. Finnes det noen SSRI som ikke gir økt matlyst/vektoppgang. Er det Wellbutrin? Jeg mener det finnes en på F.... Anonymkode: 97d86...95a Fontex/Fluoksetin. Anonymkode: f2085...b57 0 Siter
nachnoo Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk. Finnes det noen SSRI som ikke gir økt matlyst/vektoppgang. Er det Wellbutrin? Jeg mener det finnes en på F.... Anonymkode: 97d86...95a Noen medisiner er skikkelig ille når det gjelder vekt som Zyprexa. Men alle med et snev av selvkontroll bør kunne være vektnøtral på SSRI. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.